Hallo, Onze dochter van bijna 4,5 maand krijgt op het moment 5 flessen van 180x6. Daarvan zijn 4 flessen met Friso Comfort, i.v.m. krampjes. En de laatste fles van de dag geven wij met Friso Extra, zodat zij de nacht door kan slapen. Nu was ik gisteren bij het CB en die zeiden dat wij al van 5 naar 4 flessen mogen. Onze dochter krijgt sinds 3 weken al bijvoeding, in het begin om de twee dagen twee hapjes fruit of groente, maar sinds 1 week eet ze ong. 10 happen. Wij zitten nu te puzzelen met een nieuw schema, waarin wij twee bijvoedingen per dag willen toepassen. En ik zat te denken wellicht 's morgens een bordje pap (rijstebloem) te gaan geven. Het schema dat ik in m'n hoofd heb is: 7.30: bordje rijstebloem 10.00: fruit 12.00: 180/6 fles 16.30: 180/6 fles 18.00: groente 21.00: 180/6 fles (Friso extra) Maar nu vroeg ik mij af of ze wel Rijstebloem mag, omdat ze 's avonds al Friso Extra krijgt? Zit daar ook Rijstebloem in? En is dit een geschikt schema voor een meisje van 4,5 maand en 6,5 kilo?
Hoi, Je mag inderdaad 4 flessen per 24 uur gaan geven, 4 x 200 ml of 4 x 235 ml. Op zich is het ook geen probleem voor je kindje wanneer je 5 flessen geeft. Het schema wat je gemaild hebt ziet er goed uit hoor. Rijstebloem kan 1 of hooguit 2 keer per dag erbij geven. Dit zorgt namelijk ook voor meer calorien. Friso Extra bevat geen rijstebloem, wel een speciaal maiszetmeel. Dit zorgt ervoor dat de voeding wat langer in het maagje blijft. Daar zitten geen extra calorien in. Groetjes Angelique