Ik heb gewerkt in de zorg en voor 24 uur kreeg ik 1100/1200 netto, nu ben ik afgekeurd en "krijg" ik een groot stuk minder (dus neem van mij aan dat het tegenwoordig wel loont om te werken als je kunt natuurlijk)
Je krijgt niet zomaar een uitkering hoor, en een uitkering hebben is ook niet alles.Sommige mensen KUNNEN niet werken hoe graag ze het ook willen, maar hebben toch een inkomen nodig om te kunnen overleven! Ik verdien niks, maar mn vriend verdient 1150,- voor 20 uur per week. Soms meer, als hij overwerkt. Deze aankomende 3 maanden zal dat bedrag flink stijgen, omdat het erg druk word ivm feestdagen. Hij werkt voor een diepvries bedrijf ( van groentes, tot pannenkoeken, tot ossehaas)
Tuurlijk is het waardeloos als je een uitkering krijgt terwijl je wilt werken... Maar dan nog lijkt het me waardelozer dat je werkt en je krijgt minder betaald dan met een uitkering...Klopt niet echt...
Ahum, ik krijg nu 3000,- bruto per maand en heb een auto van de zaak (scheelt toch) en mijn telefoon wordt helemaal betaald. Ik werk als accountmanager, nu nog fultime, dadelijk 4 dagen per week....
Offtopic: Nou Rach het heeft even geduurd maar ik moet het je nageven, het is je gelukt Fem fijn hoor die auto vd zaak, scheelt inderdaad enorm!
Ja dat lijkt me ook niet fijn! Maar vind niet dat je dat kan vergelijken met een uitkering.Een uitkering word gebasseerd op het bedrag wat hun denken dat je nodig hebt, en waar je recht op hebt. Wij hebben ook een tijdje een uitkering gehad, omdat mijn vriend een bedrijfsongeval had, en dus niet aan de bak kon meer, ik was nog minderjarig ( 16) dus als ik zou gaan werken, zou ik ook geen drol verdienen ( heb geen diploma ) Omdat we een kindje hadden kregen we ongeveer 800 euro pm. Omdat ik minderjarig was, kregen we geen recht op meer! Dus alleen een 1 ouder uitkering. Later toen ik 18 werd, kregen we 1000 euro. Gelukkig heeft mijn vriend eindelijk na heel veel tegenslagen een goede baan gevonden waar hij gerespecteerd word. Wat ik dus zeggen wil.. als je weinig verdient terwijl je je ass off werkt, kun je dat niet vergelijken met een uitkering, die moet je er niet naast gaan leggen,om het verschil te bekijken. Ik zou zeggen.. brake a leg, of a neck.. en profiteer dan van een "sappige" uitkering!
Ik heb nu 1330 euro netto voor 36 uur per week werken bij een bank. Vanaf november ga ik 24 uur werken, dus dat wordt wel wat minder.
@lentefee: ja, een auto scheelt enorm, ik betaal alleen mijn eigen bijdrage elke maand, verder hoef ik hier niks voor te betalen, dus ja, dat is echt een luxe inderdaad (dat besef ik me ook wel hoor)
natuurlijk volledig off topic, maar ik ben wel van mening dat de hoogte van een uitkering te hoog is, in verhouding met het minimumloon, waardoor je niet stimuleert om door te leren en daardoor een goed inkomen voor jezelf te creeeren, maar ook niet om te werken als je dus niet veel diploma's hebt.
Hier een baan van 76% (voortgezet onderwijs). I.vm. lesuren is het lastig aan te geven in klokuren. Ben er zo'n 3,5 dag mee bezig. Levert 1710 bruto op, Hou daar zo'n E 1350 netto aan over (E 2250 bruto bij fulltime). Ben net afgestudeerd. Vind 't voor een 23-jarige een leuk salaris!
ik heb een WAO uitkering omdat ik 75/100% ben afgekeurd ik heb via het uwv een opleiding gedaan en een diploma gehaald ik krijg 866 per maand ik kan er net mee rond komen ik moet ook de vaste lasten betalen dan blijft er niet veel meer van over
pfft, wat een bedragen komen er hier af en toe voorbij.. maja.. Ik werk als hbo verpleegkundige in de verst. gehandicapte sector en verdien als ik fulltime werk (=36 uur) ong 1400-1450 netto en dat is dan incl onregelm.toeslag. Maar voor 1400 moet ik toch zeker wel min 2 zondagen en wat avonden hebben gewerkt hoor.. (zondag =60% extra) maar goed, ik weet al waar het bij mij mis is gegaan, bij mn opleiding haha...
Nou, ik vind het niet veel! Als je vaste lasten rond de 600 euro liggen, hou je 200 euro over, daar moet je dan een maand mee doen ( 3 mensen, waarvan 1 baby) Het stimuleert juist DAN, dat je werk gaat zoeken omdat je het gewoon niet red met dat bedrag.En dan word je nog overal op gecontroleerd, je bankafschriften moet je vaak laten zien, als je een briefje niet goed heb ingevuld, krijg je gewoon een maand geen uitkering. Ze zijn echt streng! En je kunt niet ervan profiteren, omdat je elke maand een aantal x gecoliciteerd moet hebben, als je dat niet gedaan hebt, moet je je nader verklaren, heb je geen reden, word je gekort, en heb je nog minder.Het is echt vreselijk om van een uitkering te moeten leven omdat het niet anders KAN. Dat jij hem te hoog vind is jou mening, maar wij kwamen echt niet rond van dat bedrag, en we zijn dan ook blij dat we ervanaf zijn. Ik had een krantenwijkje op mijn naam gezet,en daar zijn ze nooit achter gekomen, en daar verdiende ik zon 200 euro per maand mee,die heb ik op moeten zeggen toen ik 18 werd, omdat ze toen ook om mijn afschriften gingen vragen. Je word ook doorgestuurd naar de CWI, daar helpen ze je aan een studie of aan werk, als je daar niet op komt dagen op afspraak, word je uitkering gekort. Ons contactpersoon had een hekel aan ons, dus we hadden vaak minder dan het normale bedrag aan uitkering! Annyway.. het stimuleert je juist DUBBEL om werk te zoeken, of om een opleiding te gaan doen!
Vind het logisch dat het zo streng gecontroleerd wordt! Lekker makkelijk, kan iedereen wel een uitkering aanvragen. Ik vindt dat mensen die kunnen werken ook gewoon moeten werken voor hun geld! Als je arbeidsongeschikt bent vind ik het iets anders. Er zijn hier genoeg thuismama's die ervoor gekozen hebben om thuis te blijven en dus ook niets krijgen. Zij redden het met het salaris van hun man/partner. Maar als je het daar niet mee redt, moet je naar mijn mening je handen uit je mauwen steken en wat doen voor je geld! Dat moet de rest van Nederland immers ook. Ik verdien trouwens 1600,- bruto voor 40 uur. Voor mijn 21 jaar ben ik redelijk tevreden.
Ja Mijnimeel, dat is waar, mijn bijtelling kost mij 175,- netto per maand, daarintegen betaal ik geen verzekering, belasting of benzine, dus toch scheelt het wel!