Hallo meiden, Iemand van jullie die op een reisbureau werkt of gewerkt heeft? Hoeveel verdient een beginnende medewerkster (ongeveer 1 jaar ervaring en een passende hbo opleiding) bedankt
Het ligt eraan, bij welke keten en hoe hoog je zelf inzet. Ik werk zelf bij een Touroperator, en heb dit ook altijd gedaan en ik heb niks te klagen qua salaris, maar dat is door de 8 jaar ervaring bij een andere touroperator. Ik kon ook voor D-Reizen gaan werken, en dit lag net bij het minimum voor heel veel uren. Ze houden allemaal het cao aan voor de reisbranche, en helaas blijft het toerisme in veel gevallen geen vetpot. Voor welke keten wil je gaan werken? Groetjes Elvira
Ik heb een enkele week bij D-Reizen gewerkt, dan wel op de administratie, maar volgens mij maakte dat in salaris niet zoveel uit. Ik was toen 26, wel hbo maar geen toeristische opleiding en verdiende voor 40 uur ong. 1200 euro.
Ja dit vind ik dus ook Bosi, daarom ben ik dus nooit op een reisbureau gaan zitten. Je werkt je te pletter voor weinig, dat wil niemand toch?
Verbaasd me echt, want op een callcenter verdien je zelfs al 11 euro per uur. En schoonmaken ook wel 10 euro. Maar het lijkt me wel leuk werk. Mensen zijn vaak blij als ze een reis gaan boeken. ( niet altijd natuurlijk)
@bosi333 callcenter verdient echt niet altijd 11 euro helaas. Dan heb je wel een hele goede te pakken. De meeste callcentra betalen maar het minimum ongeveer rond de 8 euro.
o ok, dan zitten de beter betaalde callcentra dus in Leeuwarden want de meesten betalen 10 euro of meer.
Ik heb destijds voor de NBBS gewerkt (inmiddels failliet) en verdiende weinig, zo'n 2700 GULDEN bruto per maand. Ik was toen 26 jaar.