Mijn dochtertje is nu 1 jaar en krijgt nu bij haar eten een klein stukje vlees. Ik vroeg me af hoeveel vlees jullie kindjes krijgen en hoeveel gram ze nodig hebben.
ik kijk nooit naar de hoeveelheid gram , als ik tartaar of slavink (esmee zonder spek) eet krijgt esmee een halve, kwa gehakt maak ik een klein balletje , meeste vlees doe ik voor haar de helft.
Als ik het goed heb dan is het zo rond de 50 gram, en als ik het niet goed heb dan doe ik het dus al 1.5 jaar verkeerd Groetjes Anita
Mirre krijgt geen vlees. Wel 2-3x per week vis. Dan een klein stukje. Geen idee hoeveel/zwaar dat is ... ze eet het meestal op dus zal wel genoeg zijn
Als ik het schema van het CB moet geloven is het van 1 tot 4 jaar 50 gram vlees/vis per dag.. Hier is het soms wat meer, soms wat minder, en soms niks of een vleesvervanger.
Bedankt voor jullie antwoorden. Van het Cb hoor ik hier weinig info over hoeveelheid eten. En aangezien mijn dochtertje kan blijven eten wil ik wel grenzen stellen.
Ik geef altijd een half stukje vlees/vis. Maar daar eet ze meestal maar 4 stukjes van. Maar dat wisselt ook heel sterk met de fase. Toen ze net 1 jaar was wilde ze zo een hele gehaktbal naar binnen werken, nu nog niet eens 3 stukjes. Vis nu trouwens wel weer meer.
Welke vis geven jullie je kindjes ? Heb er totaal geen verstand van want eet (lust) nooit geen vis. Maar wil het haar wel aanbieden.
Jesse krijgt een klein stukje, zoveel als een eetlepel vol, zoals het CB zei dat goed was. Vis kun je allerlei geven: Jesse krijgt zalm, tilapiafilet, allerlei soorten witvis, wel zonder zout of kruiden. Ook heb ik hem een keertje wat gekochte gebakken schol van mezelf meegegeven, daar zat wel wat zout op. Denk dat dat voor een keertje niet erg is.
Annika is vooral gek op vis, vlees vist ze er wel als eerste uit, maar vis blijft de grote favoriet. Geen idee hoeveel ze mag hebben, ze krijgt immers ook wel kaas op brood of leverpastei. Ze krijgt gewoon een klein deel van wat wij krijgen, wij eten ook de ene dag iets mee dan de ander.
Bij de Appie heb je zakken Pangasius/Panga in de diepvries. Echt super lekkere vis! En door het invriezen is het 'vers'. Ook niet zo duur Wij stomen de vis gewoon met de groentjes mee.
meestal krijgt mijn zoontje een half stuk vlees vergelijkbaar met 2 of 3 vissticks Hij eet het altijd wel op, hi is gek op vlees ik weeg nooit iets af, als hij niet meer wil dan merk ik dat wel en laat hij het liggen (is nog nooit voorgekomen) en een beetje te veel, zou zo erg niet zijn, ze zijn in de groei! en wat kruiden betreft op vis Mijn dochter eet al vanaf dat ze 3 maanden oud was zoute haring en dat vind ze heerlijk! ze is nu 4 maar daar hebben ze nooit iets over gezegd op het CB, dat werd juist aangeprezen het is gezond
C eet gewoon de vis die wij ook eten. Meestal zalm, tilapia, laatst ook schol. Maar ook 1 keer al vissticks.