ik werk 90% in het onderwijs en verdien netto 1625 (incl. reiskosten vergoeding) Mijn man werkt fulltime in de techniek en verdiend 1675 netto. we krijgen allebei kerstgeld en vakantiegeld. Mijn man krijgt een winstuitkering die varieert tussen den 2000 en 8000 euro
Ja hoor! Misschien de zorg en huurtoeslag niet volledig, maar wel een groot deel. De hoogte van je inkomen moet wel erg hoog zijn wil je niks krijgen.
ik ga toch eens uitzoeken hoe dat zit als je stopt met werken... Aan de andere kant thuiszitten lijkt me ook niet alles
Nou dan spijt het mij ook dat jij een heel verkeerd beeld hebt van het onderwijs...! 20 uurtjes op een stoel zitten? Je zit niet op een kantoor hoor of achter een bureau. Ik werk in het onderwijs en ik ben om 8 uur op school en vaak ga ik pas om half 6 weer naar huis. Dat zijn dus behoorlijke dagen en dan 5 dagen achter elkaar. Een eenvoudig sommetje leert dat dit een werkweek is van 47,5 uur. Daar krijg ik dan ook wel redelijk voor betaald als je de vakanties hierin opneemt. Als je het echter gaat vergelijken met beroepen in de commerciƫle sector dan is het in het onderwijs echt geen vetpot. Maar ik kies ervoor en ik vind het leuk. En ja.. de vakanties zijn mooi meegenomen. Maar daar tegenover staat dus echt wel dat je lange dagen maakt! Dus denk even na voordat je uitspraken doet over een beroep die niet helemaal kloppen, want het is tegenwoordig op geen enkele school meer zo dat leerkrachten om 08.30 beginnen en om 15.00 als de kinderen naar huis gaan, ook naar huis gaan! En anders kom je maar een dagje met mij meelopen, dan denk ik dat je wel een andere mening krijgt!
Ik krijg Studiefinanciering. Daarbovenop zit dan de Eenoudertoeslag en heb een maximale lening van de IB-Groep. In totaal krijg ik 1100 Euro per maand en daar kunnen wij prima van rondkomen!
Zo is het. Ik raad meiden ook standaard aan, als ze zwnger zijn en willen gaan werken, ga naar school... Zeker als ze onder de 21zijn... Sterker nog, mocht ik zwanger worden, ga ik zeker weten weer naar school...
Uhhh wil jij even opletten hoe jij dingen neer zet dan! Wat is er mis met kantoor achter een bureau zitten? En dan moet je je andere zin even bekijken... Meer zeg ik maar niet dacht ik zo!
Nou ik zal je wat zeggen, ik ben me ook op het moment aan het orienteren! Ik heb al het eea uitgezocht.. ik heb nu nog 850 euro netto ongeveer voor 24 uur werken, maar als ik ga studeren krijg ik maar liefst 550,- studiefinanciering, en ik heb daarnaast ook nog eens recht op de alg. heffingskorting van circa 150,- per maand... 1 ik wordt er dus niet dommer van en 2, dit kan ik nog eens goed combineren, 3 zodra ik ben afgestudeert gaat me kleine jongen weer naar school en kan ik met een goede baan beginnen waar ik dus wel effe meer kan verdienen Vandaag even uitgezocht hahahahaha
Nou de meesten van jullie verdienen erg goed! Ik krijg voor 30 uur per week werken zo'n 1000 euro, en mijn man voor 40 uur werken 1300 euro. Dat zijn netto-bedragen dan. Verder werkt mijn man ook nog vaak over, en dat is vaak zwart. (Hij werkt in de bouw.) Gelukkig hebben we niks te klagen, we kunnen leuke dingen doen, we kunnen eten en drinken en hebben een dak boven ons hoofd.
