hoeveel verloskundige in de praktijk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisa1987, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder
    Bij ons zijn er 5 verloskundigen werkzaam. Ik heb met 1 echt geen klik. Maar bij mijn vorige bevalling heeft ze mij gestript met een positieve afloop. En ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
    Je kan natuurlijk altijd je probleem bespreken met 1 van de andere verloskundigen. Zeg wat je dwars zit en wat er voorgevallen is. Maar wat je ook doet zorg dat je je er goed bij voelt!

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier zijn ze met zn 3en. 2 vrouwen en 1 man, vind ze allemaal even aardig, de een is wat zakelijker de ander wat medischer en weer een ander wat moederlijker, maar ze zitten allemaal op 1 lijn en het maakt me echt niet uit wie er aan mn bed komt.
    Als je je niet prettig voelt bij je vk moet je dat echt aangeven of overstappen.

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier waren er 3, vond daarvan 1 de fijnste, en 1 eigenlijk helemaal niets... zul je net zien hé? Op het moment dat mijn bevalling begon wie er dienst had, hahaha. :D

Maar, niets van te zeggen! Ze deed het geweldig, heb veel aan haar gehad! ;)

Wat ik dus bedoel te zeggen: het kan zomaar heel erg meevallen als er nu één is die je niet zo ziet zitten. :)

Liefs,

4. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier in het dorp 2 vk praktijken, 1 met 3 vk en 1 single praktijk. Ben bij de vorige zwangerschap bij de 3 vk geweest, voelde me een patient en totaal niet serieus genomen, oa zorgen om stuitligging.

Daarom nu vd single praktijk gekozen, moet toch onder de gyn bevallen ivm ks bij de eerste. En ik vind de vk super leuk en relaxed. Goede keus geweest.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij ons zijn er 5 of 6 werkzaam, en inderdaad ook allemaal verschillend. De een wat vrolijker en kletst lekker mee, de ander wat rustiger en serieuzer. Schrikken doen ze gelukkig allemaal niet snel, dat zou ik zelf in geen geval prettig vinden (want als zwangere vrouw maak je je nu eenmaal wat sneller druk).

Ik had bij mijn vorige zwangerschap erge voorkeur, of eigenlijk waren er 3 waar ik echt goed mee kon en eentje die ik pas 1 keer had gezien en ik niet zo'n klik mee had. Wie had ik uiteindelijk bij de bevalling... Juist, die laatste, en tijdens de bevalling was ze juist heel fijn!! Wat ik tijdens de controle wat minder had gevonden (serieuzer, niet zo gezellig, beetje een stardere, strengere blik) vond ik bij de bevalling heel fijn. Rustig, kordaat, geen grapjes, serieus. Uiteindelijk heeft zij de bevalling niet verder gedaan (werd een KS), maar ik heb daardoor wel een ander beeld gekregen van voorkeur voor VK's. Iedere persoon is anders, en alhoewel je graag elke controle bij een lieve, gezellige, geruststellende VK zit, is dat soms helemaal niet wat je bij de bevalling uiteindelijk fijn vindt.

En nu denk ik ook nog eens, wees blij dat je lekker bij 3 verschillende VK's zit, want er zijn genoeg vrouwen die elke controle bij een andere gyneacoloog zitten, geen keuze, vaak mannen, en alles behalve heel gezellig en meegaand mee zitten te kletsen ;) Ik moet vanaf 36 weken ook over naar de gyn, en ik heb er erg geen zin in ;) Maar ja, de zwangerschap en bevalling is ook niet alleen maar voor de lol en de gezelligheid...

6. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier werken er 3 en kan met allemaal best. Maar als dat niet zo was zou ik zeker aangeven dat ik mijn controles bij de andere twee vk's zou willen. Daar doen ze hier ook niet moeilijk over. Alleen heb je wel een probleem als je gaat bevallen en precies die heeft dienst :(
    Hier niet want ik beval toch in het zh

Deel Deze Pagina