hoeveel vlees eten jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hoeveel vlees eten jullie p.p (grammen of aantallen), bij een los stuk vlees, maar ook verwerkt in een gerecht, bv gehakt in macaroni of kipgerecht?

En kijken jullie bewust hoeveel vlees je pakt, weeg je af bv, of is het meer van: er zit 500 gram kipfilet in een pak en dat eten we dan met het gezin op?

Hoeveel dagen in de week eet je dan vlees?
    Hoe is dat voor je man en kinderen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Pfoe even denken hoor.
    Wij eten in ieder geval 1 of 2 keer per week vis.
    Daarnaast eten we een keer per week vegetarisch.
    Als we vlees eten, eten we ongeveer 300 gram delen door drie. Ofja, niet helemaal door drie want ons dochtertje eet natuurlijk niet zoveel als wij ;)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Denk gemiddeld 150-200 gram per keer, we zijn gek op vlees.
    Toevallig dit weekend macaronisaus gemaakt, daar ging in aan vlees: 500 gram gehakt, 250 gram smac en 250 gram spekblokjes.
    Daar eten we 3x van dus dat is per maaltijd dus zo'n 175 gram vlees p.p per maaltijd.
    Eten we een hamburger bij de aardappels dan is het 100 gram.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Als wij iets van een roerbakgerecht eten dan doe ik er zo'n 200 gram vlees in. Daar eten we dan met 2 volwassenen en een peuter van.

En als we een schnitzel ofzo eten, dan eten we 2 stuks met zn 3en op.

We eten wel dagelijks vlees, heel soms vis.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Vanavond 500 gram gehakt met 2.
    Mijn man eet hier voor 2 à 3.

Kipfilet meestal ook een pak van Aldi ofzo van zo'n 500 gram.

Als ik "stukvlees" koop of uit de diepvries haal (loze vinken, hamburger, vis en dergelijke), meestal 3. Als het echt mini-dingen zijn soms 4.

1 à 2 dagen per week vis.
    Meestal 1 dag vegetarisch of eieren.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    1 a 2 keer per week een stukje, ben er niet gek op.
    Mijn man eet elke dag vlees.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Bijna dagelijks . in een wok/nasi etc gerecht ongeveer 300 gram voor gezin.

als stuks vlees ong. 100/150 gram voor ons. kids 50/100 gram beetje afhankelijk van wat het is.

dochter is bijv. gek op kippenkluif en draadjes vlees, daar mag ze dan best wat meer van.

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik eet alleen incidenteel vlees als broodbeleg en bij de borrel. Dus plakjes (rauwe)ham en salami enz.
    Verder eet ik 's avonds meestal soep of brood of vegetarisch omdat ik een stuk vlees veel te zwaar op de maag vindt vallen.

Mijn man heeft daar overigens geen boodschap aan (en doet daar niet aan mee) en dus mag ik zo weer een grote biefstuk voor hem bakken als hij uit zijn werk komt :D

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    door de macaroni pond gehakt. Eten man en ik en 1 kindje van. Andere twee lustten dat niet en dan hou ik altijd kleine portie nog over die ik invries

losse dingen als rundervink of hamburger msn twee ikzelf 1 en kindjes meestal 1 of anderhalf met z'n drietjes

met roerbakken ook pond kip

eten wel ongeveer 5 x per week vlees of 4 x en een keer vis

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij eten redelijk weinig vlees. Wij eten alleen biologisch vlees en dat is duur, vooral kipfilet, dus zodoende eten we er minder van. We eten eigenlijk nooit een los "vleesje" ergens bij, want daar houden de kinderen en dan voornamelijk dochter niet van. Als ik het in een gerecht verwerk dan is de hoeveelheid afhankelijk van wát voor vlees we eten. Als het gehakt is, is het wat meer, ca. 200/250 gram, maar van kip i.v.m. de prijs slechts 1 kipfilet. We eten gemiddeld 2 à 3x per week vegetarisch.

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Op brood vleeswaren.

