Mijn zoontje is bijna 10 maand en krijgt nog 3 melkvoedingen per dag. 'S Morgens 150 cc in z'n pap (bambix) en 's middags en 's avonds een fles van 180/6. In totaal zo'n 550-600 cc dus. Overdag bieden we water aan in een nuby beker, maar daar speelt hij meer mee dan dat hij echt wat drinkt. Rietjesbeker bijt hij alleen op en tuitbeker ook, tenzij zonder antilekventiel, maar dan druipt het bij zijn kin langs van de nuby beker neemt hij af en toe een slok en soms komt er ineens een hele golf omdat hij op de speen bijt en dan verslikt hij zich Nou mag hij wat mij betreft lekker oefenen met z'n bekers, maar krijgt hij zo voldoende vocht binnen? Lijkt me dat er binnenkort nog een fles af gaat dus dan zal hij echt wat anders moeten gaan drinken.
Ja hoor dit is genoeg, hij krijgt neem ik aan ook groente en fruit en dit mag je meetellen met het vocht. Dus een potje van 200 gram is 200 ml. Als je rond de 700 zit in totaal is het prima. Meer mag natuurlijk ook
Volgens mij is het inderdaad voldoende. Tegen mij is ook verteld dat wanneer ze dorst hebben ze ook echt wel drinken (mits E natuurlijk de beker snappen). Als je zoontje dan dus niet drinkt heeft hij schijnbaar geen dorst. Als hij het wel steeds probeert maar niet lukt dan zou ik kijken hoe je hem er het beste mee kan helpen. En dat knoeien klopt wel, dl is hier een ster in het nemen van een slok en deze vervolgens uit haar mond te laten lopen
Ja dat is zat. Mijn dochter heeft weken 350 ml aan vocht gedronken op een dag. En dan groente en fruit. En nog drinkt ze weinig..
Bedankt voor de reacties! Ik ben gerustgesteld. Hij is verder ook (meestal) supervrolijk en actief en plast en poept prima dus ik zou me weinig zorgen hoeven maken alleen vergelijk je dan wel eens met jezelf he. Ik neem drinken bij de lunch maar dan heb ik halverwege de middag echt wel weer dorst, vooral met dit warme weer. Maar dat zal bij zo'n kleintje dan toch anders werken. Hij krijgt naast de melk inderdaad ook fruit en groentehap wat hij meestal helemaal opeet dus dan krijgt hij inderdaad vast genoeg binnen!
Ik heb tot 14/15 maanden de fles gegeven. En dan bedoel ik niet melk, maar die fles. Dus ik gaf water en roosvice met de babyfles. Dan dronk ze het wel. Toen had ze ineens de rietjesbeker door en nu geven we melk en sap in een rietjesbeker. Water is ze geen fan van, dus dan drinkt ze te weinig. En aangezien ze ook een miep is met fruit, krijgt ze bij ons nu een verse fruitsmoothie verdund met water over 2 bekers a 200 cc en 300 cc melk verdeeld over 2 maaltijden en als ze nog meer wil drinken krijgt ze wel water. Maar mij is verteld dat als ze minimaal de helft drinken va wat voorgeschreven is, hebben ze sowieso voldoende. Dus bij nu 17 maanden zeggen ze 750 cc incl melk ongeveer. Dat krijgt ze nu makkelijk, maar krijgt ze maar 350/400 is het geen ramp. Ik weet niet meer wat de rekensom is bij jouw leeftijd, maar volgens mij is 500 echt niet iets om je zorgen te maken.
Wij geven snachts een flesje (baby fles) met water mee in bed. Als we 's ochtend hem uit bed halen is de fles leeg. We begonnen met klein flesje, (120 cc) en nu de grote (240 cc) gaat helemaal leeg. Hij dronk overdag ook erg weinig dus daarom avonds maar wat te drinken mee in bed. (wij hebben zelf ook elke avond een flesje vers water naast ons bed).