De 'beruchte' 11 maanden sprong, kan dat al? Ze wordt de 21e 10 maanden. Pffff we hebben ter nauwernood de vorige sprong overleefd, met 4 weken gebroken nachten en tussen ons in slapen, en krijsen in haar eigen bedje. Alles lijkt weer opnieuw te beginnen sinds gisteravond, niet slapen, krijsen en ze lijkt een beetje boos Kan dit de 11 maanden sprong al zijn....? De vorige sprong heeft dik 4 weken geduurd en die vond ik al heftig, ze heeft vaak tussen ons in geslapen, ik weet dat de meningen daar over verdeeld zijn maar dat is echt het enige wat helpt, anders krijst ze heel de nacht, ze houdt niet op! Dus bij ons is dan het rustigste voor ons allemaal, we maken het ons dan ook deze keer maar weer zo makkelijk mogelijk voor ons allemaal. Beginnen in eigen bedje, lukt het niet bij ons verder tukken. Vorige keer ook zo gedaan en opeens van de een op de andere dag sliep ze weer door en was alles weer normaal. Volgens oei ik groei zit ze in de 7e sprong nu, nog 29 dagen tot het einde van de sprong Pffff waarom plannen ze die sprongen toch allemaal zo dicht op elkaar Iemand die er ook middenin zit momenteel? Of het net weer allemaal overleefd heeft
Ohh, hou op schei uit! Hier is het ook al weken drama, ze is bijna 10 maand maar wil al weken niet meer in eigen bedje. Haar erin leggen is al drama, zodra ik dan wegloop is het helemaal krijsen. En ook hier werkt alleen tussen ons in. Laatst wel een nachtje doorgeslapen in eigen bedje maar nu helaas niet meer. Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren..
Sinds de vorige sprong is afgelopen heeft ze een week of 3 prima doorgeslapen, geen enkel probleem toen de sprong eenmaal voorbij was. Nu lijkt het hele circus weer terug te keren.....dus maar weer bij ons en hopen dat het niet zolang duurt als de vorige keer....we zullen zien we maken het ons maar makkelijk.....
Ha Juffie, nou wat zei ik je???? Ik heb niet overdreven toch??? B.eau is nu eindelijk uit z'n 11-maanden sprong...en deze was heftiger nog dan de 9-maanden sprong. Accepteren al is het moeilijk. Tis een fase. Het wordt beter. B.eau slaapt weer goed . En geef I.sa wat ze nodig heeft. Is dat slapen bij papa en mama, gewoon lekker een toegeven.
Als je nou eerst dat boek eens weggooid en gewoon per dag gaat leven ipv van sprong naar sprong Je zegt het zelf al "we zullen zien, we maken het ons maar makkelijk"...go with the flow, anders duurt het wel erg lang vrees ik...het opgroeien is gewoon één grote sprong
Dat boek heb ik niet, heb wel de app, maar daar staat verder niet zoveel bijzonders in, kijk ik eigenlijk ook nooit op, alleen nu om te zien of dit idd een sprong was, en dat is zo.....opgroeien is ook een grote sprong. Ik maak me nu niet meer zo druk als de vorige sprong. I.sa komt lekker bij ons in bed, en als het over is merken we dat vanzelf wel weer komt ook deze keer vast weer goed. Maar vervelend voor beide is het wel maar goed
Wat doen jullie dan? Toch in bed leggen en laten huilen? Hier is namelijk ook het middagslaapje drama? Ik weet niet meer wat ik moet. Erbij blijven zitten helpt niet, troosten helpt niet, weglopen laten huilen helpt niet. Niks helpt!!
Ik kan je vertellen, de 13 maanden sprong is nog gruwelijker voor de ouders.... En daarna is hij nooit meer zo vervelend geweest, dus er komt een einde aan. Maar ik geloof ook wel in die sprongetjes, hier duren ze gelukkig maar 1-1,5 week, maar geloof me, je kunt ons alledrie (incl. kind) opvegen.
O neeeee nog erger! Was al blij dat we het vorige sprongetje overleefd hadden" We waren alledrie helemaal kapot!
