Niets, nada, noppes. Ben vegetariër. Mijn vriend eet iedere dag vlees op brood en bij het avondeten. Dochter heeft blijkbaar de carnivoor-genen van vader geërfd, want die lust het ook graag. Ze krijgt s avonds een paar stukjes, ongeveer een kwart van de bio-hamburger van mijn vriend. We eten verder wel vega-gehakt door de macaroni of een eitje.
Vlees eten we niet vaak. Ik houd er niet zo van. Man eet wel regelmatig vlees op brood en omdat hij van vlees houdt eten hij en dochter gemiddeld 4x per week vlees bij het avondeten. Dochter vindt het ook erg lekker. Ik eet gemiddeld eens per week vlees. Meestal geef ik de helft daarvan aan man we eten een aantal keren per week vegan. Gewoon omdat het lekker is en gezond. Ik heb 20 jaar strikt vegetarisch geleefd, man ook, maar sinds een aantal jaar niet meer.
We eten weinig vlees. Sowieso niet op brood en ik denk 1 en soms 2 keer in de week iets bij het avond eten. Chili con carne vind ik niet te eten zonder gehakt, gaat dan 500 gram in voor zes porties. Als ik weleens kip shoarma maak dan 1 kipfilet voor 2 personen, dochter lust geen vlees of vis.
4/5 keer in de week denk ik. Niet bijzonder veel. Man en ik allebei 1 stukje kipfilet en de kinderen de helft p.p. Wij houden wel van een goed stukje vlees. Kan er echt van genieten.
Een aantal voorbeelden: Als ik bijv. pastasaus maak, dan neem ik een pond gehakt. Als we kipfilet (of andere dingen van 1 stuk, zoals saucijzen of tartaar ofzo) eten, dan een kipfilet de man. Van een hele kip eten we met z'n vieren. Mijn stiefkinderen van 16 en 13 eten echt 'volwassen' mee.
Wij kopen meestal porties van een pond (gehakt, kipfilet, stoofvlees enz). De meeste samengestelde gerechten eten we 2 dagen. Dus ongeveer 250gram vlees per dag voor 5 personen. Een stuk vlees of vis is vaak dan wat meer per persoon, geen idee hoeveel. Kinderen eten vrij weinig vlees, ongeveer een half lapje pp en er blijft altijd wat liggen. Vis gaat hier altijd op, zijn we allemaal dol op. We eten bijna elke dag vlees of vis.
Waarom zou een vleesvervanger gezonder zijn dan gewoon (bio) vlees? Wij zijn echte carnivoren en eten dagelijks vlees.. Ik eet ook wel vis ipv vlees maar man en dochter houden daar niet van... Wij eten zo'n 150 gram vlees en dochter eet daarvan mee.. Nu ik zwanger ben eet ik overigens minder vlees omdat dat zo zwaar valt bij me....
Ik eet elke dag vlees (of vis). In de meeste verpakkingen zitten 4 stuks, dan krijgen mijn dochters er allebei 1, mijn zoontje een halve en ik anderhalve. Door roerbakgerechten of ovenschotels doe ik altijd +- 500 gram vlees en dan eten we dan met zn 4tjes op. Ik moet wel zeggen dat ik erg van goed vlees houd, ik eet vaker (en liever!) een entrecote of biefstukje van de slager dan een supermarkt speklap Ik lust ook best vegetarische gerechten, maar toch voelt het zonder vlees niet helemaal 'af'. Edit: oja, dagelijks eet ik ook vlees op brood! Mijn kindjes eten liever jam/chocopasta maar doe mij maar een broodje filet americain of rosbief met peper... Mmmm
Hier dagelijks vlees maar niet veel per persoon om het niet te duur te maken en het zou gezonder wezen om regelmatig zonder te doen maar dat krijg ik er hier niet in. Gehakt in een gerecht 250 gram voor 4 personen. Kipfilet vrijwel altijd 1 kipfilet, heel soms 2. Kids zijn er niet gek op. Schnitzel eten we er 2 met z'n vieren.
Wij elke dag. En gewoon 1 stuk zoals 1 schnitzel,gehaktbal,karbonade In de pasta doe ik 350 gram gehakt voor met z'n 3e (naja 2 ¹/2)
Wij eten niet heel veel vlees en als we het eten het liefst biologisch en minstens scharrelvlees (1 of 2 sterren). Af en toe als broodbeleg en 3 avonden per week vlees. 300 gram gehakt met zijn drieën en bij een schnitzel ofzo iedereen een halve.
Ik eet volgens mij 1 keer per week vlees. Verder kip, ei en vis Overal 75-100 gram Mijn man meer. Als ik een ei eet dan eet hij meestal gewoon vlees. Dat zal ongeveer 150-200 gram zijn. Maar we eten zeker 4 keer per week vis.
Ik denk 4/5 x vlees... Meestal gewoon 1 stuks vlees pr persoon..dochtertje halfje. Spaghetti maak ik meestal met 500 gram gehakt en daar eten we 2 keer van.
Ik doe door gerechten altijd 350 gram vlees. We eten 5 dagen vlees, behalve mijn jongste, die wil absoluut geen vlees. Ik eet zelf 2 stukken vlees bijna iedere dag. Ik eet alleen groente en vlees als avondeten. Dus we zijn met 3 vleeseters maar we gebruiken 4 Duitse biefstukjes bijvoorbeeld. Ik lees dat mensen kip geen vlees vinden, ik wel We eten 2 dagen in de week vis.
Wij eten ong. 100 gram p.p. per maaltijd en gemiddeld 1x per week vegetarisch. Als we gehakt eten is de verdeling meestal net wat anders, dan eet ik 80 gram en mijn man 120 gram. Pastasaus maak ik in 5 tweepersoonsporties per keer (invriezen!) en dan gebruik ik 800 gram, dus 80 gram p.p. per maaltijd. Grappig, ik dacht tot nu toe dat wat wij deden redelijk 'normaal' was maar ik zie veel mensen die 200-250 gram per maaltijd eten! Edit: ik had alleen de eerste twee pagina's gelezen. Op pagina 3 en 4 zijn meer gelijkgestemden
Ik ben flexitaririër (schrijf je dat zo? ) wij eten 2/3 keer per week vlees en dan vaak weinig. Door macaroni enz vaak maar 200 gram. Zelfde geldt voor gehaktballen enzovoorts.