Ik ben benieuwd hoeveel vocht de kleintjes binnen moeten krijgen op een dag. Heb nl het idee dat mijn zoontje te weinig drinkt. 7.30 papfles 200 ml 13.00 probeer een beetje thee te geven, want FV wil hij niet meer sinds hij 2 boterhammen eet. Meestal is dit een 50 ml 16.00 water of dixsap ( 50-100 ml) 19.00 FV 120 ml Tussendoor bied ik water, thee of dixsap aan maar hij wil dit niet.
Minimaal 500 cc totaal aan vocht, waarvan 300-500 ml melk. Ik heb ook een aantal weken geleden me erg druk gemaakt om hoe weinig Sanne dronk en opeens ging ze veel meer drinken..
Dit lijkt me inderdaad wel wat weinig vocht. Ze moeten toch minimaal wel 500 ml binnenkrijgen heb ik me laten vertellen. Mijn zoontje drinkt zo'n 500 - 600 ml opvolgmelk en daarnaast zo'n 100 ml roosvicee. Hij wilde geen water, thee of diksap, hoe vaak ik het ook aanbood. Roosvicee was hij meteen dol op.
Mijn zoontje drinkt per dag tussen de 600 en 750cc op een dag (2 keer opvolgmelk met pap en 1 keer alleen opvolgmelk) hij moet niets hebben van alleen water of roosvicee. De kant en klaar fruit drink was hier ook geen succes jammer genoeg.