Kinderopvang en vakanties ?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Indogirl, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Ik ben nu 8 weken zwanger en me aan het orienteren op kinderdagbverblijven. Ik wil straks als het kan 3 dagen gaan werken. Op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben, dus ik moet dat allemaal nog doorspreken. Een vriendin van mij raadde wel aan om zo snel mogelijk in te schrijven voor KDV omdat alles vol zit.

Nu vraag ik mij hoe ik dat moet regelen met vakanties? Ik kan nl. bij het KDV kiezen tussen een contract met of zonder vakanties, dus 40 of 52 weken opvang. Het lijkt me een beetje zonder om 52 weken te doen, terwijl je dan in de vakanties dus betaald, terwijl je het kindje thuis hebt. Maar 40 weken?

Ik kan toch niet 12 weken vakantie opvangen? In de korte vakanties zal dat nog wel gaan, maar de grote vakantie is 6 weken lang en dat gaat natuurlijk niet lukken...

Of kan ik 52 weken nemen en krijg ik dan de dagen dat ik zelf vakantie opneem teruggestort ofzo?

Hoe doen jullie dat?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je er al naar gevraagd bij de kinderopvang zelf? Ik neem tenminste aan dat meer ouders hier tegenaan lopen... Misschien hebben ze wel een soort tussenweg (40 weken met de mogelijkheid tot extra dagen bijv.).

3. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Bij ons had het verschil met/zonder vakantie betrekking op de buitenschoolse opvang. Bij jou misschien ook?
    Dagen die Joya ivm vakantie thuis is zijn wel ruildagen en kan ik op andere momenten inzetten.

4. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Ik zie er niets over op hun site staan, maar ik zal er eens naar vragen ja..
    was gewoon wel benieuwd hoe anderen dat oplossen. En de Buitenschoolse opvang is volgens mij pas vanaf 4 jaar...

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij betalen de vakanties gewoon door. Lijkt misschien zonde van het geld maar zo werkt het nu eenmaal. Ons KDV werkt met een basiscontract van 35 uur per maand. Die betalen we dus 12 keer per jaar. En als we zelf geen vakantie hebben, betalen we in die maanden de daadwerkelijke opvang (zo'n 44 uur per maand). In de vakanties betalen we dus wel minder. Dit is voor ons de voordeligste oplossing. Met 40 weken kom ik echt niet uit hoor. Zoveel vrije dagen heb ik niet.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik betaal voor 50 weken opvang.
    Ik werk in het onderwijs, dus ik heb wel 12 weken vakantie per jaar ( 8) ), maar de regeling die jij beschrijft hebben ze hier niet.

Deel Deze Pagina