jeetje schrik echt van de bedragen die langs komen. daarbij vergeleken verdien ik geen roggel. Ik werk 40 uur waarvan ik 38 uur betaald krijg en 2 overuren.. en verdien maar 991 winkel personeel he. altijd zwaar onderbetaald
even nog over die uitkeringen. ik heb er zelf een, en vind niet dat ze omhoog moeten, waarom? het hoeft ook geen vetpot te zijn. je krijgt een uitkering omdat je om welke reden ook, niet kan werken, dus krijg je geld, om eten en drinken, en alle dingetjes te kopen die je nodig hebt om van te leven. ja, je kan dus niet lekker shoppen, en uit eten gaan (als die uitkering alles is waar je van leven moet). maar wat denise19 verteld vind ik zo erg. hoe kan het zijn dat je zwanger bent, en moet bijklussen omdat je het anders niet red? dan vind ik zeker WEL dat de uikering voor haar hoger had gemoeten! ik snap heel goed dat ze een krantenwijkje erbij had. maar als je gewoon kan eten en slapen, tja.. wil je een luxer leventje zal je toch echt moeten werken. dat mensen (zwart) bijwerken tewijl ze een uitkering hebben. dat vind ik niet alleen ziek, maar ook heel egoistisch! anderen mensen werken voor jou uitkering, en als je gewoon wel kan werken, ben je een profiteur, en vind je je eigen rijkdom blijkbaar belangrijker als dat van de mensen om je heen. ik zou ook graag zien dat die mensen een boete kregen als ze gepakt werden. dat ze de uitkering in de tijd van zwartwerken terug betalen bijvoorbeeld.
Maar wel leuk werk kaatje... Ik deed het ook 2jaar, in een buurtsupertje, echt met veel plezier, vond het ook jammer dat ik weg moest.
@ mariekje Ik werk in de zorg heb mijn helpende plus diploma. S'ochtend van h8/8 tot 12/13.00 werk ik in de thuiszorg als verzorgende en 4 avonden werk ik als gast vrouw in een verpleeghuis.ben dus tussen 13.00 en 17.00 lekker thuis xxx Juuls
IK had geen recht op de uitkering, omda ik 16 was. Maar woonde wel al samen met mijn vriend, en was hoogzwanger, met mn 16e is mijn zoontje ook geboren, dus we hadden een gezin van 3 personen, maar we kregen een uitkering, voor 2 personen. Op zich niet erg,en ook logish.. maar we redde het niet. Daarom moest ik wel die krantenwijk op mijn naam zetten, om zo mijn zoontje te kunnen voeden. Ik heb wel eens weken niet kunnen eten, of gewoon pap moeten eten, omdat we zonder geld zaten, ook dat vind ik niet erg, omdat ik mijn zoontje WEL gezond kon voeden van MIJN 200 euro!
Dank je wel lieverd, maar het is iets wat elke moeder voor zijn/haar kind zou doen, dat weet ik zeker!
hmm heb het idee dat het nu meer over uitkeringen gaat dan over wat iemand verdiend Maar goed, zwart gaan werken terwijl je een uitkering hebt vind ik echt niet kunnen nee, anderzijds iemand die fulltime werkt en ergens nog een beetje zwart bijklust daar heb ik weer minder problemen mee omdat die persoon toch al zoveel belasting afdraagt. Ach ja, hoe je het ook bekijkt, het is wel goed dat een ieder gewoon rond kan komen maandelijks, dat is toch het belangrijkste, en je voor je kind(eren) kan zorgen! Gewoon genieten van elke dag die je hebt, want echt er zijn veel ergere dingen in de wereld. En nu knus naar jullie warme bedjes EN denk erom: oogjes dicht en snaveltjes toe... slaap lekker...
