Onze dochter lijkt overgevoelig te zijn voor prikkels. Als we te lang gaan wandelen, in een drukke winkelstraat wandelen of haar meenemen naar een drukke omgeving, dan wordt ze onrustig en gaat ze huilen. Als we de hele dag thuisblijven is dat nooit zo! Nu zijn we al erg voorzichtig en nemen we haar bijv niet mee naar verjaardagen ofzo en proberen we niet te lang op een druk terras te zitten maar zelfs twee uur wandelen in de kinderwagen lijkt soms al teveel. Het is niet altijd zo maar ik durf soms amper boodschappen met haar te gaan doen. Herkent iemand dit bij kindjes rond de 5 maanden en zo ja, wanneer wordt dit minder?
Je zou kunnen overwegen om te gaan dragen. Doordat ze dan dicht bij mama of papa is kunnen ze prikkels beter verwerken en beter zelf bepalen of ze op die prikkels af gaan of zich er van afkeren door bv weg te kijken.
Dragen wel vaker geprobeerd, maar dat vindt ze niet fijn. In de kinderwagen dek ik wel de helft af zodat ze minder kan zien. Langer dan twee uur ligt ze er niet in, maar misschien is dat inderdaad teveel ja......
Zou 2 uur lang gehobbel in een kinderwagen ook niet fijn vinden.. miss daarom het huilen.. ? Miss opbouwen eventjes naar de winkel zodat ze langzaam went?
Is ze na 2 uur niet gewoon moe maar kan ze niet slapen in de kinderwagen? Lotte is ook snel overprikkeld, vind het in de wandelwagen hooguit een uur leuk. Ik draag ook, gisteren nog over de kermis geweest en nog even in het dorp rond gelopen en dan valt ze gewoon bij me in slaap. Een ergonomische drager is dan wel een pre, dus geen Baby Bjorn of Chico, maar 1 waarbij de beentjes goed ondersteund worden.
Ik denk dat ze het dan zat is. Misschien ziet ze te weini, onze uk schreeuwde alles bij elkaar in de wandelwagen, ik dacht dat hij ook alles teveel vond. Nu tijdelijk in maxi cosi en lacht weer,speelt en kijkt vrolijk om hem heen.
Twee uur in de wagen? Dat hoefde ik echt niet te proberen hier, dan waren ze het echt spuug-en spuugzat Korter houden dus, die momenten
Onze dochter lag als baby ook niet zo graag in de wandelwagenbak, ze zat met nog geen 6 maand al in de buggyopzet. Heb hem wel vaak gebruikt als ze krampjes had en niet wou slapen in haar bedje. Dan lag ze in de wandelwagen in de woonkamer. Kon ik haar troosten als ze behoefte had en hadden we allebei even rust omdat zij dan toch haar slaapje kon doen omdat ze dan wist dat ik in de buurt was.
Misschien minder afdekken zodat ze lekker om zich heen kan kijken? Als ik de bak afdek gaat dochter juist protesteren, ze wil lekker om zich heen kunnen kijken, liefst met de kap helemaal open. En af en toe even eruit halen en goed timen scheelt bij ons heel veel. Voor ik met dochter op stap ga laat ik haar eerst even lekker op een kleedje spelen. Als ze eerst even gegeten, gerold en gewiebeld heeft houdt ze het wat langer vol in de wagen. Daarnaast de favoriete speeltjes erbij zodat ze wat te doen heeft.
5 mnd en 2 uur in wagen?? Nou hier dochter was altijd na 30 min klaar mee minst sliep ze. Lijkt mij erg lang voor wandelen. Beter 2x per dag 30min 1 uur. Ook in wagen is gewoon saai logisch dat ze huilt. En juist beter niet afdekken ze zijn nu juist willen veel zien en ontdekken. Mij lijkt het niet overprikkeld maar gewoon saai saarom gedragt ze zich zo. Hier dochter ook wilde nooit gedragen worden en huilde ook vaak etc. Meer variaties en juist meer zien/ontdekken/doen hiel haar enorm. Ze wilde altijd dingen doen ipv zitten/liggen kijken. Niet voor niets hier met 6.5 mnd liep ze langs omdat ze gewoon niet genoeg neemt met liggen en niets doen.