ik herken dit helemaal niet van me eerste zwangerschap en hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen... Ik heb best veel harde buiken.. En weet dat ik rustiger aan moet doen.. Dit weekend niet bijster veel gedaan: Vrijdag: taarten gebakken (laat naar bed gegaan voor mijn doen) Zaterdag: verjaardag gehad waar ik of heb gestaan, op een hard klein stoeltje heb gezeten of heb geholpen met hapjes maken. Mijn dochtertje heeft voor het eerst gen middagslaapje gehad dus was ook geen rustmomentje.. Zondag: boodschappen in de ochtend en een wandeling van 3 kwartier in de middag. Vandaag: in de ochtend gezwommen. Tussendoor heb ik de zorg van mn dochtertje en natuurlijk het huishouden. Mijn vriend doet ook zoveel hij kan maar hij heeft reuma.. Dus kan ook niet alles.. Maar ik heb gewoon echt een gespannen buik, harde buiken, steekjes in me buik en bandenpijn.. Ook onwijs moe en waggel nu al in het rond... Ook zit ik echt niet lekker meer op de bank of op een stoel.. Moet ik me zorgen maken en nog meer gas terug nemen? Of valt het wel mee? Vindt het er lastig om te bepalen en misschien wel toe te geven dat ik rustiger aan moet doen.... verder geniet ik wel enorm van de zwangerschap hoor
Hi Sanjor, hier ook herkenbaar. Vervelend is het he. Ik had het mn vorige zwangerschap ook niet, maar toen had ik ook geen kleine peuter rondrennen Ik had het vanaf 18 weken al regelmatig. Ik heb het aangekaart bij de gyn, en ze zei wel dat je er bij een tweede sneller last van hebt, maar ook dat je toch teveel doet dan. Een harde buik is een teken van je lichaam dat je teveel doet (ook al heb je zelf het idee van niet). Wanneer moet je weer naar de vk/gyn? Ik zou het zeker even aangeven, en ik denk dat zij met hetzelfde komt: rustiger aan doen. Ik denk niet dat je je gelijk zorgen moet maken hoor. Als de harde buiken pijn doen, dan is het niet goed, dan moet je gelijk aan de bel trekken, want dat is niet de bedoeling. Succes en geniet van je groeiende buikje
Hi meis! Ik heb het 2 weken geleden al aangegeven bij de vk... Toen was het voornamelijk na het werken door het langdurig zitten.. Als dat niet beter ging moest ik halve dagen gaan werken. Maar nu dus ook al thuis last.. Als ik echt heel eerlijk ben hebben een paar harde buiken best pijn gedaan... Ik heb het denk ik allemaal weer een beetje onderschat
Ik zou het toch zeker laten bekijken door de vk/gyn hoor! Niet dat het altijd wat wil zeggen, maar bij mij was het wel ernstig genoeg om al met 20-21 weken volledige bedrust te krijgen omdat de (bij mij soms ook pijnlijke) harde buiken wel degelijk invloed kúnnen hebben op je baarmoederhals. Ik heb ze nu nog steeds veel, maar door de bedrust en doordat er een ring om mijn baarmoederhals is geplaatst ter ondersteuning zit ons meisje nog veilig binnen. Daarmee wil je geen risico's nemen natuurlijk! Sterkte, en rustig aan doen hoor!
Ja ik ken het. Ik zit sinds vorige week helemaal thuis, mag niet meer werken. Ik moet van de gyn ook mn rust nemen, anders groeit ons kindje niet goed. Maar ik heb ook echt de gyn nodig die dat tegen me zegt en dan nog heb ik er moeite mee om zo weinig mogelijk te doen.... Maar luister naar je lichaam! Je kindje en jijzelf zijn nu het belangrijkste! Als dat betekent halve dagen werken, so be it. Ik merk wel nu ik thuis zit dat ik echt rust heb. Mn zoontje is ook 4 dagen per week weg (kdv of oma) en dat scheelt ook enorm. Mn buik maakt een groeispurt en ik voel ons kindje de hele dag door
Het "probleem" is dat ik alles weer wegwuif als het goed is en dat ik dus vindt dat ik me aanstel ... Hoef deze week maar 2 dagen te werken.. Dus ff aankijken... @minime; wat balen meis! Wel weer fijn dat je 4 hele dagen vrij hebt Lisa is hier ook 4 dagen naar het Kdv en de oppas..
Ik herken mij heel erg in jouw verhaal! Bij mij is het zrlfs zo dat ik niet eens meer veel loop ivm bekken instabiliteit en daardoor bijna alleen maar thuis zit. Zepf als ik het huishouden heb gedaan, heb gekookt of soms alleen al opsta krijg ik harde buiken.. Nu begrijp ik dat dit niet normaal is? Zal het dan ook even aankaarten bij mijn vk en laat wel weten wat ze ervan zegt
@Sanjor: Wat dat betreft zitten we wel een beetje hetzelfde in elkaar geloof ik. Ik denk ook altijd dat het wel meevalt. 'Gelukkig' gaat mn man altijd mee naar controles en die zegt precies waar ik last van heb gehad etc. Zelf zou ik het dan misschien niet noemen, omdat het al niet meer van toepassing is. Ik doe nu echt heel rustig aan, ook zo weinig mogelijk in het huishouden. Als ik nu wel iets doe, krijg ik ook heel snel last van harde buiken! Ik snap niet hoe ik tot vorige week nog gewoon 4 dagen heb kunnen werken eigenlijk.... Houd het in de gaten en ik zou het er sowieso de volgende keer met je vk even over hebben. En eventueel eerder als je je zorgen maakt.
Toevallig bepdr mijn vk net en heb het gelijk even aangegeven en mij vk vind het geen probleem, zolang ik heb niet om de 5 minuten heb of meerdere keren in een uur. Als je het zoals ik zo een 5 x per dag hebt, dan is dat volgens haar geen probleem en dan noet je het gewoon rustiger aan doen.. Maar ik weet zelf nog niet echt of ik het hiermee eens ben aangezien ik elke dag al thuis op de bank zit en niks meer doe.. Dus ben erg benieuwd wat jouw vk of de vk van andere hierover te zeggen heeft