Ik verdien niks omdat ik een thuisblijfmama ben maar mijn man verdient meer dan genoeg. Over de uitkering gelukkig bestaat zoiets inderdaad anders zouden veel mensen op straat moeten leven. Alleen weet ik van een paar vrouwen die zeiden dat ze net zo goed niet konden werken want ze kregen meer uitkering dan als ze parttime zouden gaan werken. En dat is imo echt niet normaal.
Helemaal niks ik krijg een wisselende bijdrage voor het oppassen de rest komt van vrined lief af. IK weet niet of dat iets uitmaakt maar dat is tussen de 1800 en 2300 euro
Nou, als ik dat zo bekijk verdienen wij met allebei fulltime werken, haast nog minder dan een aantal van jullie hier in dr eentje
Zowel mijn man als ik verdienen nu zo'n 1450 euro netto per maand. Hij is metaalbewerker en ik ben loonadministrateur. We redden ons op dit moment nog prima, maar als we ooit nog gezegend mochten worden met een kindje moeten we het met een inkomen gaan doen. Hopelijk gaat het bij mij de komende jaren nog wel flink stijgen... Liefs, Josien
Sorry ben het niet helmaal met je eens als ik alleen naar mijn werk kijk.Er lopen daar veel mensen met een uitkering die echt kunnen werken hoor.Ze vertellen zelfs in geuren en kleuren hoe ze zich hebben aflaten keuren.En verdienen nu zwart bij in bv plantjes Ze moeten nog veel strenger gaan controleren.Ik bedoel hier verder niks mee.Hoop dus dat niemand zich aangesproken voelt wil alleen zeggen dat er echt nog wel te rommelen valt als je dat zou willen. Ik verdien een 1350 netto plus elke 3 mnd provisie.En die is verschillend.Plus m'n fooi. En mijn man heeft ook een wia uitkering ongevraagt 4 keer operatie en die zou echt heel graag willen werken maar kan het niet.
Ik ben heel streng gekeurd hoor, 2 keer zelfs, wegens psychiatrische klachten word je al dubbel gekeurd omdat het moeilijker aan te tonen valt.
Ik verdien ongeveer `1700 euro netto bij 40 uur. Daarnaast nog een aantal bonussen (ong. 1 maand salaris), 8,5 % vak geld. ipv 8%, 32 vak dagen en nog wat extra's. Mij hoor je echt niet klagen. Ben pas 21, dus mijn salaris gaat zeker nog groeien.
Mijn respect heb je hoor, Kiki! Ik heb sowieso respect voor alle moeders. Of jullie nou buitenshuis werken of niet, werken doen jullie allemaal keihard. Groetjes, Didier
Netto ong. EUR 2900 per maand voor 32 uur werken (contract voor 40 uur, 8 uur ouderschapsverlof worden 50% doorbetaald). 1 keer per jaar een prestatiebonus (meestal een klein maandsalaris. Weinig vakantiedagen, meer moet ik bijkopen. En korting op hypotheekrente. Scheelt ons ong. EUR 150 per maand. Mn vriend verdiend zo'n EUR 1000 voor 24 uur werken incl. reiskostenvergoeding.
Ik moet beter onderhandelen met mijn baas, want ik heb hetzelfde beroep! Al verdien ik zeker niet slecht hoor, maar ik ga straks naar 24 uur en dat is wel even slikken...
ik heb ook een uitkering (TS) maar als die me afgenomen zou worden om welke reden ook, zou ik nog niet kunnen werken. ben dus heel blij dat dit mogelijk is. ik werk trouwens wel 1 ochtendje als vrijwilliger (3 uur) ik vind het wel heel vervelend dat andere vrouwen hier hard werken en minder krijgen dan ik krijg voor mijn uitkering. maar dat is het beleid en kan ik niks aan doen!
Hallo ! Ik werk momenteel op maandag en dinsdag (= 16 uren) De woensdag (= 6 uren) heb ik ouderschapsverlof, en over deze uren krijg ik 55% betaald van het gehele salaris van een "normale" woensdag. Ik verdien daarmee 1055,- netto per maand. Vanaf 5-12 moet ik de woensdagen weer werken en krijg ik deze dus 100% betaald. Dat zal dus wel een beetje schelen. Verder ben ik ook zangeres ! Voor een concert op opluistering van een viering verdien ik 25 euro per lied ! Dat verdient dus goed en is ook nog eens leuk om te doen ! Maar ... ik ben blij met de begroting, waarin is opgenomen dat leraren meer zullen gaan verdienen ... 8) maar ... eh ... eerst zien, dan geloven ! O ja, ik ben wel een beetje jaloers op de meiden hier die niet werken ! Heerlijk lijkt me dat ! We zouden het wel kunnen, mijn man heeft een goede baan, maar we willen graag een nieuw huis en daarvoor is een extra inkomen wel handig ! Ik weet waar ik het voor doe, zo gezegd, maar het liefst zou ik full-time moeder zijn hoor ! Groetjes, Nikki F
ehm heel brutaal hoor, maarre ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat voor werk jij in het dagelijkse leven doet met dat loon...
ik verdien nu nix zit te w8ten op het UWV voor tijdelijke uitkering. wil wel werken maar mijn gezondheid laat het momenteel niet toe. na de zwangerschap ga ik zeker weten weer aan het werk . mannetje verdient zowat 1300 euro in de maand
Haha, niets brutaals aan Smoekie. Als ik het er niet over zou willen hebben, had ik hier niet moeten posten. Ik ben manager bij een bank. Geef leiding aan een clubje van 10 - 12 mensen en probeer de organisatie van ons kantoor op orde te houden.
poe poe, dan werkt de vriend van mijn moeder bij de verkeerde bank denk ik die is al tientallen jaren manager van verschillende afdelingen, op dit moment is hj leiding gevende bij de fortis (is 37) heeft alle papieren (pasgeleden nog de meest recente gehaald) heeft ook die bonussen e.d. en weet ik veel wat, maar dat salaris wat jij verdiend? zal het em morgen eens vertellen dat ie toch moet uitkijken naar een ander job, want dan werkt ie bij de verkeerde (voorheen werkte ie bij de sns) heeft zich van jongs af aan opgewerkt, maar nog nooit een salaris van 2900 netto verdiend jij verdient dan bijna net zo veel als Ed van mij, als die 40 uur werkt zonder asbest en overuren dan verdient ie 4000,- netto per 4 wkn.(overuren en zaterdag en zondag zijn bijna dubbel, en met netto bedoel ik voordat de belastingdienst is geweest dan he)....en dat voor een zelfstandig ondernemer... zal tegen em zeggen dat ie het examen van vandaag beter had kunnen laten gaan en gaan zoeken naar een job in het bankwezen, want jij bent de 1e die ik ken (en ik ken er vele uit het bankwezen) die zo'n gruwelijke hoog salaris verdiend... (smoeks zit te denken weer in de (school) "banken" te gaan zitten