hoi meiden, hoeveel mag er aan sap / roosvicee / thee etc. worden gedronken op een dag, het valt me op dat onze dominique meer begint te drinken, ik was dus even benieuwd hoeveel drinken ze op een dag mag? Henriette
ik hou geen maximum aan, Sven mag net zoveel uit z'n rietjesbeker drinken als hij wil. dat is gemiddeld 100 tot 250 cc per dag. hangt er ook vanaf hoeveel melk hij bij z'n eten drinkt.
Ik dacht dat het advies ongeveer 750-1000cc is (minimum van 500 bij ziekte). Maar dat hangt erg van je kindje af. C drinkt ongeveer 800 cc per dag. Maar soms een paar dagen wel makkelijk 1000cc, soms met moeite 750.
Bij welke leeftijd geven ze dit advies? Nick komt echt niet aan die hoeveelheid. Ik denk dat hij aan max 600 cc komt. Dit is inclusief zijn bord pap. Ik probeer Nick s'ochtends ook water of thee te geven, maar dat wil hij echt niet.
Vanaf een half jaar, In het begin natuurlijk voornamelijk flesvoeding, later meer andere dingen. Iets als diksap of bio-appelsap (van die troebele, met vitamines er nog in), lust hij ook niet? En sommige kindjes hebben wel genoeg aan minder. Andere willen echt meer dan die liter. Er zijn altijd uitzonderingen. Zolang hij voldoende plasluiers heeft zit het wel goed.
Hij krijgt s'middags inderdaad bio diksap appel. Dat lust hij wel. Maar ook dat de ene dag meer als de ander. En in de ochtend duwt hij de fles meestal meteen aan de kant. Hij heeft altijd voldoende plasluiers. In fruit zit natuurlijk ook veel vocht. Misschien wordt het vanzelf meer als hij gaat kruipen of lopen. Kan me zo voorstellen dat hij dan meer vocht verliest en meer dorst zal krijgen.
Ik vond die leeftijd ook het moeilijkst. Je kunt ze niet alles geven, ze willen ook niet alles, maar toch hoor je die getallen te halen. Mijn zoon dronk toen 500-550cc aan kunstvoeding. Dus met een flesje sap erbij zat ik ook op 650-700cc. Dus ik probeerde vaak water of thee tussendoor, maar dat wilde hij ook niet echt. Misschien 10-20cc per keer. Pas vanaf 11-12 maanden is hij beter water gaan drinken.
mijn zoontje van bijna 6 maanden is laatst erg ziek geweest, met hoge koortsen. Hij moest toen minimaal 50cc per kilo lichaamsgewicht drinken. hier moet je al het vocht meetellen (fles, water etc) maar al ze genoeg plasluiers hebben minimaal 2 volle dan is het goed. en als de kids nog goed groeien is er niets aan de hand toch. groetjes
oei, mijn zoon van anderhalf drinkt incl. melk rustig anderhalve liter per dag (300 melk en 6 tuitbekers van 200). is dit niet teveel? voor kinderen van 1-3 jaar is het advies inderdaad 750-1000.
Bij dat aantal cc's ,mag je dan ook yoghurt/ pap etc meerekenen of is het puur drinken? Anders kom ik er never nooit aan. Mason drinkt ongeveer 100 cc per dag aan gewoon drinken. Wat geven jullie je kindjes te drinken? Ik ben namelijk enorm geschrokken van de hoeveelheid calorieen in bijvoorbeed: roosvicee, en sapjes.
Vind ook dat er veel suikers in de sapjes zitten. Maar Nick lust niks anders dan diksap, soms een paar slokjes water, maar bij thee duwt hij het flesje meteen weg. Ik blijf het toch maa proberen te geven, zal fijn zijn als hij ook thee en water gaat drinken. 1 klein flesje sap per dag vind ik persoonlijk genoeg, maar ja vocht is ook belangrijk! Wat geef je Mason te drinken?
hier 210 cc pap, 100 cc melk, 250 cc drinken (roosviscee, sterk verdund 20 cc met rest water) en 100 cc yoghurt (die telde ik nog niet mee)
Mason wil maar weinig drinken. Ik geef hem roosvicee, water of melk. Als hij op een gegeven moment echt enorm veel gaat drinken ga ik maar eens kijken wat ik dan ga doen. Nu met die 100/150cc die hij op een dag drinkt kan het nog wel met die suikers. Maar schrok er toch wel van toen ik het zo op het pak zag staan allemaal.