wij eten vaak wokgerechten en daar doe ik dan 200-250 gram biologische kipfilet in voor 4 personen. (we houden altijd een flinke portie over, zijn zelf met 2 volwassenen en 1 bijna kleuter). 1-2 keer per week eten we vega en 1-2 keer per week eten we vis.(uiteraard met msc of asc keurmerk) Ik haal altijd vlees uit annen (die verkopen vlees wat uit de streek komt en altijd buiten loopt.) voor 3 dagen in de week. Het is wat duurder, maar de kwaliteit is beter en de dieren hebben een goed leven gehad. vlees op brood eten we sporadisch. Dochter en ik eten het nauwelijks en man vergeet het vaak doordeweeks. wij letten sowieso wel op met wat we eten. ik eet liever streekproducten dan spul dat uit zuid-amerika komt (bijv.). We eten zoveel mogelijk zonder kunstmatige kleur en smaakstoffen, maar ik ga er niet krampachtig mee om. En we hebben een volkstuin voor eigen verse groenten. Als we bij anderen zijn eten we gewoon wat ons voorgezet wordt. En ook in de zomer bbq-en we gerust met anderen en is er genoeg vega, vlees, vis en kip.
250 gram gehakt per maaltijd voor drie personen. Behalve macaroni dat is 500 gram voor 4 maaltijden dus 125 gram vlees. Stuks vlees is hier alleen biefstuk dan eten we twee stukjes. Een dikke voor mn man en een dunne voor mij en dochter. Dan kan mn man hem nog rood eten. Kipfilet is 1 kipfilet per maaltijd. Weeg het niet af dus dat kan 100 gram zijn maar ook 200.
Wij eten 2x per week vis, ongeveer 100 gram p.p. Wij eten 3x per week vegetarisch Wij eten 1x per week kip, ongeveer 75 gram p.p. Wij eten 1x per week iets van biefstuk, rosbief, sucade of ander goed rundvlees. Ongeveer 75 gram p.p. Wij eten geen varkensvlees en ook geen 'rotzooi' als gehakt. Ik wil graag weten wat ik op mijn bord heb qua vlees, welk onderdeel van het dier zeg maar. Al het vlees wat we eten komt rechtstreeks bij de biologische boer vandaan.
Wij eten bijna dagelijks vlees of vis. Ik zou niet precies weten hoeveel. GEhakt wordt in onze supermarkt per 500 gram verkocht. Ik maak dan bijv. een pan macaroni en daar eten we wel 2 of 3 x van met z'n vijven, dus dan eet je per persoon per keer niet zo heel veel vlees. Maar als we gewoon een stukje vlees eten, krijgt iedereen een stukje, de kinderen soms een halve, dus dan zal het wel wat meer per persoon zijn. We eten trouwens meestal wel normaal vlees, niet biologisch, behalve als dat toevallig in de aanbieding is.
Teveel, maar wat wil je met vl en ik allebei als slager In pasta's doe ik 500gr gehakt voor 4 pers en zoontje die niet zoveel eet. Zelfde als met kip door roerbak. Stoofvlees maak ik altijd minstens 1 kilo, wat over is gaat de vriezer in. Los vlees bij de maaltijd 1 of 1,5 pp, ligt eraan hoe groot de stukjes vlees zijn. Gehaktballen maak ik altijd van een pond gehakt en bak ik, wat over is gaat de volgende dag op brood of de vriezer in voor een volgende maaltijd. Beleg op brood 2 of 3 boterhammen met ham, kipfilet, filet american, worst oid. Vis eten we niet vinden we allemaal niet zo lekker. En vegetarisch eten we nooit. Nu sinds vandaag begonnen aan Sonja Bakker dus wordt afkicken voor ons met 100 gram vlees bij de maaltijd. Maar he alles voor een goed doel.
Door elkaar?? Hier, eigenlijk niet veel. Bij pasta saus gemiddeld 250 a 300 gram, stop het liever boordevol groentes. Verder eten we per week gemiddeld 1 keer vis, 2 keer vegetarisch en de rest vlees/gevogelte, maar absoluut geen grote hoeveelheden.
