Topic is al wat ouder, maar misschien toch even handig om te vertellen. Ondertussen zijn we alweer 4 dagen terug van vakantie. Op de heenweg heb ik 3 knijpfruitjes en 1 fles limonade en 1 pyjamapapje in originele verpakking mee genomen (vliegreis van 4.5 uur). De knijpfruitjes kreeg ik zonder verdere controle mee. De fles limonade en het pyjamapapje deed hij eerst in een speciale machine om te controleren en deze werden daarna ook goed bevonden, dus mocht alles mee het vliegtuig in in mijn handbagage. Terugvlucht (vanuit Gran Canaria) hebben ze er niet eens naar gekeken (had toen weer hetzelfde bij me).
Ik kreeg naar Lanzarote ook alles mee. Had pakjes melk en knijpfruit. Terug werd het gecontroleerd in een machine. Toen hadden we flesjes fruitshoot en we hadden 2 baby flessen gevuld met sap (even snel overgegoten vanuit een gewoon flesje). Wij vlogen vanaf Düsseldorf
Hier hetzelfde gegaan vanaf Schiphol. Knijpfruit en rietjesbeker diksap was geen probleem. Vanaf Kos werd nergens naar gekeken. Zo fijn dat het gewoon kan. Aan de andere kant...na de douane is er ook zat te koop haha.