hoeveel vlees eten jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kan goed, verantwoord vlees halen hoor. Kijk maar eens naar Polderhoen.
    Lekker en goed!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pfoe. Zeker niet elke dag. Denk dat er 4 keer per week vlees op tafel staat hier 's avonds. En dan niet veel: 350 gram gehakt voor het hele gezin als we kofte eten, 1 kipfilet door de bami, in die trant. En vaak genoeg helemaal geen vlees.

Op brood vind ik vleeswaren wel erg lekker maar dat probeer ik te minderen want heel gezond is het allemaal niet.

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hier precies zo, wat betreft vlees voor op brood.. dat was ik vergeten, maar kipfilet (ook nog eens gezond) vind ik erg lekker.

4. Mijn man is vegetariër dus ik eet ook grotendeels vegetarisch. Heel soms haal ik een rookworst voor mezelf, of wat snacks ofzo voor in de friteuze. Maar zelf rauw vlees aanraken dat doe ik dus niet.. Brr :)

5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Elke dag vlees (incl kip ) geen vis.. Ik lus absoluut geen vis en kan het dus ook niet klaar maken ivb stank enzo... Hier gaan ze er echt niet Mer akkoord als er geen vlees is hoor 😂heerlijk vooral gehaktballen zijn hier favoriet en maak ook altijd 2 pp dus 10 totaal .. En het gaat op ook :) ach volgens mij is het niet heel ongezond maar wel heel lekker .. Kippenpotjes/vleugeltjes gaat er hier 2 kilo door heen op een avond.. Ik heb echt grote eters :)

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jazeker 😋😋 daar komt dan nog bij 4 knoflook teentjes, 1 grote rode ui, 3 paprika's, 1 grote blik mais en 1 prei. Dus het is gelukkig niet alleen maar vlees.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhhh in een gerecht gaat een pond.. En ik eet meestal een half stukje en manlief dan dus 1,5 :p
    Dat is overigens niet omdat ik niet zo gek ben op vlees, maar ik eet liever de groenten op en ben altijd zomaar vol haha..

Ik eet nooit vlees op brood..

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik eet niet veel vlees ben der niet zo dol op.
    Bij aardappelen en groente 1 stuk vlees (als het naar mijn smaak is)
    In de macaroni bijv doe ik dan wel weer i.p.v. 300 gram gehakt 500 gram er door.
    Meestal kookt mijn vriend dus zou het eigenlijk verder niet weten.

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb hier wat kippen en een varken op het landje. Ik weeg het niet af als ik consumeer.

10. Manoya

Manoya Niet meer actief

Maar dan heb je toch heeeeel veel neem ik aan?
    Haha wij eten met z'n 3e van 300gr vlees en meestal is er nog 1 portie voor in de vriezer?:)

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja wij eten daar 3 dagen van met 2 volwassenen en 1 dreumes.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Door een gerecht (bijv pasta of ovenschotel) 300 gram met zijn drietjes, gaat niet op aangezien ik veel groente door de gerechten doe.

Los, dochter eet met ons mee. Bijvoorbeeld 2 kipburgers of 2 rundersaucijsjes met zijn drieën.

1 dag in de week vegetarisch en 1 dag vis.

Verder eet mijn man elke ochtend 1 boterham met vlees en dochter en ik 2 a 3x per week.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij eten veel vlees en vis. Eigenlijk elke dag wel. Soms (1x in de 2 weken of iets) vervangen we het vlees voor champignons of andere paddestoelen.

Hoeveel we precies eten geen idee. Mijn vriend kookt altijd.

14. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik deel 1 stuk vlees met de kinderen dus wij 3 samen 1 stuk vlees. mijn man eet altijd 2 stukken vlees.
    in bijvoorbeeld macaroni gaat zo 500 gram gehakt

15. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik dacht altijd dat wij weinig vleed aten, maar als ik dit allemaal zo lees eten we toch best wel veel.

Door macaroni 500 gram (is wel voor 2/3 keer)
    nasi is 250 gram gehakt en 2 kipfilets

Kip gerechten is rustig 500 gram kip

Verder eten we niet zoveel vlees, als we 1 keer per maand biefstuk eten is het voor mij 250 gram en voor mn man 400 gram.

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij eten veel vlees, zeker 200gram per persoon (behalve voor de jongste, die eet ong 100gram) Het is het enige dat ik echt lekker vind en waar ik geen problemen mee heb om weg te krijgen. We eten wel gevarierd vlees, zowel varkensvlees, rundvlees, lamsvlees als kalfsvlees, kip, eend, gans, en ook veel vis.

17. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wij zijn echte carnivoren (dochter ook) en eten dus echt iedere dag vlees.
    Als het grote stukken zijn (bijvoorbeeld schnitzel) dan voor mijn man en mij ieder een stuk en voor mijn dochter een halve. Bij kleinere stukken vlees (bv gehaktbal) dan voor mijn man en mij ieder 1,5 stuk en voor mijn dochter 1 stuk.

Als we macaroni of iets dergelijks maken gaat er altijd rond de 550 gram vlees door.

1 Keer per week probeer ik het vlees te vervangen voor vis.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Eet heel veel kip en witvis. vis zon 3 a 400 gram. kip 200gr

Zoon houd niet van vlees dus eet dat heel slecht en weinig. Man eet nagenoeg elke dag vlees meestal rond de 150 gram

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Je weet dat 75 gram is aanbevolen p.p? Dus dat is echt wel heel erg veel.

20. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Wij eten elke dag vlees en 1 keer per maand vis (man en 2 kids lusten geen vis), zonder vlees hebben wij niet gegeten.
    In een gerecht(macaroni spaghetti bami etc) gaat 500 gr voor 5 personen, vlees kopen we meestal 4 stuks ( normaal formaat), man en ik eten dan elke 1 stuks en een beetje en de kindjes de andere anderhalf zeg maar.

Deel Deze Pagina