2x per week (niet vaker) en op brood nooit. En per keer ook niet superveel, maar weeg het niet af ofzo.
Gehakt hoeft geen rotzooi te zijn hoor. De slager waar wij altijd vlees kopen maakt gehakt zo: je kiest een stuk rundvlees zelf uit, en dat doet hij vervolgens door de gehaktmolen. Geen idee wat daar dan troep aan zou moeten zijn?
Wij eten iedere dag vlees. Bij los vlees ieder een stuk, in gerechten meestal 350 gram. Dagelijks allemaal vleesbeleg op brood. Man en ik eten nagenoeg zoet, kindjes af en toe( denk 2x pw)
Wij eten 6x in de week vlees (en kip) en 1x vis. Een paar keer per jaar eet mijn man niet thuis en dan eten wij altijd vegetarisch (mijn man zegt dat hij niet gegeten heeft als er geen vlees bij zit :S). Met een stuk vlees (eten we eigenlijk bijna nooit) doen we meestal 1 stuk pp, mijn man soms 2. DL eet dan meestal alleen een paar stukjes van mij, zij houdt niet zo van vlees. Gehaktballen maak ik van 750 gram gehakt en als ik kipshoarma maak is dat ook altijd 750 gram. In een gerecht vaak 500 gram vlees.
Mijn man eet dagelijks vlees. Zoon en ik delen vaak een stukje, zelf ben ik geen vlees eter. De hoeveelheid in grammen let ik niet op. Als ik een pak met vier koop dan vies ik het per 2 in, zodat we er twee dagen van kunnen eten. Vis eten we 1-2 keer per week.
Wij eten bijna dagelijks vlees, maar geen grote hoeveelheden. Kleine gehakbal, stukje kip, biefstukje, misschien gemiddeld 75 gram p.p.? Voor de kids nog wel iets minder denk ik. Voor de pasta gebruik ik altijd zo'n 250-300 gram en dat is meer dan genoeg voor ons vijfen.
Wij eten met 3 pers. 1 stuk kipfilet/250 Gr gehakt/250gr chipolataworstjes Van frikadellen of rundervinken eten we dan wel veel. Maar dat proberen we te beperken tot 1 keer in de paar maanden.
Ik heb 15 jaar geen vlees gegeten. Helaas ook niet genoeg vleesvervangers of vis. Dus zwaar bloedarmoede en ijzertekort wat ik niet wist. Toen heb ik een miskraam gehad en daar kwam dat uit. Nu eet ik weer vlees alleen niet teveel. Liever geen kip want ik ben tegen de plofkip. Maar een kistkalfje of varken vind ik ook zielig. 😥 Wauw mensen die elke dag vlees eten! En dan niet alleen op brood. Echt nergens goed voor.
Niet enorm veel. Gehakt (zoals Islah zegt gewoon vers gedraaid), 300 gram door de pasta voor 5 personen.kipfilet voor wokken denk ik 1,5 stuk, gebruik meer groenten. Vleeswaren op brood nooit. We eten max 3x pw vlees. Stukken vlees pp eigenlijk nooit, alleen voor barbecue.
Ik gebruik 400 gram gehakt in pasta. En daar eten wij 2 x van. Ik vries 1 portie altijd in. Wij zijn met z'n vieren. Ik eet eigenlijk nooit vleeswaren op brood. De jongens heel soms boterhamworst. Mijn man soms cervelaat. En ham eten we wel eens, op een tosti.Of een broodje gezond.
Oh je hoeft geen wauw te zeggen hoor. Gaat zonder moeite!! Zo'n lekker stukje vlees savonds, hmmmm. misschien niet nodig, maar wel heel lekker. en wist je dat je ook gewoon goed vlees kunt kopen?
Wij eten elke dag vlees. En ik eet 2 keer pw vis. Ik 1 stuk vlees vriend 1 stuk (soms 2 ) en drie kinderen delen 1,5 stuk. Als ik macaroni maak gaat er een pond gehakt in (even als de spaghetti ) nasi doe ik 1 kipfilet in en overige vleesgerechten vaak een pond (soms iets meer soms iets minder )