Hallo mede moeders, Mijn dochter slaapt sinds 6 maanden heel slecht. Soms slaapt ze een nacht door maar dat is dan geluk hebben. Ze is nu 1 jaar oud sinds 1.5 week en het lijkt ipv beter juist slechter te worden. Waar ze voorheen na een flesje weer rustig ging slapen is ze nu soms wel 2 uur wakker. Ik heb haar ook al laten huilen, maar dan huilt ze zo verdrietig en zelfs na een uur was ze nog niet stil. Het is ook niet zo dat als ik haar oppak dat het dan goed is. Ze blijft dan huilen alsof ze "pijn" heeft. Vannacht na 1.5 uur wakker een paracetamol gezet en een half uur na zetten viel ze in slaap..... Vanaf 6 maanden heeft ze 3 dubbele oorontstekingen gehad met een AB kuur. Zouden de nachtelijke huilbuien te maken kunnen hebben met oorproblem. Iemand hier ervaring mee? Groetjes
Hier was dat wel het geval. Ik zou even naar de huisarts gaan en als het al de zoveelste keer is een verwijzing naar de kno arts vragen. Ons ventje kreeg meteen buisjes (zijn spraak stagneerde).
Zag de huisarts bij jullie ook niks? Hier zegt de huisarts constant. De oren zijn nu weer schoon dus geen rede voor KNO. Ik heb echter het idee dat ze constant last heeft. Zit ook veel aan de oren!
Mijn zoontje heeft toen hij 5 maanden oud was ook een aantal fikse oorontstekingen gehad waarvoor hij 2 ab kuren heeft gehad. Aangezien hij gewoon een dag later weer een onsteking had zijn we dus zo rond de 6,5 maanden al doorgestuurd naar de kno arts. Ondertussen is hij nu 10 maanden oud. De ontstekingen zijn niet meer zo duidelijk aanwezig, de looporen zijn voorbij, maar hij heeft gewoon nog veel last van zijn oren. Zoals bij jouw kind ook het grijpen naar de oren en 's nachts slecht slapen. Gelukkig zijn we dus al bij de kno arts, want zij ziet dat er inderdaad vocht achter het trommelvlies zit. Huisarts kijkt vaak of het oor rood is. Als hij over 2 maanden nog vocht achter zijn trommelvliezen heeft krijgt hij buisjes. Ik zou echt staan op een kno arts, die kunnen echt veel meer zien dan een huisarts. Sterkte!
Een van mijn tweeling meiden sliep ook slecht. Altijd al, veel huilen. Hysterisch huilen midden in de nacht dat ik echt dacht dit is niet normaal. Hier maar 1x een ab kuur gehad vanwege een oorontsteking. Andere keren was het van een beetje rood maar niks aan de hand volgens de ha. Tot ik het zat was en zelf heb gevraagd om een verwijzing naar de kno, met name ivm het vele huilen en slecht slapen (inmiddels was ze 14mnd). De kno keek in haar oren en zei gelijk dat ze een oorontsteking had aan beide oren (geen koorts!). En dat terwijl de huisarts dus niets zag. Enkele weken later buisjes en al diezelfde dag had ik een ander kind. Zo vrolijk, blij, niet meer hangerig en ook geen urenlange huilbuien in de nacht.
Ik heb me maar iedere keer laten afschepen omdat de dokter zei: Het is een vrolijk kind ik zie er niks aan. Ik merk echter dat haar die nachtelijke tafarelen steeds meer gaan opbreken en ze overdag moe en jengelig word 😯 Als ze nergens last van zou hebben zou ze toch zo moe moeten zijn dat ze snachts gewoon doorslaapt!
Ik had me ook elke keer laten afschepen omdat de huisarts een vrolijk kind op het spreekuur zat... Maar na 16 maanden (oorontstekingen zijn begonnen op 9 maanden) toch naar KNO arts gegaan (in Belgie hoef je geen verwijsbrief), 10 dagen later kreeg ze buisjes en twee weken later sliep ze voor het eerst door... Volgens KNO arts zat er enorm veel vocht achter de oren en had ze veel last 's nachts...
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en mijn probleem voorgelegd. Zij hebben naar de huisarts gebeld en gevraagd om een verwijsbrief, omdat zij dit noodzakelijke achtte. Vanmiddag om drie uur kan ik al terecht. Misschien raar maar ik hoop zooooo dat er iets uitkomt!
Hier ook altijd in de nacht onrustig en veel oorontstekingen maar pas na aandringen een verwijzing.. nu buisjes een heerlijke dame die heerlijk slaapt en zij had ook veel vocht achter de oren. Wat fijn de reactie van het ziekenhuis. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Sterkte.
Twijfelde jullie ook vaker aan jezelf of je je kind niet teveel verwend als je niet serieus genomen word?
Ne nooit, niets is sterker als het moederinstinct!!! Laat je nooit afschepen Het ging niet om der oren , maar mijn dl bleef kokhalzen in eten, ik werd niet serieus genomen door ha ka, pedagogisch medewerker en logopodist met het verzoek voor consult kno omdat der keelamandelen er gewoon uitzagen, daar kon her niet aan liggen maar vermoedelijk aan ons gedrag als reactie op haar kokhalzen zelf.. Uhu Na heeeeeeeel veel zeuren en bijkomend altijd verkouden snurken en kwijlen toch naar de kno gestuurd, hij wilde de keelamandelen er ook best uithalen de neus gingen sowieso.. Na de operatie, de keelamandelen waren echt niet vergroot maar nu komt t Na de operatie was het kokhalzen over!!! Het heeft me totaal een jaar geduurd en heb tussendoor getwijdeld aan mezelf, maar doorgezet en het was het waard!!!
Hier zag de huisarts continue rode oren, maar dat 'hoorde er gewoon bij'. Zoontje heeft ook al die tijd vocht achter zijn trommelvliezen gehad. Met 15 mnd begonnen met praten (goed), met 16 mnd gestopt met praten en nu praat hij nog steeds niet Hij hoorde gewoon erg slecht in zo'n belangrijke periode. Ben echt boos geweest om de laksheid van de huisarts. Gelukkig kan je vanmiddag terecht. Succes!
Nee, eigenlijk niet, maar mijn zoontje laat ook heel duidelijk zien dat hij last van zijn oren heeft. Fijn dat het ziekenhuis wel de noodzaak ervan in zag. Ben benieuwd!
Neen, ik heb nooit getwijfeld. Zo'n jong kind kan immers nog niet "verwend" worden, en huilt echt niet omdat hij/zij er zoveel plezier aan heeft.. Ik heb wel getwijfeld aan het gezondheidssysteem van Engeland, waar ik toen woonde, haha.
Bij de kno arts geweest en de oren waren luchthoudend. Dat houdt in niks aan de hand. Keel en neus amandelen in de orde. Ook de drukmeting was goed dus geen vocht achter de oren! Ik heb nu alles gedaan en weet het echt even niet meer! Misschien toch maar diorzetten en laten huilen. Geheel tegen mijn principes in, maar ik ben op en medisch kan er niks gevonden worden....