iemand dit weleens gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendysunny, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
  2. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Ik heb het laatst ook gedaan ..
    Die gelafdruk kan je wel 2x gebruiken, voor bijv. 2 gipsafdrukken, maar een handje èn voetje op die gel dat lukt niet...dat spul hardt heeeel snel..!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    bij mij is het toen mislukt

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    jammer waardoor dan?

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    maar op de doos staat wel hand en voet

dus ik doe haar hand erin.. gips erbij.. laten drogen...gips eruit afdruk hand klaar

dan opnieuw kneden en dan bijvoorbeeld voet erin??

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij ons is het ook mislukt maar denk dat sem te klein was haha hij bewoog erg veel waardoor zijn voetjes niet goed in de gel kwamen te staan

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

bij ons was het ook mislukt, die gel droogt echt snel !!
    en je moet het ECHT doen als ze slapen. anders beweegd het te veel

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    o... ben heel benieuwd dan.... spannend hoor

maar kan ik wel een hand en voet doen dan??

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

wij hebben die ook!
    gewoon gedaan toen quinten wakker was hoor, een handje en voetje is prefect gelukt. is echt heel erg mooi.

10. gimena

gimena Niet meer actief

ook gedaan en is ook mislukt.omdat ze te druk was.

11. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ja idd als ze slapen....NOT! Haha hier schrok ze meteen wakker misschien van de kou? En dus hier ook mislukt omdat ze te veel bewoog

12. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    maar met het kneedspul.. deed je dan eerst de hand ... in de mal.. dus wachten en daarna de voet?

fijn dat het gelukt is

13. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    wat jammer zeg

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik vind het het er altijd heel mooi uitzien maar lijkt me ook wel moeilijk als je kindje beweeglijk is. we hebben met Emma zo'n handje op gips erin gedrukt en dat was zelfs al even prutsen

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    op gips is ook leuk

maar ik vraag me dus af of je ene hand en voet met 1 mal kan doen?

16. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    Wat is het beste tijdstip om een afdruk te maken?
    De voorkeur geniet om dit te doen als uw kindje slaapt.

Hoelang duurt het voordat de 3D afdruk klaar is?
    Het hele proces incl. het drogen van gips duurt 2 uur.

Welke leeftijd is het beste om een 3d model te maken?
    Een 3D afdruk kan gemaakt worden vanaf 1maand tot 1 jaar, kindjes van 1 tot 3 maanden laten zich het gemakkelijkst lenen voor het maken van een 3D afdruk.

Is het malmateriaal schadelijk voor mijn kindje?
    Nee, dit materiaal is speciaal gemaakt voor contact met de huid.

Is het pijnlijk voor mijn kindje om de afdruk te verwijderen?
    Nee, dankzij de elastische eigenschappen van het materiaal zal uw kindje er niets van merken.

Mijn kindje begint te huilen als ik het handje/voetje in de mal druk, hoe komt dat ?
    Hoogst waarschijnlijk omdat het koud aanvoelt door het kraanwater.

Kan ik de afdruk alleen maken?
    Wij raden aan om met z’n tweeën de afdruk te maken, uit de praktijk blijkt dit toch vaak het beste te werken.

Het aanmaken en mengen van Inhoud A in de mengbeker geeft wat rommel, hoe voorkom ik dit?
    Door voordat u gaat beginnen een oude krant onder de mengbeker te leggen en tijdens het afdrukken recht te houden.

Hoe krijg ik de beste afdruk van mijn kindje?
    Door de bijgeleverde tips op te volgen, en het handje/voetje stevig vast te houden in de mengbeker totdat het oppervlak ‘hard’aanvoelt.

Wat is het voor gips?
    Het is een klasse 4 stone gips, dit heeft de minste uitzetting en is keihard.

Tijden het mengen blijven er luchtbellen in het gips zitten, kan ik dit wel in de mal gieten?
    Ja, als u het gips rustig in de mengbeker giet, dan zal de ingesloten lucht mee naar boven komen, als al het gips in de mal zit, kunt u nog even met de lepel aan de zijkant van de mal een paar keer kloppen om de luchtbellen naar boven te sturen.

Hoe kan ik het best de afdruk uit de mal halen?
    U kunt dit het best doen met behulp van een aardappelschil mesje, waarmee u de mengbeker van bovenaf meerdere malen insnijdt en zodoende de mengbeker van de mal scheid.

Kan ik het mal materiaal in 1 keer eraf trekken ?
    Om beschadigingen te voorkomen kunt u het beste steeds kleine stukjes verwijderen, om het gips niet te breken, het is ook het spannendst om het uit te pakken neem hiervoor de tijd.

Er is een stukje gips afgebroken tijdens het uitpakken wat moet ik doen?
    U kunt het gips lijmen met secondelijn, deze vindt u in de meeste doe het zelf winkels

17. Chickiedenise

Ehm??

Volgens mij kan dat niet..
    als die gipsafdruk klaar is van het handje dan neem ik aan dat je er geen voetje meer bij kan doen, omdat het hard is?

Ik heb geen gebruik gemaakt van hetzelfde vormpje als wat jij doet, ik had ze laatst bij de kruidvat gekocht en dan krijg je een hartvormige mal met gel en als de handafdruk van de gel klaar is dan giet je de gips erover en kan je niks meer veranderen ..

En er stond ook hand/ voet op en geen hand èn voet. Weet niet of dit bij jou letterlijk erop staat ...

Heb net eve op die site gekeken , maar volgens mij kan je wel handje en voetje doen...als ik het zo lees ;)

18. Chickiedenise

P.s. :p

Volgens mij kan het niet in 1 mal, maar met 2, want anders moet je hand en voet tegelijk in de mal doen en dat lijkt me n beetje moeilijk met een kind die waarschijnlijk niet stil zit :D

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben dit pas nog gedaan alleen dan met deze:
    Baby Art Kit | bedbad.nl - beddengoed - badtextiel - behang

Voetje is perfect gelukt handje helaas iets minder maar heb hem wel bewaard gaat om het idee! we hadden niet alle poeder/gips gebruikt zodat we bijvoorbeeld 2 handjes of voetjes kon maken.

Gewoon voeten voorzichtig eruit halen en daarna terug in de kom doen en weer vullen! Me ouders hebben nu ook handje wel met een klein schuur randje aan de zijkant maar voor de rest prima gelukt!

20. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    #20 stef, 16 jun 2010
    Laatst bewerkt: 16 jun 2010
    En de mal teminste die van ons kon je niet voor hand en voet gebruiken want die pasta wordt na 1 minuut echt rubber! Dus kun je niet opnieuw kneden

YouTube - Baby Art kit

Deel Deze Pagina