Ik behoor ook tot de gelukkigen met een goed salaris. Ik heb een universitaire opleiding, werk al een aantal jaar voor de overheid en verdien daarmee nu 3.600 bruto voor een 36 uur. Wel is het hard werken en regelmatig stress, maar dat is part of the job. De uitkeringsdiscussie vind ik een lastige. Ik baal ook van profiteurs die een uitkering ontvangen terwijl ze best zouden kunnen werken, maar daar niet voor kiezen. Ik ken echter ook genoeg mensen, zowel met goede opleiding als zonder opleiding, die ongewild in een uitkeringssituatie zijn beland. Zij deden er alles aan om daar zo snel mogelijk uit te komen. Maar helaas is dat net als zwanger willen worden, je hebt het niet helemaal zelf voor het zeggen . Wellicht tijd om een andere discussie op te starten, het ambtenaren imago . Ook ik ken heus wel collega´s die voldoen aan het vooroordeel over amtenaren en er zijn ook echt wel overheidsdiensten die best wat kleiner zouden kunnen zijn. Maar verreweg de meeste ambtenaren zijn ook gewoon hard werkende mensen, die nuttig werk doen voor de samenleving. Kom maar op met de reacties! groetjes, Pooltje.
Wat betreft de uitkeringen vind ik dus dat ze inderdaad NIET omhoog hoeven! Puur om het feit (ik werk bij een deurwaarderskantoor dus weet alles van schulden en diverse situaties af) maar overal is een oplossing voor... dat jij als meid van 16 zwanger raakt, is natuurlijk ook jouw eigen verantwoording.. ik ben wel van mening dat als je zwanger raakt je ook weet dat het veel geld kost (dan nog kun je het zelf zo duur maken als je wilt) dat je daar de verantwoording voor moet dragen. En dan kun je best naar mijn mening gaan werken, mits er een andere achtergrond is! En dat is bij jou het geval.... dus ik zeg niks over jou.. maar er zijn genoeg meiden/jongens die ik ken als debiteuren er flink van profiteren en zelfs zo ver gaan dat als wij ergens beslag op leggen dus de uitkering dat het hun gewoonweg niet boeit! ze missen "maar" 43 euro per maand ongeveer... en dat vaak heel lang... en ze maken maar meer en meer schulden omdat ze het zogenaamd niet redden, maar ondertussen wel met gouden kettingen, nikes, levis en d^&G kleding rondlopen en zielig doen... en als klap op de vuurpijl worden ze nog zwanger erbij.. nou sorry hoor... meiden van 16-18-20 of welke leeftijd dan ook en die mankeren niks, die moeten niet eens een uitkering krijgen! een schop onder hun kont hebben ze nodig.... werken met die handel! Sorry zo denk ik erover... Nou meneer de uil ik ga nu lekker slapie doen... Trustuh
Daar heb je gelijk in hoor! Ik wist dat het geld ging kosten, maar dat hadden we ook meer dan genoeg toen ik zwanger werd. Helaas heeft mijn vriend zn (goed betaalde) baan verloren, door een ongeluk.
niks ik ga werken als de volgende 2 jaar is maar dan maar een paar uur en als ze allebei op school zitten wil ik weer fulltime werken. Mijn mannetje werkt voor ons drieen en werkt heel hard vind ik reuze lief hoe hij ons verzorgt zeg maar.,
@ Denise, Ik begrijp 2 dingen niet, volgens de bijstand krijg je een flinke toeslag als je onder de 21e met een kindje bent dus waarom heeft je vriend die dan nooit gehad? Of was hij ook nog zo jong? En ten 2e, waar waren jou ouders en familie om voor jullie te zorgen? Die hebben nog altijd een zorgplicht, en als ze weigeren of iets dergelijks betaald de gemeente geloof ik nog het eea. Bovendien heb je recht op tal van kortingen! Overigens neem ik aan dat je nu alles weer een beetje op de rit hebt qua financieen? Met een 2e onderweg?
Mijn man en ik hebben het erg getroffen, bij ons komt er elke maand een sloot met geld binnen ( 7500,-) dus mij hoor je niet klagen, ik vind idd ook dat de profiteurs moeten worden aangepakt zodat de mensen die het nodig hebben iets meer kunnne krijgen. Ik vind het geen probleem een moeder met kids te "onderhouden" wel een jongen van 19 die te lamlendig is om te werken.