35 m2 Dat is alleen de woonkamer. we hebben een aparte keuken. De woonkamer is trouwens een rechthoek! De woonkamer is in twee delen opgedeeld voor en achter zeg maar.. Voorkant staat een grote kast en liggen foammatten met heel veel kinder speelgoed en hangt een schommel. Achterkant van het huis staat een grote bank (4 meter breed), salontafel en de tv.
Onze woonkamer is 5,8 meter bij 5,2 meter (excl keuken en het gedeelte woonkamer waar de eetkamer tafel staat). De keuken incl stukje (woon)kamer (waar wij de eetkamer tafel hebben staan) is 4,9 meter bij 2,7 meter.
De woonkamer incl serre is 11 bij 7 dus 77 m2. De keuken + gang is 5 bij 4 ongeveer dus 20 m2. Zonder de serre zouden we echt ruimte tekort komen! Ik vind het nu overal vrij vol staan met grote meubels (grote bank en kasten) en sinds we kinderen hebben is dat met een box, playpen en divers groot speelgoed aardig crowded aan het worden. Van mij mag er een kleinere (jawel, een kleinere) bank in (nu een 6 - 8 persoons) en wat kleinere kasten. Ook mag het allemaal wat lichter, de serre is heel licht maar daardoor weinig licht in de woonkamer. Donkere meubels die er staan maken het nog donkerder. In mijn ogen moet er dus een heleboel gebeuren, ik ben wel tevreden over de grootte van de kamers. Hoewel de keuken met een eettafel en stoelen + kinderstoel erg krap is. De woonkamer daarentegen is, ondanks de grote meubels, aardig ruim (rechthoek).
Ca 50 m2, 1 open ruimte beneden. Beetje rare indeling. Je komt binnen in de keuken met eethoek. Daaroverheen gaat de trap, die staat echt los in het midden van de ruimte. Dan een soort tussenruimte waar een speelkleed ligt en dan het echte woonkamerstuk. Dat is niet zo heel groot, ongeveer 20 m2. Wel knus dus.
Nu 14m2 maar straks 100! Bezig met aanbouw Huidige woonkamer heeft een 6persoons hoekbank, salontafel van 1.30, box, speelgoedkast, tvmeubel en eettafel. Lekker krap maar we wisten dat het tijdelijk was. Nog een jaartje ofzo en dan wordt dit de eetkamer, alleen een supergrote eettafel erin, want de keuken zit in L-vorm er aan vast.
Onze woonkamer is totaal 19m2, in een L-vorm. In het 'lange gedeelte' staat er een driezitter tegen de muur en een tweezitter onder het raam. Tussen de banken een tafeltje. Tegenover de tweezitter een grote kast met de tv erop. De salontafel bij de banken staat op een kleed. In het kleine gedeelte staat een uitschuifbare eettafel, die we alleen uitschuiven als we gaan eten. Daar is ook het speelgoedhoekje van dochter. En nu moet er binnenkort nog en box bij...