Nee in haar eigen bed heeft echt geen zin! Ze krijst er alles bij elkaar en gaat helemaal over de rooie. Ze gaat dan staan met slaapzak en al en valt op een gegeven moment, dat moeten we dus ook niet hebben. We pakken haar dan bij ons in bed en daar slaapt ze meteen verder gelukkig. Met overdag heb ik geen ervaring, kan ik je helaas niet mee helpen, sorry. Het is hier puur en allen als ze 's avonds naar bed moet of midden in de nacht, overdag is er helemaal niets aan de hand.
Heb niet eens de rest van de reacties gelezen. Kan het gewoon heeeeelemaal met jou eens zijn MMarianne!
Hahahaha weet niet maar hier ook of de 13 maanden sprong of ja nee eigenlijk zijn het gewoon 7 tandjes en 4 kiezen die is 6 weken tijd doorkomen Er is altijd wel iets met zo'n kleintjes gewoon lekker blijven geniet en go with the flow en gebruik je nuchtere verstand
Nee, alle gekheid op een stokje. Hier duurt het vaak ook 1 a 2 weken. Niet willen slapen, eten, spelen etc. Ben zelf ook redelijk uitgetelt dan. Maar ik merk, dat het elke keer weer voorbij gaat!
Hoi Juffie, Ik heb meerdere onderwerpen van je gelezen over de sprongetjes van je dochter, waaronder de laatste, ik was benieuwd hoe het nu gaat? Ik hoop in ieder geval dat jullie al weer aan wat meer slaap toe komen! Groetjes!
Wat lief dat je aan me denkt. Nou na 4 weken was de sprong dan eindelijk over, en als klokslag bij heldere hemel sliep ze weer als een zonnetje. Tot afgelopen week het heeft precies 3 weken goed gegaan en ja hoor daar staat het volgende 'ding' weer aan de deur... Ze is afgelopen week behoorlijk (en nog steeds) verkouden geweest, koorts, echt beetje zielig, en verder staat tand nummer 4 op doorkomen, dikke rode bult op haar tandvlees dus dat zal allemaal niet bevorderlijk zijn voor haar (en onze) nachtrust. Maar goed ben inmiddels iets makkelijker geworden, campingbedje bij ons op de kamer en daar slaapt ze meestal wel. Gisteravond was echt een drama, toen heb ik me aangekleed en haar in de kinderwagen gelegd en een stuk gelopen, daar werd ze heerlijk rustig van en sliep ze daarna heerlijk verder. Hoe het vanavond gaat.... Ach we zullen zien vanmiddag was het weer een zooitje met slapen, ze wilde niet meer slapen in bed, ze was tijdens boodschappen bij ah al in slaap gevallen, en eenmaal thuis wilde ze noet meer naar Bed. Gevolg.....om 17:00uur was ze doodop dus toen maar naar bed gedaan na het eten.....normaal krijgt ze om 19:00uur de fles en daarna de nacht in......geen idee hoe dat vanavond gaat, ik laat het maar zoals zij het wil, is ze moe gaat ze slapen en zo niet....juist dan maar niet....en een schema is fijn....en over het algemeen volgen we dat ook wel, maar soms even niet, ook prima ik volg braaf
Bij ons was de 8 maanden sprong een drama. Maar tot die tijd was het sowieso overleven met ons zoontje. Rond die tijd zijn we naar een osteopaat geweest en het is nu een ander kind. De sprongetjes lijken nu ook veel minder erg. Volgens mij hebben wij net de 11 maanden sprong gehad. Het begon idd heel dramatisch met krijsen in bed. Heb hem een paar nachten in zn campingbedje naast ons gehad. Maar het heeft maar even geduurd. Hij heeft ongeveer twee weken iets minder goed geslapen en was 's ochtends vroeg wakker ( 6 uur, uurtje eerder dan anders). Overdag slapen doet hij nu nog steeds heel kort. Toch is het slapen het enige waaraan ik merk dat het een sprong is. Voor de osteopaat was het dan dag en nacht drama. Dus ik ga fluitend deze sprong door.
Fijn dat je in ieder geval even adempauze hebt gehad dan En zo val je vaak van het een in het ander, ik hoop dat wanneer ze beter is dat het dan weer de goede kant op gaat! Zielig is dat he als ze ziek zijn Hoe gaat het vandaag? En hoe was het vannacht gegaan nadat ze zo vroeg de nacht inging?? Beterschap!
Helemaal mee eens! Dan boek vanavond nog ritueel verbranden .. Opgroeien gaat met up en downs inderdaad..