hoeveel vlees eten julie in een week??

Discussie in 'De lounge' gestart door naoual28, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Bijna elke dag vlees..

Meestal gehakt of kip.. Soms een hamburgertje ( Meer lusten we beide niet ) En ik haal 1x pw lekker een haring want mn vriend lust geen vis :D

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Elke dag vlees, af en toe vis als afwisseling!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Als mijn man thuis is bijna elke dag...of we moeten iets van pannekoeken ofzo eten...al wil ie daar ook nog spek op.

ALs hij er niet is door zn werk eet ik denk ik 4 keer p/w vlees of vis. De rest vegetarisch.

We aten voorheen ook alleen biologisch vlees...maar nu ik door omstandigheden geen inkomen heb hebben we daar even geen geld voor...dat komt wel weer.

Finn krijgt overigens zo'n 4 keer per week vlees nu.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zelf eet zo'n 3x per week vlees ( rund) 1-2 x vis en 1-2x vegetarische..

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik heb ook weleens zo een aanbieding doos gehad en vind dat ook echt niet te eten. Is duidelijk afval vlees ieuwww
    Gehakt of kipfilet wil ik nog weleens bij de supermarkt meenemen maar de rest komt bij de slager vandaan

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

7 x vlees. ben allergisch voor heel veel soorten vis, en gek op vlees.
    varierend van kipfilet, varkenshaas of lekker biefstukje. gehakt eigenlijk nooit bedenk ik me nu net.
    maar soms ook gewoon n lekkere frikandel :)

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ikzelf eet GEEN vlees (of vis), mijn man eet elke dag vlees.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mijn rede is dat ik het echt heel erg vies vind, ook de ideeen die ik krijg wanneer ik het in mn mond heb... Houd er gewoon helemaal niet van. Maar heb dus afgesproken dat ik een keer of 2 in de week iets met vlees/kip eet.

Aardappels eten wij overigens ook nooit :D! Haha! Wij hebben altijd gewoon rijst/pasta en dan met groenten. Vinden wij prima en vind het dan ook lekker. En nee voor mij maakt vlees een gerecht niet af, eerder 'vies' ;). Als we iets van maccaronie maken dan zit er rundergehakt door, en dan eet ik dat op. Maar bijv met van die 'wereldgerechten' met kip dan probeer ik zo veel mogelijk weer van mn bord in de pan te wippen ;), 2 kleine blokjes kip is dan voor mij 1x vlees gegeten :D.

Voor de kinderen hebben wij ook dat ze een keer of 2 evt 3 in de week vlees krijgen, gewoon omdat ik het niet nodig vind dat ze dat eten. Jongste heeft ook tot 12 maanden geen vlees gehad, oudste kregen het vanaf ong 8 mnd af en toe.

Maar snap ook dat er mensen zijn die idd wel vlees willen eten, en het lekker vinden :D.

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wij eten iedere dag vlees, ik zou niet zonder willen.

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik eet helemaal geen vlees.
    Eet meestal een groenteburger ofzo en zo'n 2x per week vis.

Mijn vriend eet wel elke dag vlees en frummel eet net waarvan we het meeste hebben.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik dacht dat ik de enige gek was! :D

Hier precies hetzelfde. Ik vind het gewoon vies. Dat gevoel in mijn mond en de ideeën die ik er dan bij krijg. Gatver.

En als er idd gehakt in de pasta zit, prima. Maar als het stukjes kip zijn belanden die bij mijn vriend op zijn bord :p.

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Geen vlees, geen vis... ik vind het een vies idee dat ik in feite een lijkje aan het eten ben (sorry, vlees-etende dames ;)).

Ik at het vroeger, toen ik thuis woonde, wel hoor. Maar eenmaal op mezelf ben ik anders gaan koken en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet mis. (Nou ja, soms wel, maar dan moet ik even een vitaminekuurtje doen.) In mijn gerechten zou ik niet weten hoe ik er wél vlees in zou moeten verwerken :D.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oewww nou dan wil ik jou gerechten wel! Mn man beweert altijd dat je geen eten kan maken zonder vlees...Dat dat gewoon hoort!
    Ik maak voor mezelf vaak een maaltijdsalade of soep o.i.d zonder vlees/vis. Maar dat vind hij ook geen avondeten! Hahaha!

14. gimena

gimena Niet meer actief

6 dagen in de week vlees 1 keer vis

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hihi, ik wil wel wat voor je opzoeken hoor :). Ik heb een heerlijke stoofschotel met pompoen, geitenkaas, tijm, mais en kruiden. Laat maar weten als je recepten wil!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

7 dagen vlees. Ik word ook echt sjago als ik niet genoeg vlees heb ;) Vis eten wij eigenlijk nooit..

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We eten pasta bijvoorbeeld met champignon, paprika, aubergine courgette. Veel kaasgerechten. Soms wat met ei. Veel groentenovenschotels. Spinazietaart/preitaart/spruitjestaart enz. Allemaal met kaas en ei en eventueel noten. Bonen ipv vlees bijvoorbeeld bij mexicaanse gerechten is genoeg ipv ook nog gehakt. Enzovoorts.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Minimaal 5 dagen in de week vlees. Maximaal 1x in de week geen vlees of vis. Maar meestal is dat 1x in de maand....

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    toch wel 6x per week en oook vrijveel. de kinderen eten wat minder vlees. 1x in de 2 weken vervangen we 1x vlees voor vis

20. 7 x in de week, en dan altijd rund of varkensvlees
    Kip eten we nooit
    en heel af en toe een keer vis...

Deel Deze Pagina