wenen aan stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door miranda22, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo,

vraagje over stukjes eten.

Xander eet brood in kleine stukjes en daar heeft hij geen probleem mee, hij zuigt het zacht en slikt het dan door.

Maar nu ben ik een aantal dagen proberen om potjes fruit van 8+ te geven met stukjes erin, en iedere hap is het kokhalsen en na 4 of 5 hapjes is hij het helemaal zat en wil ook niet meer verder eten. terwijl hij normaal niet weet hoe snel hij het op moet eten.

Nu is mijn vraag hoe lang duurt het ongeveer,plus minus voor dat ze een beetje gewend zijn aan stukjes en niet meer kokhalsen.

Ben nu 6 dagen er mee bezig, maar iedere dag precies het zelfde (verschillende smaken geprobeerd) maar heb nou niet echt het gevoel dat het minder wordt.

groetjes miranda

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen Mirre 6 maanden was zijn we begonnen met vast voer in stukken. Ik denk dat het ongeveer een maand heeft geduurd voordat ze niet meer kokte. Maar ik weet het niet meer precies. Aan de andere kant is Xander nu ruim 8 maanden, je zou zeggen dat zn kokhalsreflex al minder is geworden?

Je zou ook gewoon stukken vers fruit kunnen geven en het potje fijn pureren. Dan heeft ie stukjes om mee te spelen/oefenen en krijgt ie ook nog wat binnen?

(maar ik heb er dus niet echt ervaring mee)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik kruimelde er in het begin een kwart of halve liga doorheen, steeds wat groffer. of een half aardappeltje er doorheen geprakt. ( door de 6+ potjes) nu wil hij niks meer waar geen stukjes inzitten. hoop dat het helpt.
    groetjes.

Deel Deze Pagina