onzeker

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by moontje2008, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi Eveline,

Hier weer een vraag van een onzekere moeder :)

Eefje is nu 7mnd en ik merk dat ze langzaam maar zeker de interesse kwijtraakt voor de fles. Aangezien ik best wel onzeker ben of ze genoeg te eten krijgt vroeg ik me af of jij even wilde kijken of het goed is en misschien heb je nog wat tips..

07:00 fles melkpap (friso goedemorgen) van 200cc, vaak drinkt ze hem helemaal op, maar vandaag laat ze 50 staan.

10:00 fruit, vaak een halve appel en halve banaan, of een potje en dan krijgt ze zo'n groot potje van 200cc bijna helemaal op.

12:30 fles van 200cc deze drinkt ze vaak leeg. Ik probeer nu ook een boterham te introduceren, een halve krijgt ze nu wel op, maar ligt er aan hoeveel melk ze drinkt. hoe minder melk hoe meer brood.

16:30 groente, als ze lekker vindt zo'n 180 cc en anders zo'n 100/120. daarna krijgt ze een zuiveltoetje, waar ze ook nog zo'n 50/60 van eet.

En dan rond 20:00 nog een papfles van 200 cc. als ze goed gegeten heeft die dag dan laat ze zo'n 50 staan, anders drinkt ze hem helemaal op.

Tussendoor drinkt ze cevitam (komt wel aan zo'n 100cc per dag) en soms een rijstewafel of een liga.

Ik maak me vooral zorgen om de opvolgmelk, hoeveel heeft ze nodig op een dag? En hoeveel groente moet ze minimaal?

Alvast bedankt!

groetjes

Monique

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Monique,

Kindjes van 7/8 maanden drinken gemiddeld ongeveer 600 ml opvolgmelk per dag, je zit dus aardig goed. Je kindje heeft minimaal 500 ml opvolgmelk per dag nodig voor alle vitamines en mineralen. Je kunt als toetje ook kiezen voor een toetje op basis van opvolgmelk van Danone.
    De hoeveelheid groente is prima hoor.

Groeten eveline

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    heel erg bedankt!

We zijn net weer naar het CB geweest en ook zij waren zeer tevreden met de hoeveelheden eten die ze kreeg, ze kreeg zelfs nog een complimentje dat ze zo netjes haar bordje al leeg eet.

Wat een goede tip over die opvolgmelk van danoontje, ga hem morgen meteen halen, ze is namelijk gek op toetjes :D

super bedankt!

Share This Page