Slecht eten en hoe oplossen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dogs84, Aug 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

Jul 29, 2013
    882
    0
    16
    Hoi,

Mijn zoontje (volgende maand dan 2 jaar) wilt niet eten van elke ontbijt en lunch, sinds juni. Behalve 'n warme maaltijd eet hij wel alles op. Normaal toen hij eet altijd op van ontbijt, lunch en maaltijd.

Normaal we eten altijd boterham met wat insmeren.. Misschien kan anders bedenken, bijv beschuit, wasa of zo?? Brinta?? Ik zou Brinta niet kopen, want hij lust normaal niet toen hij was vanaf 1 jaar of zo..

Wat moet ik voor hem zorgen als hij moet wel goed eten van ontbijt en lunch?? Of misschien heb je wel tip en/of advies??

Alvast bedankt!!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Misschien kan je eens ander broodbeleg proberen, of heb je alles al geprobeerd?
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn zoontje ook een vrij lange periode heeft gehad dat hij niet heel super alles op at, dan gaf ik hem vaak maar een stukje fruit extra.
    Ik maakte me er niet teveel zorgen over aangezien hij er niet onder leek te lijden.

Misschien dat je eens het cb om tips kan vragen of de huisarts als je je hele erge zorgen maakt?

3. dogs84

dogs84 Bekend lid

Jul 29, 2013
    882
    0
    16
    Ik heb wel geprobeerd voor andere broodbeleg. Soms lukt niet en wel, bijv vlees of kaas doet hij altijd pakken zonder boterham. (Vrucht)hagelslag of pasta of jam eet hij normaal wel alles op maar nu moment een paar hapje wel opeten daarna over..

Als wanneer eet hij niet graag boterham op dan ik doe ook extra 1 fruit. Ik maak niet te zorgen maar ik vraag om oplossen.. Ik denk nieuwe fase ontwikkeling..

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Eigenlijk elk kindje krijgt te maken met verschillende fases en dus ook moeilijke fases met eten. Heel vaak willen ze dan geen groente of warm eten meer eten.

Op het moment dat je kiest voor vervangen van het voedsel wat ze niet eten, dus bijv dat je ipv brood iets anders (ongezonders?) kiest heb je grote kans dat je uiteindelijk meer moeite moet gaan doen om het weer terug te draaien.
    Iets afleren is altijd moeilijker dan aanleren.

Ik heb nooit vervanging gezocht en beide kinderen zijn uiteindelijk weer gaan eten zoals wij eten.

Als ze richting hun 2e verjaardag gaan leren ze dat nee zeggen ook een optie is en zullen ze dit ook uitgebreid gaan zeggen. Daarnaast groeien kindjes minder hard en hebben ze meer nodig.

Oplossen zal je waarschijnlijk niet lukken, of alleen dmv lekkere dingen.

5. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Bij de lunch ook warm eten geven? Dat zijn dan vast maar weer twee maaltijden die hij wel goed eet.

's Ochtends een smoothie van fruit met yoghurt of zo? Of gewoon een banaan of een plak ontbijtkoek? Eitje koken? Ik zou proberen af te wisselen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl is ook een moeilijke eter, bij haar werkt afwisseling heel goed.
    Pap of yoghurt, brood met omelet of vissalade, of speltpannenkoeken.
    Ook de presentatie telt hier mee: een dubbelgevouwen boterham is momenteel favoriet, en een *gezamenlijk* schaaltje met stukken fruit probeert ze altijd zsm leeg te eten...

7. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Niks doen, gewoon blijven aanbieden wat je altijd gedaan hebt. Ze gaan vanzelf weer eten. Echt. Ik heb er hier 3 die dat al bewezen hebben en de 4e denkt me nog te kunnen overtuigen van het tegendeel ofzo. Gaat niet lukken.

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Wat hier ook hielp: de laatste tijd gaven wij de broodjes dubbel geklapt en dan 1x doormidden gesneden. Vaak klapte hij het uit elkaar, at het beleg eraf en nam misschien 1 hap van het brood.
    Toen bleek dat ie bij mijn moeder wel netjes z'n brood op at. Ik vroeg haar hoe zij het brood aan hem gaf en zij deed het nog in stukjes met een vork erbij (zo'n vork is natuurlijk reuze interessant, ook bij het avondeten). Dus ik ben dat ook weer gaan doen en meneer vraagt nu zelfs om een 2e broodje en zelfs de korstjes gaan erbij op.

9. dogs84

dogs84 Bekend lid

Jul 29, 2013
    882
    0
    16
    Nee ik doe niet 2x warme maaltijd.
    Ik geef hem gewoon 1 extra fruit of gewoon ontbijtkoek.

Mijn zoontje zegt ook woord "nee" sinds een paar maanden geleden tot nu. Hij zegt ook soms woord "ja" sinds een paar weken geleden.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Het nee zeggen zal nog veel erger worden, het bekende peuterpuberteit.

Onze zoon zegt nu standaard eerst nee, ongeacht hij wil. Eerst nee roepen en dan pas denken wat hij wil en heel boos worden als het toch eigenlijk ja was....

11. dogs84

dogs84 Bekend lid

Jul 29, 2013
    882
    0
    16
    Mijn zoontje is eigenlijk nooit en/of snel boos worden, maar altijd roept nee..

Share This Page