Ik heb 850 euro voor 23 uur werken en mijn man 2500 euro voor heel wat meer uren. En nog hou ik geen cent over
ik zal niet beweren dat ik slecht verdien, maar als je vergelijkt dat ik HBO geschoold ben en minder verdien dan mijn man die MBO geschoold is vind ik het soms wel zuur. Onderwijs is echt geen handig baantje, ze gooien steeds meer taken op je dak, en de kinderen zijn tegenwoordig ook niet meer zo netjes en lief. Ik geef hoofdzakelijk les in het VMBO en dan ben je na een dag echt geestelijk leeggezogen. We hebben veel vakanties, maar in die vakanties ben je altijd aan het nakijken. Bovendien komen we op jaarbasis aan net zoveel uren als een gewone fultimer. Alleen worden die uren over minder weken verdeeld. Conclusie: meer dan 40 uur per week werken dus. Overuren krijgen we niet uitbetaald dat hoort er gewoon bij. (vergaderingen buiten werktijd, ouderavonden) En er is geen systeem voor individuele beloning. Niet om te klagen hoor, ik heb er voor gekozen, maar het is niet een makkelijk baantje. Als dat zo was dan deed iedereen het en was er geen lerarentekort
Ik bedoel het helemaal niet aanvallend, maar als je leerkracht bent zit je gewoon helemaal niet 20 uur op een stoel. En er is helemaal niets mis met werken op een kantoor, ik respecteer iedereen, maar ik vraag gewoon wat meer respect voor het beroep als leerkracht. Want het algemene beeld wat veel mensen hebben is dat je om 08.30 uur begint en om 3 uur klaar bent als de kinderen naar huis gaan en dat is echt niet zo! En natuurlijk heeeel veel vakantie hebt. Maar daar staat gewoon echt een compensatie tegenover. Bijvoorbeeld zoals Peetje zegt, veel vergaderingen en buitenschoolse taken. Het is niet om te klagen, want ik vind het leuk wat ik doe, maar in het onderwijs maak je gewoon lange dagen. Echter ik kies er zelf voor en dat is het belangrijkste. Helaas begrijp je niet dat het echt niet aanvallend is bedoeld en ik vind het jammer dat je dan zo op mijn post reageert.
Dat doe ik niet, maar het gaat mij erom hoe jij je zelf eerst verwoord, en daarna een zin erachter aan zet, wat gewoon weg niet klopt! Nou het goede nieuws is voor jullie daar, want jullie krijgen met terugwerkende kracht 6.9% erbij, en een verhoogde eindejaarsuitkering en nog eens 110 euro op lerarendag... wat wil je nog meer niet waar... zoveel krijg ik niet namelijk. En ik snap wel wat dat andere meisje zegt, dat je je leeggezogen voelt na zon dag... vind ik ookniet zo gek, maar uh voor VMBO klas zou ik dus echt niet willen staan, totaal geen respect van die etterbakkies van tegenwoordig! En daarom zeg ik maar altijd, je kiest voor het beroep waar jij voor geleerd hebt, en ja helaas daar horen dan ook deze etterbakkies bij, maar geef jullie groot gelijk het is een zwaar beroep en ik heb wel respect voor jullie, maar dan nog mag er niet geklaagd worden..... had je maar een "vak" ander dus moet leren...
Dat is wel heel makkelijk om te zeggen dat ze dan maar een ander beroep had moeten kiezen, je kiest voor een beroep wat je leuk lijkt maar helaas zit er aan elk beroep zijn voor en nadelen hoor en dat mag zij ook verwoorden.
Dan lees je niet goed wat ik zeg.... heb geen zin in die discussie dus ik kap er maar mee.. je weet wat voor een opleiding je doet en overal zitten zijn voor en nadelen aan, maar daar kies je voor.. dus niet zeuren.. doe ik ook niet
Ben niet zo haatdragend hoor uhh nog effe iets off topic! leuke naam voor je prinsesje... wat betekend het als ik mag vragen?
Amanthis betekent; Godin van de Zuidzee maar dit wisten wij niet toen we de naam gaven hoor, we hebben die naam gehoord op tv en we waren er gelijk kwijt van en opgeschreven voor een evt dochter en die kregen we ook. Je spreekt het trouwens uit als AmEnthis