Bij het avondeten:

- Stuksvlees eten we ieder 1 ongeacht de grootte.
    - Hamlappen e.d. snij ik in redelijk porties maar weeg het niet.
    - Gehakt gaat er meestal 500 gram in 1x door.

Er gaat geen dag voorbij zonder vlees. Is het niet bij het avondeten dan zit er wel iets op brood.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    0 gram, ik ben vegetarier :D
    Mijn man en kind eten wel vlees, ze delen vaak een stukje vlees als we aardappelen/groenten/vlees eten. En aangezien we dit niet zo erg vaak eten krijgen ze misschien 2 stuks vlees per week te eten.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Weinig, 1 tot 2 x per week, voornamelijk voor mijn man en dochter, ik geef er weinig om.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Weinig. Hebben er niet veel behoefte aan.

Soms eens shoarma of een goed stukje vlees bij de slager vandaan of rookworst bij boerenkool en hutspot, maar verder is het erg beperkt. Als er al vlees bij de maaltijd zit dan heeft mijn man 1 stuk, en delen wij met zijn vieren 2 stuks. Vis zo'n 1x per week.

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    eigenlijk te veel weer :)
    in grammen geen idee maar 1 kipfilet pp, 500 gram gehakt in de pastasaus voor 5/6 personen, een pak filetlapjes eten we met zijn tweeen, 1/3 verse worst pp etc
    onze kinderen zijn niet echte grote vlees eters
    vooral de oudste die lust eigenlijk alleen gehakt/hamburger sinds 3 maanden
    op brood eet ik trouwens ook vleeswaren

ik wil weer terug naar
    2 keer vis per week
    2 keer vega
    3 keer vlees en ook beperkt

mijn man is wel een echte vlees eter dus of bovenstaande nu wel gaat lukken? Ik wil het in ieder geval weer proberen :)

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben vegetariër, dus niets.
    Mijn man eet best veel vlees, ik denk zo rond de 200g per dag bij zijn avondeten en dan nog broodbeleg..

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Door een gerecht heen zoals nasi , Marconi etc. Ongeveer 500 gram.

Als stuk vlees meestal 1 per persoon bij kleinere stukke vlees voor vriend 1 extra.

Eten ongeveer 5/6 dagen vlees en vis.

Ik hou eigenlijk niet zo van vlees alleen van kipfilet door een gerecht. Maar bij stuk vlees neem ik meestal een halve en mijn vriend dus 1,5.

18. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij eten geen vlees op brood (kaas ofzoet)
    Met zijn vieren eten we drie stukjes. Ongeveer 300 gram
    door de macaroni soms 250 gram gehakt
    Door de nasi belachelijk veel. Ik denk 600 gram voor ons vieren. Dat eten we ook naar zes keer per jaar.

Geen vis en niet vegetarisch

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    per persoon durf ik niet te zeggen maar bijvoorbeeld door de pasta's gaat 500gram gehakt voor 4 personen. En bij kipfilet reken ik meestal 1 kipfilet per volwassen ( alhoewel mijn vent er wel 2 alleen op kan ) en 1 kipfilet die de kids samen delen. Bij stampotten maak ik ballen gehakt en dat maak ik dan ook van 500gr. Andere soorten vlees doe ik altijd gewoon 1 per persoon rekenen, dus 1 slavink pp of 1 hamburger pp. We eten dagelijks vlees, vis eten de mannen hier weinig, ikzelf 1x per week.

Maar met biefstuk kan mijn man echt 600gr in zijn eentje naar binnen werken. Maar goed, dat is een havenarbeider dus die word niet blij van een klein stukje vlees ;)

20. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Weinig.

Ikzelf eet zo'n 3x per week vlees en dan niet veel. Geen idee hoeveel gram, maar iets van 4 hapjes. Mijn vriend eet zo'n 5x per week vlees maar wel een kleine hoeveelheid. Gewicht geen idee, maar voor een volwassen man niet veel in ieder geval. Sowieso 1x in de week vega en 1x in de week vis.

Ik geef niks om vlees en het vlees wat we kopen is biologisch.

Deel Deze Pagina