Hoeveel vitamine bij combi borst- en flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pasja83, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hoi,

Ik heb besloten om rustig af te bouwen met borstvoeding omdat mijn zoontje niet uit de borst drinkt. Ik kolf nu maar word daar erg ongelukkig van.

Alleen vraag ik me nu af hoeveel vitamine K en D ik moet geven.

Op dit moment krijgt hij 2 flesjes KV en 5 flesjes moedermelk. Dit moedermelk wordt afgebouwd totdat hij volledig KV drinkt.

Heeft iemand enig idee?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf voorlopig gewoon op de hoeveelheid vitamine die je gewend was, dan zit je aan de veilige kant.

Hoe oud is je zoontje?
    Heb je al eens overwogen een lactatiekundige in te schakelen?

Mijn jongste kwam pas met 10 weken volledig aan de borst, tot die tijd ook elke voeding nagekolfd. Het was een enorme opluchting toen ze het zelf kon! Was nooit gelukt zonder de steun van een lactatiekundige.

3. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Als ik het goed heb, moet je wanneer ze minder dan 400cc kunstvoeding krijgen, vitamine druppeltjes bijgeven.

Weet wel dat je vit. D teveel kunt geven. Je lichaam scheidt dit dan niet uit, zeg maar... Misschien ff hier op 't forum vragen aan de lactatiekundige?!

Succes iig!

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    mijn cb adviseerde toen:

volledig bv = 10 dr Vit D en 5 dr Vit K (toch...??)

en hij kreeg toen 6 voedingen....

per voeding die ik ging vervangen voor flesvoeding mocht ik 2 drupperls Vit D minder geven, en 1 druppel vit K minder geven.
    en dan moest je aanhouden hoeveel flesjes je die dag daarvoor hebt gegeven snap je? dus je geeft vandaag de hoeveelheid druppels aan de hand van de hoeveelheid bv/kv van gisteren....

dus hij kreeg 4x bv en 2x fv en dan gaf ik:
    6druppels Vit D en 3 druppels Vit K.

zo kom je vanzelf uit op nul als je gestopt bent met bv

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Helemaal super!

Bedankt voor jullie reactie. :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je rustigaan afbouwt, probeer dan zo lang je het aankunt elke dag een beetje te kolven. Als je afbouwt maken je borsten afbouwmelk, en dat heeft een heel hoge concentratie aan antistoffen, wat je kind veel bescherming geeft, en zelfs de laatste paar slokjes die je op het eind kolven kunt geven je kind nog heel veel bescherming mee!

Ik zag in een ander topic dat je kindje prematuur was. Dan is het in het begin inderdaad vaak moeilijk om ze aan de borst te krijgen, omdat de reflexen nog niet goed ontwikkeld zijn. Maar juist bij prematuren is het na een aantal weken (zo tussen 6 en 12) heel goed mogelijk ze TOCH aan de borst te krijgen!
    Hierbij is het wel zaak dat iemand je goed begeleidt, soms heb je hulpstukken zoals een tepelhoedje nodig om je kind net iets meer tot zuigen te stimuleren (tepelhoedje is harder dan tepel, net als een flessenspeen, en sommige kinderen hebben dat 'hardere' nodig om tot zuigen te komen).
    Ik zou echt eens bellen met een lactatiekundige (wordt door veel verzekeringen vergoed), of iemand van VBN of LLL (die kunnen je in contact brengen met een lactatiekundige).

Verder: keigoed dat je al die tijd al voor je kindje kolft. Heb het zelf de eerste 10 weken ook moeten doen, en nee, 't is niet bepaald mijn hobby...

7. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik geef nog 2 x bv en 2 x fv en doe de helft aan vit D dus 5 druppels ipv 10.

Deel Deze Pagina