Ik ben erg benieuwd of ik het ritme een beetje mag omgooien of niet. Ik zal even een korte uitleg geven. Onze tweeling is met 35+4 geboren met beiden een gewicht van 2.3 kilo. Ze hebben 13 dagen in het zieknhuis gelegen waar ze zijn begonnen met 8 voedingen per 24 uur. Toen wij ze mee naar huis kregen zaten ze op 7 voedingen per 24 uur. Dit hebben ze nog steeds echter heb ik de indruk dat ze wel over kunnen op 6 voedingen. Ze krijgen nu om 07.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00 / 22.30 - 2.30 Ze wegen nu beiden rond de 3.1 kilo (nog niet veel natuurlijk). Ze krijgen flessen van 60 cc + 2 scheppen. Alleen de de laatste fles van 22.00 / 22.30 en de eerste van 7.00 uur krijgen ze 90 + 3. Je merkt wanneer ze meer krijgen in de fles dat ik ze voor de volgende voeding wakker moet maken. Nu is dat op zich geen probleem maar geven ze dan nu niet zelf aan dat ze er 4 uur tussen kunnen laten zitten? En mag ik dan wanneer we over gaan op 6 flessen 10 cc meer doen? Aanvullende info : ze zijn nu 5 weken oud en ik moet pas 5 jan voor het eerst naar het CB
Hallo! Een mooi ritme! Je mag inderdaad wel kijken of ze naar 6 keer 90ml en 3 schepjes (100ml voeding) kunnen gaan. Het is niet altijd zo dat kindjes zelf het ritme heel goed aangeven. Je mag zelf een nieuw ritme bepalen of je kan kijken of je kindjes er zelf een redelijk ritme in krijgen. Ik zou wel de hoeveelheid van 6 keer 100ml voeding aanhouden, liever niet meer. Succes groetjes Femke
Der 6 voedingen gaan goed ...Ze krijgen nu flessen van 90 + 3 maar ik had nog even een vraag: Heb je bij flesvoeding ook regeldagen? Ze zijn 4.5 week te vroeg geboren en zijn nu bijna 6 weken oud. Ze zitten nu 10 dagen na de uitgerekende datum en ze komen beiden nu erg vroeg voor een volgende fles en hebben dan ook echt honger. Kan dit een regeldag zijn? En mogen ze dan meer hebben? Ze zijn nu allebei zo rind de 3.3 kilo.
Hallo, De hoeveelheid voeding die je nu aan je tweeling geeft is prima voor het gewicht, meer geven zou ik je niet aanraden. Je zou eens kunnen letten op het drinktempo van je kindjes. Dat zou ongeveer 15 tot 20 minuten mogen zijn. Als het veel sneller gaat dan kunnen ze na een voeding ontevreden blijven, ivm de zuigbehoefte die er dan nog is. Als dat niet werkt kan je volgende week eens bij het consultatiebureau navragen of je misschien nog iets omhoog mag. Groetjes Linda