hoeveel vocht en bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Dorianne, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hoeveel vocht heeft een babay van 6 maanden nodig?
    Mijn dochter is ruim 5,5 (over 10 dagen 6 maanden) en laat sinds 4 dagen haar flessen staan. Ze weegt iets boven de 6500 gram.
    Ze krijgt er 4 van 180+6 aangeboden maar er gaat nog maar 120 cc per fles (ooit 500 cc) op.
    Sinds 1 week met fruithap begonnen maar geef haar nog maar max. 5 lepeltjes.
    Ze krijgt ook alleen nog maar flesvoeding ivm allergie dus ook nog geen rijstebloem enzo...maar hier worden ze toch nog minder hongerig van of niet?

groetjes Dorianne

2. adi

adi Niet meer actief

Rijstebloem zou ik inderdaad niet doen, want dan gaat ze nog minder drinken, en rijstebloem aan zich voegt niks toe,

Het is belangrijk dat ze minstens 500cc binnenkrijgen..
    Rond 5-6 maanden krijgen trouwens veel kindjes een fase dat ze geen flessen willen drinken. Ik hoor het aan alle kanten en mijn kindjes hebben het ook gehad. Hier was het zo erg dat wij uit wanhoop een andere merk voeding hebben geprobeerd (kijken of ze die lekker vinden). Eerst dronken ze Nutrilon en heb ik dus een pak friso gekocht. Die wilden ze ineens wel drinken!

Mijn advies is even volhouden. Je baby groeit nu alleen maar op melk, dus voor haar groei is het nog niet raadzaam om melk te vervangen voor bijvoeding, ze heeft minstens 600-700cc melk nodig om goed te groeien. Als ze daaraan komt kun je gerust bijvoeding geven.
    MAAR, als ze minder dan 500cc vocht binnenkrijgt moet je wel ingrijpen, die kleintjes drogen snel uit.

Kijk maar hoe lang deze fase duurt. Wij hebben op zeer slechte dagen 's avonds laat nog een flesje slapend aangeboden. Dat ze die onbewust drinken zeg maar en zo voldoende vocht binnenkrijgen. Hier was het na ongeveer 2 weken over, die fase.

Deel Deze Pagina