Lieve meiden, Pap en mams zitten met een vraag hahaha.. Onze dochter van bijna 4 maanden slaapt nog steeds vrij onrustig dat houdt in..ze wou vanaf week 7 geen nachtvoeding meer alleen het doorslapen dat lukt haar maar niet!... Nu zei het Cb om in haar laatste flesje van 22:00 (180/6) 2 schepjes johannesbroodpitmeel (nutriton? oranje pak?) erin te doen.. NU heb ik dat 3 nachten gedaan,..1e nacht 1 schepje (ik was bang voor krampjes) maar gewoon om 04:00 wakker en dan tot 07:00 25x uit ons bed om het speentje terug te doen ( zo is het dus elke nacht) En de 2e nacht had ik 2,5 schepje gedaan en sliep ze echt DOOR van 22:00 tot 07:15 uur, we zijn zelf 2x wezen kijken omdat we het spannend vonden maar wel geweldig hihi... de 3e nacht hetzelfde 2,5 schepje gedaan maar weer 04:00 uur ( 20x eruit voor speentje tot 07:00) Nu is mijn vraag aan jullie, ik gebruikt difrax 1-2-3 speen maar na de 100 cc lkomt er totaal niets meer uit, lijkt wel beton! WAT DOEN WIJ VERKEERD?...hierdoor valt ons meisje tijdens de fles alweer in slaap en drinkt ze niet meer als ong. 120cc misschien dat ze daarom vanncaht weer wakker werd... Hoe doen jullie get? of maak ik het verkeerd?,,,en wat is molenaarskindersmeel/ of is dat hetzelfde? Liefs een soms erg moeie mama....
Hier hetzelfde betoneffect, maar dat was dan met 6 schepjes nutriton op een fles van 180/6. Wij gebruikten een gewone 3 speen voor de 1e helft, en een 1-2-3 speen voor de 2e helft. Beide van Avent.. Roer je het door de warme aangemaakte melk? En ook tijdens het voeden af en toe even zwenken. Is de hele voeding trouwens hard, want we hadden af en toe wel een klein klontje voor de speen. Dan moest je die even uitknijpen en kon de kleine weer verder drinken. Molenaars kindermeel is vanaf 6 maanden ivm gluten. Dat is net zoiets al bambix. Je kunt vanaf 4 maanden wel rijstebloem gebruiken. Dat vulde hier net zoveel als de nutriton.
Abel (3,5 maand) geven we ook 2 schepjes jhbpm door de fles, standaard door iedere fles. HIj drinkt hypo alergene fv. We mengen het pitmeel eerst met de melkpoeder, en dan bereiden we een fles. Voorkomt klontjes! Wij gebruiken een Difrax Dental speen S ( is zo'n platte speen), dat gaat goed, hij doet er ongeveer 20 minuten over, grt Esther