Wat ze dus moeten doen is de uitkeringen nog meer inkorten, 800 euro vind ik een hoop gratis geld (voor de mensen die in een supermarkt zouden kunnen werken of iets dergelijks). Nu is het vaak zo dat ze met een fulltime supermarkt baan misschien 100 euro meer zouden verdienen dus doen ze dit niet omdat je dan 160 uur werkt voor 100 euro. Jammer dat er dan wel mensen het dupe zijn die echt niet kunnen werken, maar ik denk dat als je gewoon gezond bent er altijd wel een baantje te vinden is.
uitkering omlaag gooien zou belachelijk zijn, maar ze zouden wel eens de lonen omhoog mogen gooien... als je kijkt in hoeverre de lonen de afgelopen 5 jaar zijn gestegen tegenover de maandelijkse vaste lasten (om nog maar niet eens te spreken over de dagelijkse boodschappen) staat dat niet in verhouding tegen over elkaar...... ik kan me er daarentegen wel iets bij voorstellen dat als je wat "bij" zou verdienen met een krantenwijk (bijvoorbeeld) je bij jezelf denkt waarvoor werk ik als het weer gekort wordt, vaak werkt men om het toch iets ruimer te hebben wat dus niet gebeurd omdat je dan gekort wordt.... (ik weet het zelfwaarde mag ook wel maar toch) wel denk ik daartegenover weer als je wel een krantenwijk kan nemen, waarom dan niet een ander baantje waar je waarschijnlijk meer mee zou verdienen en uit de bijstand zou komen....?
hoezo uitkeringen omlaag belachelijk? Het moet toch helemaal niet leuk zijn om een uitkering te krijgen. Ik ken mensen die echt luxe leven van hun uitkering, dus wat mij betreft kan het best omlaag.
Die mensen: drugsdealers,mensen die kunnen werken maar gewoon geen zin hebben(zoals wij hier zeggen:lapsjwansen),alcoholisten,zwartwerkers enz. Er zijn ook nog mensen die het ECHT nodig hebben. Ze moeten de mensen die ervan profiteren aanpakken en de mensen die het nodig hebben ondersteunen. Ik ken er ook genoeg die afgekeurd thuiszitten en op zaterdag ergens een half huis gaan metselen. Kijk,daar word ik dus kotsmisselijk van! Aanpakken die handel,uitkering stopzetten en laat ze maar voor hun centen werken!
Helemaal mee eens. Of iets doen voor de gemeenschap. Bijv. onkruid wieden of zwerfvuil opruimen als je een uitkering ontvangt. Als je echt niet KUNT werken heb ik daar alle begrip voor, daar moeten voorzieningen voor zijn voor zulke mensen. Maar als je in staat bent om te werken, ga dan iets doen voor je geld. Ik heb een oom die zijn hele leven WAO getrokken heeft maar werkte wel fulltime bij zijn schoonzoon, zwaar werk ook nog. En altijd als eerste de nieuwste dikke auto in het dorp rijden. Zum kotsen noem ik zoiets.
uitkering omlaag, dat is echt belachelijk! er zijn mensen die echt niet anders kunnen, die mensen zouden dus minder ontvangen. nou dan gaan ze maar stelen of drugs dealen om aan hun geld te komen. Nee met uitkeringen omlaag brengen bereik je niks. Wacht maar tot je zelf ooit in een uitkering terecht komt... Beter is de lonen omhoog, dat maakt het veel aantrekkelijker om te gaan werken. Ik werk niet en juist omdat als ik ga werken (parrttime) ik met belastingaftrek en kinderopvang minder zou overhouden dan dat ik ga werken. Dus maken ze de keus wel heel makkelijk: thuis zitten levert meer op! (en dan heb ik het over een parttime baantje)
Ik verdien 678 euro per maand, 478 euro studiefinanciering (zonder lening) en 200 euro op het lab in het ziekenhuis, dat is mijn bijbaantje. Dus voor dat geld hoef ik maar 1 dagje in de week te werken! Maar het is ook zó weer op hoor, mijn studie is duur!
Ik verdien omgerekend netto in de maand 1250Euro voor 40 uur, als ik alle weekenden zou gaan werken 1350/1400 en als ik de max aan bonussen haal zit ik op 1550 met mijn normale loon, maar moet eerlijk bekennen, die haal ik nooit. En ik krijg nog een onkostenvergoeding van 120euro in de maand. Voor iemand van 21 vind ik dat niet zo heel slecht. En ik ga fluitend naar mijn werk, is erg gezellig, sociale voorwaarden, over 3 maanden een vast contract ongeveer.
