Hallo, Mijn zoontje is volgende week 5 maanden, hij is 70cm en dik 8 kg. Hij drinkt naar mijn idee echt veel. Hij is nu wel al 2 weken flink verkouden, lijkt iedere keer wat af te zakken maar dan komt het weer. hij komt ook sinds 3 weken weer in de nacht, eerst was het om 4u en nu is het half 2 en half 7! zijn schema: 10u 180+6 12u fruithap(half potje, wel zelf gemaakt) 13u180+6 15.00 180+6 18.00 120+ 4 en een beetje groentehap 20u 180+6+4 rijstebloem bambix 1.30u 180+6 6.30 180+6 Ik zal proberen uit te leggen hoe het werkt bij hem. sinds 3 weken komt hij snachts, sinds 3 weken krijgt hij ook bambix ipv friso, hij vind het niet echt lekker lijkt wel en ging steeds minder drinken om 20u. Mischien is dat de reden dat hij snachts komt dacht ik. Nu gisteren om 20u 210+ 7 +2 scheppen pap, nou half 2 kwam hij weer!! Overdag laat hij nog wel eens wat staan zo rond 15u maar dat lijkt me logisch!zit zo weinig tijd tussen! fruithap vind hij heerlijk!!! maak het altijd zelf, krijgt hij een half potje van. Groentehap vind hij verschrikkelijk!! ik probeer het met voeding te mengen, met appelmoes maar hij zit alleen maar te kokhalsen! al vanaf het begin dat ik het ging geven, en heb ook allemaal smaken geprobeerd, maar hou het nu al een week op worteltjes. Maar niets.. Het lijkt mij dat hij veel te veel drinkt! en te kort op mekaar! ik heb geprobeerd hem om 8u te laten drinken,en dat om de 4 uur maar na 4 dagen zat ik nog met een huilend kind! hij houd die 10u aan... Kan u me zeggen hoe ik dit beter voor mekaar krijg?? ik weet het niet meer, ik vind het een zooitje! En zou ik weer over moeten stappen op de frisopap? Hij wil trouwens ook geen andere fles.. heb er al 3 geprobeerd met verschillende spenen... Groetjes angel
Hallo Angel, Je kindje krijgt wel wat te veel flesvoeding. Eigenlijk mag hij maximaal 5 flessen van 180 ml water met 6 schepjes voeding drinken. Heb je al eens en voeding voor hongerige kindjes geprobeerd? Je geeft aan dat je geen andere speen kunt gebruiken, maar misschien helpt het om de voeding iets dikker te maken met Nutriton? Dat is alleen nodig wanneer je kindje minder dan 15-20 minuten over een flesje drinkt hoor. Groeten eveline
Bedankt voor je reactie. Ondertussen heb ik het roer omgegooid! Hij krijgt nu om de 4 uur eten,om 8-12-16 180+6 en om 20u 210 +7 met pap. om 10u eenfruithap en om 18u een groentehap. Daar is hij trouwens geen fan van maar de volhouder wint! Soms komt hij nog om 4u snachts,maar hoop dat als dit er goed inzit dat overgaat Hij doet gemiddeld 5 tot max 10 minuten over de fles,ook over de avonfles. Ben nu aan het proberen waar hij het beste op reageert, hij vind dikke pap echt niet lekker. Heb friso geprobeerd rijstepap maar werkt helemaal niet,hij kwam toen om half 2 in de nacht. Heb hem net 210 met7 scheppen nutrilon goedenacht gegeven, dus even afwachten hoe dat gaat. Voeding voor hongerige babys kan ik dan in 1x overstappen en dan meteen naar 2 of eerst nog 1 gebruiken? Ga natuurlijk al met een maand over... Bedankt! Groetjes marloes
Ik heb trouwens nog precies genoeg pakken staan voor deze maand en las ergens dat ipv voeding voor hongerige babys, dat 1 schep rijstepap ook hetzelfde effect zou hebben.. is dit zo? Dan probeer ik dat liever, want anders kan ik die pakken weggooien... Hij kwam trouwens vannacht weer om 4u, ondanks de nutrilon. groetjes