hallo Hebben jullie ook zoveel moeite om jullie kindje nagels te vijlen ?? Eerst deed ik het tijdens het ochtend slaapje maar aangezien ze nu minder slaapt krijg ik dat niet meer voor elkaar goe doen jullie dit ??
Alleen de eerste weken gevijld, daarna ben ik gewoon gaan knippen met een nagelknippertje. Gewoon als hij wakker is, handje vast en gaan.
Heel onpedagogisch sinds 2 weken, want dat zijn de enige 5 minuten dat ik hem babytv laat kijken in de wipper. Hij heeft me dan niet door. Anders raakt hij gefrustreerd omdat hij de vijl wil hebben. Hiervoor kon ik het doen tijdens het flesje geven. Fles klemmen met mijn kin en dan gelijk mn handen vrij om te vijlen. Maar daar dronk hij de laatste tijd wat onrustiger door, dus dat was geen goed idee meer.
Vlak na zijn avond fles. Dan valt hij vaak bij mij in slaap en kan ik zo knippen. En anders gewoon vastpakken en knippen. In zijn andere hand iets geven on te spelen. Duurt misschien wat langer. Maar wat moet dat moet.
Ik pak beet en laat niet meer los, knip die handel 2x per week. In t begin was ze vervelend en wilde mn knipper pakken nu kijkt ze heel nieuwsgierig mee.
Ik zet hem op schoot, doe babytv aan en hij heeft niks door Ik knip ze trouwens met een nagelknippertje
Ik heb er een hekel aan! Eerste weken met een vijl maar nu inderdaad met knipper. Hand in de houdgreep en knippen maar. Volgende dag de andere hand haha. Ik ga de baby tv tip maar eens proberen.
Vanaf de eerste keer vertel ik precies wat we gaan doen: je nageltjes zijn te lang en die gaan we knippen. Eerst je linker handje en dan beginnen we met je duim enz enz. Nooit een kik gegeven. Op een gegeven moment ben ik eerste mijn eigen nagels gaan knippen en daarna zijn nagels. En als hij nu het nagelschaartje ziet dan pakt hij het af en wil het zelf doen. Maar ja, dat gaat nog niet
Toen de jongste net geboren was gebruikte ik af en toe de vijl. Tegenstribbelen kunnen ze dan toch nog niet. Ik knip nu alleen nog af en toe de teennagels. Vingernagels heb ik zeker al meer dan een jaar niet geknipt. Ze scheuren bij de jongste altijd heel netjes af
Eerste weken "scheurde" ik de lange nageltjes eraf. Nu ze hard zijn knip ik ze met een klein nagelknippertje. Inderdaad; handje vasthouden en gaan