hoeveel verdient een gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lyso, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Dag dames,
    Ik zit er aan te denken om gast ouder te worden. Ik vroeg me af hoeveel je dan verdient? Wat zijn jullie ervaringen? Ik woon in een dorp in de kop van noordholland, heeft iemand een idee hoelang het gemiddeld duurt voor dat je kindjes toegewezen krijgt? dank jullie wel!

groetjes
    Lyso

2. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wat jij wil verdienen is helemaal aan jou om te beslissen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat ouders naast het bedrag aan jou, ook aan het gastouderbureau kosten hebben en zij in totaal tot €5,- mogen terug vragen aan de Belastingdienst (Kinderopvangtoeslag). Kijk eens op de site van het Nibud, daar staat veel informatie en tevens op de site van postbus 51.

Je moet tegenwoordig wel aan veel eisen voldoen, wil je gastouder mogen worden. Een bureau bij jou in de buurt zal je daarover goed kunnen informeren, evenals over de tijd waarin je kindjes toegewezen kunt krijgen.

Succes!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als je alle dagen vol zit met kindjes (max 5 dagopvang en je eigen kinderen tot 10 tellen mee) dan verdien je best leuk. Maar als je er dagen bij hebt dat je maar 1 kindje hebt dan schiet het niet op.

Of je makkelijk aan kinderen kunt komen hangt heel erg af van je woonplaats, en het aantal ouders dat een gastouder zoekt.

Je moet inderdaad wel ehbo voor kinderen hebben/behalen en een minimaal een mbo2 helpende verzorgende diploma hebben om te mogen beginnen.

Qua uurtarief krijgen ouders nog max 5 euro vergoed en daar moeten de kosten van het gastoderbureau nog af! tip:zoek een niet te duur bureau. Kortom je prijst je uit de markt als je een uurloon veel hoger dan 5 euro vraagt per kind (of er moet een gigantisch tekort zijn bij jou in de buurt, dan willen ouders het misschien wel betalen).

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    ik woon in Hoogkarspel in de kop van noord holland en ben sinds 1 januari gastouder.Ik zit bij Berend Botje,daar ben ik zeer tevreden over.binnen 2 maanden had ik kindertjes die ook echt bij ons pasten,erg belangrijk!!Per uur krijg ik 3.70 per kind.Aangezien ik 2 kinderen had,ben nu met zwangerschaps verlof kreeg ik dus 7.40 per uur.Er gaat nog wel belasting af,dus eigenlijk hou je 2.40 per uur per kind over.
    Niet echt veel maar wel ontzettend leuk voor mijn eigen kinderen en mezelf!!
    Succes met je keuze.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik probeer altijd een beetje vaag te doen, over waar ik woon enzo, ivm met herkenbaarheid, maar hier moet ik wel even op reageren, ik woon ook in hoogkarspel!!:D en zit dus ook aan BB te denken....:) das ook toeval! Hihi! Maarre, het valt me wel tegen hoeveel er nog af gaat zeg! Hoe minder je verdient, hoe minder er van af gaat toch?? Doe jij zelf je belasting?
    @yolanthe, ik heb 1 dochter van 9 maanden, dus dan mag ik er nog 4 bij??
    Het is nog niet zeker hoor, maar zit er dus over na te denken, en vond de website van het gastouderbureau niet echt superduidelijk. Dus vandaar dat ik het hier even vraag! :)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Gelijk heb je! :D. Lopen hier verschillende gastouders rond, waaronder ik dus.

7. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi,ik heb even uitgerekend,maar als je 35 uur per week opvangt ,verdien ik per jaar 6000 euro en dan hoef ik geen belasting te betalen omdat ik dan nog recht heb op algemene heffingskorting.
    Dus dan blijft het uurbedrag in mijn geval 3.70.Als ik over die 6000 kom,dan moet ik dus wel 35%belasting eraftrekken.Ik blijf dus onder de 6000 per jaar;)Ik hoop dat je het snapt anders pb je me maar.Wel heel erg grappig dat je ook in Hoogkarspel woont!!!

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik snap het! hier kom ik een eind mee! dank je wel!

Deel Deze Pagina