Hallo, Onze knul is bijna 7 maanden oud. Wij zitten op Nutramigen 2. Nu had hij 5 flessen op een dag, maar dit gaat nu langzaam naar 4 flessen door hapjes en brood etc. Ik probeer hem wat thee, water of diksap te geven tussendoor. Maar hij moet hier nog niks van weten. Ondertussen vervalt er wel een fles. Hoeveel vocht moeten ze binnen krijgen? En hoeveel ml flesvoeding moeten ze binnen krijgen? Bedankt alvast.
De ka zei hier minimaal 500 ml aan melk/zuivel en in totaal 700ml aan vocht en dat is incl. met de fruit/brood en groentehap.
Ik dacht ergens gelezen te hebben va 6 mnd min 500ml opvolgmelk en totaal 900 ml vocht. Nu vind ik die 900ml best veel. We zitten inmiddels op 3 flessen van 200ml die op gaan. Verder fruit en groentehapje gaan ook goed. Maar water/diksap of thee wilt ze echt niet. Dat krijg ik er met geen mogelijkheid in.
Hmmm ok. Bedankt! 900ml en 700ml vind ik wel een groot verschil.. Hij krijgt genoeg flesvoeding binnen. Maar verder krijg ik er geen ander drinken in..
Een gezond kind heeft 100 ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig per 24 uur. Dus weegt je kind 7kg dan kom je op 700ml per 24 uur. Dat is niet alleen voeding maar ook vocht. Brood is geen vocht dus dit reken je niet mee, het gaat puur om fles/borstvoeding en water/thee/diksap e.d.