Wanneer half volle melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door kimsch, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Wanneer gingen jullie aan jullie kindje half volle melk geven?

Koen is bijna 10 maanden en het eten gaat heel erg goed. Zo is hij dol op brood en heeft hij vanmorgen naast zijn pap nog een paar korsten brood erbij gegeten en zag je hem echt genieten.

Fruit gaat er makkelijk in en ook zijn avondeten zijn we aan het uitbreiden, want hij heeft kennelijk niet genoeg aan de porties van 150gram.
    Gisteren kreeg hij voor het eerst spruitjes en dat vond hij gewoon lekker 8)

Nu denk ik zelf dat hij wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en dat hij van de opvolgmelk af kan en dan gewoon vanaf 10 maanden pap met half volle pap krijgt. Bij zijn lunch een bekertje melk en dan voor het slapen gaan ook een klein beetje warme melk.

Of is dit niet aan te raden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,

Kim

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    vanaf een jaar ongeveer bij mijn eerste en de tweede al iets eerder, ik denk ook rond de 10 maanden of zo
    i zou me er niet te druk over maken, zolang er geen allergie klachten of zo zijn is het goed

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Met 6 maanden

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zou pas met 1 jaar overgaan op halfvolle melk (denk aan de vitaminedruppels!) - 9 1/2 maand is nog zo jong.

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Met 8 maanden zijn we overgegaan op volle melk.

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    bij het cb zeiden ze dat het beter is te wachten tot een jaar, inderdaad ook door de vitamines, maar ook omdat het nog niet goed verteerd/opgenomen wordt. Daarnaast bevat koemelk toch wat meer zouten.

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    karnemelk wordt trouwens wel beter opgenomen!

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    rond de 9 maanden

9. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Het is toch best verschillend wie er met gewone melk is begonnen.

Ik zal het hier ook aan het CB vragen. Misschien geven zij hier ook het advies om het pas na een jaar te geven.

We hebben trouwens nog 2 pakken opvolgmelkpoeder staan dus het duurt nog wel even voordat het op is.

Groeten,

Kim

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben met 9 maanden overgegaan van volledige BV naar BV en gewone melk ipv van opvolgmelk. Persoonlijk vind ik opvolgmelk namelijk een beetje onzin. Ze heeft tot 13 maanden BV gehad en dat aangevuld met gewone melk.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wow wat verschillend!
    Ik lees toch overal vanaf een jaar koemelk, of is dat een verkooptruc?
    Mijn dochter krijgt nog maar 180 cc opvolgmelk, en s'ochtends dan pap, maar dat is van die kant en klaar waar alleen water bijhoeft.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik weet het niet guppie, maar ik vind het suikergehalte in vele babyproducten gewoon veel te hoog. In een fles opvolgmelk van 200 cc zitten zo'n 3 a 4 klontjes suiker. In gewone melk (die ik aanleng met 50% water) zit misschien een 1/2 klontje suiker.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben met 10,5 maanden overgestapt op halfvolle melk eerst nog aangelengt met water maar met 11 maanden zij het cb zelf dat ik niet meer hoefde aan te lengen met water.

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik ben pas begonnen met halfvolle melk. Emma was toen 1 jaar.

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Toen we met 11 maanden naar het CB gingen, werd ons verteld dat hij vanaf 1 jaar met de pot mocht mee-eten en halfvolle melk mocht gaan drinken.

16. randi

randi Niet meer actief

gemiddeld is een jaar de leeftijd om met melk te beginnen maar ze krijgen beter volle melk dan halfvolle melk. het is nl zo dat er in volle melk meer vetten en vetzuren zitten die nodig zijn voor de hersenontwikkeling van je kindje dan in halfvolle melk en karnemelk zou ik zeker niet geven want daar zit niks van die vetstoffen in. heb hier al eens regelmatig gelezen van; halfvolle voor volle en omgekeerd maar je kind gaat echt niet dikker worden van volle melk te drinken simpelweg omdat de vetten die ze opnemen van melk verbrandbare vetten zijn.

Deel Deze Pagina