Hallo allemaal, Zijn er leden onder ons die Marokkaans (arabisch) kunnen praten? Ik vind het altijd leuk wanneer een NL vrouw of man Marokkaans begint te praten is zooooo leuk hihi... Kus, Narnia
je hebt arabisch marokkaans, en berbers. ik ben meer met het berbers, en een heel klein beetje arabisch.... haha mijn man spreekt berbers, maar hij kan een beetje arabisch van vrienden en op vakantie probeert die dat dan gewoon.... soms heel komisch....
ik kan wel marokkaans spreken.. (arabisch marokkaans).. maja... ik ben zelf ook gewoon half marokkaans.. dus helemaal NL ben ik niet !
pslema (hoi, dag) goeps (brood) na-am (ja) la (nee) wahed (1) thnin (2) theleta (3) arba (4) gemsa (5) seta (6) seba (7) thamenia (8) thessa (9) asjerah (10) the (thee, duh!) koua (koffie) En nog veel meer, maar je spreekt het een stuk eleganter uit dan dat ik het schrijf, hahaha
wat leuk darcia, haha je schrijft het grappig op! maar het is ook moeilijk om de goede schrijfwijze te vinden. mijn dochter gaat ook naar koran les, en daar leert ze de koran te lezen. vind het heel knap van haar, omdat we haar zelf de keuze hebben gegeven. moet je eens zien hoe trots oma en opa zijn als ze stukjes op kan lezen... beslama allemaal
ik ben en spreek wel "syrisch" arabisch telt dat ook of moet het perse marokkaans arabisch zijn? ahlan wa sahlan narnia, kifek ya helwa? klshi bkhir inchallah!
de hele betekenis is: Ahlan wa sahlan= een begroeting, zoiets als welkom/hallo Kifek ya helwa= hoe gaat het liefje (helwa betekent letterlijk zoet) klshi bkhir inchallah= hopelijk gaat alles goed als God het wil
@Minni, wauw petje af wat een mooi antwoord zeg Masallah=prachtig gewoon.... Het verbaast me dat er best veel NL-vrouwen hier zijn die Arabisch of Berbers spreken Ik kan alleen maar Arabisch, geen berbers (vind het eerlijk gezegd ook geen mooie taal met alle respect)
Ik ken ook geen Berbers, alleen Marokkaans-Arabisch, niet alles spreken, maar wel bijna alles verstaan. Mijn man is nl Marokkaans.