Hoeveel vocht bij 8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door stoetel, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey allemaal

Ik vraag me dit al een tijdje af. Job krijgt 3x 210+7 per dag. En na zijn boterham drinkt hij wat water. Ongeveer 30ml. Maar hoeveel vocht moet een kindje minimaal en maximaal drinken? Zolang je geen bijvoeding geeft weet je dat je kindje voldoende vocht binnen krijgt. Maar langzaam bouw je de flesjes af. En dan word het weer een ander verhaal. Job is gezond en doet het hardstikke goed hoor. Maar toch ben ik wel nieuwsgierig of Job voldoende vocht krijgt.

Liefs

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hoeveel kindjes precies moeten geen idee maar hier krijgen de mannen 3x180+6 melk en een fles ander drinken van ongeveer 150cc

3. adi

adi Niet meer actief

De richtlijn voor vocht is eigenlijk altijd tussen 800cc en 1000cc per dag. Alleen verandert de vorm gaandeweg.

Je kind krijgt vocht met: melk, ander drinken, fruit, groente enz. Ik zou gewoon kijken of hij voldoende plasluiers heeft en het verder goed doet.

4. fafje

fafje Niet meer actief

kijk gewoon naar de plasluiers...mijn zoontje dronk vanaf 8 mnd amper 3 flessen...maar wel water en thee van onegeveer 150 ml per dag...

nu (10mnd)drinkt hij 450cc aan melk, bakje kwark 50-100 cc ..en 150/200ml ander drinken...en dan nog verse groente en fruit..

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het grote flessen (230 totaal? drinkt hij die helemaal leeg?), maar ook wat weinig vocht totaal. Tussen 800 en 1000ml is idd oke, je kan hem er dus wat vocht bijgeven, dat kan ook in de vorm van fruit en groente.

Je kind heeft deze hoeveelheid kv nodig:

Stel je kindje dronk bij 6 maanden 900cc,

dan geef je bij 8 maanden 700cc (dat geef je nu, is dus prima),

bij 10 maanden 500cc,

en bij een jaar 300cc.

Ongeveer.

6. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Ja hoor, die flessen gaan meestal helemaal leeg:D
    Job krijgt 2 stuks fruit en 200gr groente en 100ml yoghurt. Ik wist niet dat je dat ook mee mocht tellen.

Iedereen bedankt voor de (snelle) reacties!

Liefs

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, dat is dus helemaal goed. Als je al yoghurt geeft, moet je maar eens kijken of je niet naar 3x 180cc kan, dan zit je precies op 700 zuivel totaal en dat is voldoende.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja je kan proberen die ochtend en middag fles te minderen...dan eet ej kindje mss ook brood oid beter ...

mn zoontje dirnkt ook 210cc als avondfles...en overdag 1 fles...180, soms in 2 delen...

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Ik denk dat ik het zo even laat. Hij krijgt i.i.g. genoeg vocht binnen. Binnenkort maar eens proberen om zijn brood iets op te hogen. Hij krijgt nu 1 boterham. Straks willen we ook gaan proberen dat Job s'ochtends geen papfles meer krijgt maar gewoon pap uit een bordje. Ach, we zien wel hoe het loopt. En als ik twijfel, dan stel ik hier gewoon weer een vraag.:D

Liefs

Deel Deze Pagina