Welke creche zouden jullie kiezen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nescio, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Mijn twee meiden zijn naar dezelfde creche gegaan, de oudste pas vanaf 21 maanden, de jongste vanaf 5,5 maanden (ze gaat nu nog). We zijn er altijd tevreden van geweest. Ik ben nu zwanger van de derde en hij/zij zou met 5 maanden ook weer naar de creche gaan.

Nu dit: ze hebben twee opvanglocaties. Daar waar de baby's en kruipers (apart van elkaar) worden opgevangen, is vrij klein en 'benauwd'. Ik denk wel dat ze het goed verluchten, maar er is geen direct licht van buiten bijv. en ze gaan ook niet met de baby's en dreumesen naar buiten (met dreumesen alleen bij heel goed weer).

De andere locatie gaan ze heen als ze kunnen lopen, dus onze meiden hebben daar het meest gezeten. Dat is totaal anders, een grote ruimte met veel zonlicht, de lucht is daar anders, er is een tuintje achter waar ze altijd wel even gaan spelen zelfs bij minder goed weer, etc. Natuurlijk past dat ook beter bij kindjes die al ondernemend zijn.

Qua verzorging en aanpak hebben we echt niets aan te merken, alleen vind ik het idee van die benauwde babyruimte wat minder. De jongste kwam weleens thuis en stonk dan naar eten (de keuken is vlakbij en ze koken dus alles zelf).

Er is nog een andere creche in de buurt met grote, open ruimtes, ik ben er eens binnen geweest en het verschil is toch wel heel groot.
    Die creche is wel een stuk groter, en het fijnste van deze creche vond ik ook dat het niet mega is en dat je echt persoonlijk contact hebt met de verzorgsters.

Ik wil niet zomaar voor een andere creche kiezen alleen omwille van de locatie, maar wat zouden jullie doen?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zelf echt absoluut niet kiezen voor een opvangplek zonder direct daglicht en zonder dat er naar buiten wordt gegaan. Dat past echt niet in mijn idee van een fijne en gezonde opvangplek. Onze jongste ging naar het kdv, maar daar werd in principe altijd 2x per dag naar buiten gegaan, ook met jonge kinderen en baby's. Alleen bij echt noodweer niet. Ik zou dan ook zeker voor een andere locatie/creche kiezen. Al snap ik wel dat het lastig is omdat je later niet over wilt stappen en nu met 2 locaties zit.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou gaan voor licht en frisse lucht, of het zou om een uurtje of 2 moeten gaan op een psz ofzo. Maar dan nog zie ik haar liever in een ruimte met zonlicht en planten etc.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is wel een groot raam, maar dat is helemaal afgeplakt (ivm privacy). Ik vind het ook raar dat ze niet met de baby's naar buiten gaan, zoveel moeite is dat toch niet?

Nu is het wel zo dat we heel tevreden zijn over de rest (hygiëne, veiligheid, programma, manier van omgaan met de kinderen), en dus ook over de locatie als ze iets ouder zijn. Bij die andere creche kunnen er ook weer dingen zijn die ons tegenstaan.

Mja, het zijn natuurlijk niet een paar uurtjes op een dag... moeilijk. Ik ga maar eens rondkijken bij die andere creche en op basis daarvan besluiten.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou idd ook bij de andere gaan kijken.
    Maar van wat ik nu lees sluit ik mij bij abri aan.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik zou zeker bij die andere gaan kijken. Hier gingen ze sowieso altijd naar buiten, ook met de baby's. Die sliepen ook altijd buiten. Frisse lucht en licht is zo belangrijk.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Grote ruimte! Bij onze ook een krappe baby ruimte en ik ben altijd blij als dochter lekker in de grote ruimte heeft gespeeld. Dat kan alleen als het niet te druk is.

Bij ons gaan de baby's helaas ook niet naar buiten :(
    Hoop in onze nieuwe opvang wel.

Deel Deze Pagina