De mensen die vinden dat de uitkeringen omhoog moeten zijn voor mijn gevoel niet helemaal goed bezig. Dat betekend dat mensen helemaal niet meer gaan werken! Gehuwden en samenwondenden van 21 jaar of ouder die recht hebben op een volledige bijstandsuitkering, krijgen een netto-uitkering van 1.186,37 per maand (100% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van 59,82 per maand (bedragen per 1 juli 2007). Dit is niet weinig! Bovendien, moet je als je inkomsten laag zijn, ook daarnaar gaan leven. Ik denk dat dat vaak het probleem is. Iedereen wil maar alles hebben, en aan alles meedoen, maar als je maar weinig verdient dan gaat dat gewoon niet. Ik kom zelf uit een situatie waarin ik ooit van 800 gulden( ja ja tijd geleden) rond moest komen, daarnaast had ik voor de extratjes een bijbaantje bij de kweker en daar deden we leuke dingen van. Ik kan me indenken als je 2 verdiener was, en na het krijgen van een kindje of als er iets anders gebeurd dat je nog maar 1 salarisbron hebt dat je dan de lasten van het dure nieuwbouw koophuis niet meer kunt betalen, en ook nog een duur abbonnement en allebei een auto, sportclubs etc etc.. wilt dat je er dan niet uitkomt. Mijn ouders bijvoorbeeld hebben ook een uitkering, althans mijn vader is afgekeurd na jaren heel hard werken. ze komen ook samen rond van een klein wao-tje, en krijgen dan huursubsidie etc. Tuurlijk is het geen vetpot, maar dat is ook niet de bedoeling van een uitkering!
Van mij mogen ze van de sociale dienst een uitzendburo maken en iedereen uitzenden naar bejaardenhuizen ziekenhuizen enz enz. Zo kan er niemand meer zwart werken omdat ze moeten werken. Onze bejaarden mensen vinden het vast leuk dat er meer met hun gedaan gaat worden ,waar de vepleegsters geen tijd meer voor hebben tegenwoordig. Mensen die niet niet willen geen uitkering meer klaar met die handel. Ik zie de sociale dienst als een nood oplossing en is niet bestemd om er jaren van te trekken. Mij kan je niet wijs maken dat een gezond iemand jaren zijn handje ophoud voor die paar centen en kom al helemaal niet aan er is geen werk, als je echt wil werken is er werk genoeg pak dan maar iets aan wat onder je nivo ligt.
Dat van die krantenwijk ben ik. Ik was toen 16 jaar en was zwanger, had toen ( en heb ik nog steeds ) ook nog eens last van angsten, agorafobie genaamd, waardoor ik weinig buiten kwam, en dus al helemaal niet durf(de) te solliciteren. Omdat we erg slecht waren met papieren, en niks snapte van de uitkering, en rechten die we hadden,of hoe we werkbriefjes in moesten vullen,was het vaak zo dat we gelijk gekort werden.Dan waren we iets vergeten in te vullen, en kregen we hem een maand later terug, dat we iets vergeten waren, maar ondertussen betaalde ze ons niet. Toen heb ik besloten om een krantenwijk erbij te pakken. Ik was nog 16 jaar,dus het zou geen betrekking hebben op de uitkering.Mijn vriend had in die tijd aangepast werk kunnen krijgen voor mensen met een (lichte) handicap. Daar verdiende hij zon 700 euro mee,en de rest werd aangevult door de gemeente (100,-) Die 200 euro die ik verdiende met mijn krantenwijk ( die mijn vriend wegbracht, en ik alles invouwde) hadden we nodig voor mn zoontje, eten drinken,pampers,kleding. Iedereen kan wel zeggen, dat is fraude, maar dat was het niet want ik was minderjarig,en had geen betrekking tot de uitkering.Je doet veel dingen om te overleven, en vooral om je kindje zn mondje te vullen, daar zou ik zelfs voor stelen! Toen ik 18 werd, heb ik de krantenwijk opgezegt, want het ging mij erom dat ik die 200 euro in mn zak had, voor mn zoontje te voeden,en nu zou dat niet meer het geval zijn.De gemeente betaalden onze vaste lasten,dus we hielden niks over. Zie nog steeds niet ergens staan dat ik fraude gepleegd heb. Ik vind het erg klote voor de mensen die hun ass off werken en minder verdienen dan een uitkering, maar vind het dan nog erger dat ze op de mensen die leven van een uitkering gaan zitten vitten, en gelijk hun conclusies trekken.Van mij mag er veeeeel meer hulpverlening komen, voor mensen die weinig geld hebben, en kinderen hebben, ook voor mensen met schulden. Een cursus papierwerk, enz enz. DAAR moeten ze meer geld aan besteden! Tuurlijk zijn er mensen die fraude plegen, en zwart werken, in plantjes enz enz. Maar als je genoeg geld had om te overleven, zou je dat ook niet doen. Het is dus gewoon een kwestie van overleven! Ik zie ook wel eens mensen met een uitkering, die in een dikke BMW rijden... DAT vind ik schandalig! Wij hebben onze auto toen moeten verkopen,omdat dat overbodige luxe was.
Dat is dan toch belachelijk dat ik 40 uur moet werken zodat jij lekker thuis kan zitten omdat werken toch voor jouw hetzelfde zou opleveren
No offance trouwens want ik begrijp je keus, als ik moest kiezen voor hetzelfde geld 20 uur werken of 20 uur thuis zitten wat de keus erg makkelijk!
Hej hej, IK verdien nog niet zoveel, ongeveer 1100 voor 27 uur maar ik ben ook nog geen 21 jaar. Me vriend verdiend hetzelfde voor min. 40 uur. hij is 21 jaar. Dus ik verdien wel meer! Groetjes juuls
Vind ik toch een heel mooi loon meid, netjes. Voor een beetje meer dan jij werk ik 40uur. Wat doe je voor werk?