Kerstpakket regelen bewoners woongroep

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ik mag verzinnen wat de kerstpakketten worden voor de bewoners. Woongroep met autisten in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. Met een budget van ongeveer 25 euro pp.

    Dit is wat ik kon verzinnen tot nu toe

    Mok met naam
    Bioscoopbon
    Kleur en knutselspullen voor de meiden
    Keukenschort
    Wat lekkers

    Ben een beetje inspiratieloos. Dus om maar op met crea ideeën
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier in de buurt zit een fruitpluktuin met een leuk winkeltje annex lunchlocatie eraan vast.
    In het winkeltje verkopen ze allerlei producten die van hun eigen appels en peren zijn gemaakt, zoals appelcompote, perensap en vorig jaar hadden ze ook overheerlijke kerstjam.
    Je kunt daar ook zelf pakketten laten samenstellen.
    Misschien hebben ze zoiets bij jullie ook wel in de buurt?
    Of anders van een boerenbedrijf een lekker kruidenkaasje ofzo?
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik zou verschillende pakketten maken op basis van hun interesses. Of bijv een bon die wat breder te besteden valt dan een bioscoopbon.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Kleuren op nummer voor volwassenen.
    Puzzelboekje.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Wat voor niveau hebben de bewoners?
    Ik heb 2 kinderen met autisme, voor hun zou ik wel wat dingen weten, maar zou een bioscoopbon geen goede keuze zijn bijvoorbeeld (of de bioscoop moet speciale voorzieningen hebben voor de doelgroep).
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Snap ik, niet alle bewoners vinden de bios fijn inderdaad en wil ook voor een ieder zijn eigen pakket samen stellen
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ga ik ook doen hoor! Sommige vinden de bios enorm leuk en andere totaal niet.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld maar het zijn cliënten met autisme of ASS geen 'autisten'


    Ik denk dat ik per cliënt naar hun persoonlijke voorkeur kijk, als dat te doen is voor jou.
     
    Jessi79, owly en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93


    Bakmixen
    Spelletjes
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ah, ok.
    Nog wat ideetjes voor de clienten die gek zijn op sensorisch materiaal:
    -magisch zand
    -knetterzeep
    -bijtketting
    -tangle
    -geluidenboek (vaak zijn die wel kinderachtig, dus vooral leuk als ze een wat lager niveau hebben)
    -stuiterbal met lichtjes erin
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb geen antwoord voorbij zien komen over het niveau. Dus misschien is dit te hoog. Bij Kruidvat hebben ze puzzels van 1000 stukjes voor drie euro per stuk.
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Misschien wat duurder maar smart games heeft geweldig solo puzzel spellen voor alle leeftijden.


    Andere opties:
    Mini kerstboompje met lampjes
    Grappige kerstsokken of stropdas of haardingen
    Legpuzzels
    High tea pakket voor de dames thee, muffins, lekkere koekjes/chocolaatjes, leuke kopjes/schotels erbij etc
    Douchegel met een puf/spons
    Diamond painting
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Iemand met ASS is een autist. Dat is m.i toch hetzelfde? Anders zou het zijn wanneer ze het woord op negatieve manier gebruikt (als in een scheldwoord), dat zie ik hier echter niet.

    Ik heb zelf een ASS maar met hetzelfde gemak noem ik mezelf gewoon een autist hoor. :) Geen idee ook waarom dat niet zou kunnen.
     
    disaro, Ysabella en spruitje80 vinden dit leuk.
  14. Dan verschillen wij daarin van mening.

    Ik zou jou namelijk zien als vrouw met ASS en niet als autist. Je hebt autisme, je bent het niet.
     
    spruitje80 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.396
    10.593
    113
    Puzzelboek
    Tijdschrift
    Chocolade, thee, koffie, koekjes-pakket Mok en theeglas
    Plaid
    Opbergbox
     
  16. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Eigenlijk is mijn werk mijn 2e gezin, heel fijn om deel te mogen zijn van hun leven en te helpen bij het dagelijks leven.
     
  17. Sorry, maar ik begrijp het antwoord niet op de quote? Ik wil ook helemaal niet afdwalen van jou topic vraag. Maar het viel mij op, en ik zie het anders dus wilde dat eigenlijk zeggen.

    Mensen met een ziekte of beperking hebben de ziekte of beperking. Maar zij zijn niet hun ziekte of beperking! Dat wilde ik alleen duidelijk maken..
     
    Tijger4 vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Als je iets hebt ben je dat toch ook? Ik ben toch echt niet neurotypisch, het kan niet zo zijn dat ik een ASS heb en verder neurotypisch ben. Vind het zelf heel betuttelend om mezelf geen autist te "mogen" noemen, want dat is gewoon wie ik ben, zonder verder waarde-oordeel. Ik ken zelf heel wat autistici maar niemand van hen zou daar moeite mee hebben hoor. Eigenlijk denk ik eerder dat (bepaalde) neurotypici hier meer een probleem in zien.
    Het is gewoon een langdradige beschrijving voor iets dat precies hetzelfde is.

    Net zoals ik iemand ben met de Nederlandse nationaliteit = ik ben Nederlands, en ben ook iemand die overgewicht heeft = ik ben dik. Etc.
     
    tuc, disaro, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Ik begrijp je wel, snap wat je bedoeld.
    Ik werk in een verpleeghuis waar ouderen met dementie wonen. De cliënten noemen we ook niet de dementerenden maar de cliënt met het ziektebeeld dementie. Ze hebben het, ze zijn hun ziekte. Ze zijn zoveel meer nog dan dat.

    Mijn neefje heeft het syndroom van down. Als ze over hem praten is hij niet die downie (dat raakt me) maar dat leuke jongetje met het syndroom van down.

    Hiermee stop ik ook hoe ik erover denk.
    Jij mag het anders zien, dat is geen probleem. We bedoelen het allebei goed denk ik :)
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ik begrijp jullie beide en ik denk dat geen van beide verkeerd is, hang je er zelf niet te veel een waarde oordeel aan? Ik heb namelijk het idee dat het je op een bepaalde manier raakt.
     
    Iertje81 en einad vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina