poepen in de kinderstoel

Discussie in 'Voeding' gestart door cowgirl80, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    ja het is een beetje raar probleem..
    Sinds een weekje proberen we nu savonds gezellig met zn allen aan tafel te eten, met mijn kleine mannetje erbij in de kinderstoel. Dat lijkt me belangrijk dat hij ziet dat wij (bijna) hetzelfde eten en het gezellig hebben metelkaar.
    Probleem is alleen dat als meneer een paar happen genomen heeft, hij gaat zitten poepen :( En niet zo'n beetje ook, hij gaat echt uitgebreid zitten persen met een rood aangelopen hoofd en produceerd allerlei onsmakelijke geluiden en geuren :)
    Hij is daardoor een beetje teveel afgeleid om lekker verder te eten... en wij zelf eigenlijk ook. ;)

    Zijn er meer mensen met dit probleem? Is er een oplossing voor? Toen we hem nog in zn wipstoeltje voerden was dit geen probleem. Blijkbaar zorgt het rechtop zitten voor meer darmactiviteit ofzo?
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Sorry, wel heel grappig.

    Ons mannetje deed het ook wel vaker. Helaas volgens mij niet echt te regelen. Ik denk de combinatie tussen eten en zitten.
     
  3. Mamma van Finn

    Mamma van Finn Actief lid

    23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij poept toch ook het prettigst als je rechtop zit ;) ? Is liggend toch wat minder comfortabel.... Finn deed dit ook altijd en nu is het wat minder en gebeurt het vaak wat later na het eten of wat ongemerkter maar ik ben alleen maar blij dat het er zo makkelijk uitgaat, werkt het toch allemaal goed daarbinnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit als iets heb ervaren wat ons afleid ofzo...ja om even te grinniken erom en daarna weer verder te gaan met waar we mee bezig waren:).
     
  4. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje doet dat ook. Vooral met z'n brood 'smiddags maar inderdaad ook wel is onder het avond eten.
    Tja, blijkbaar lukt het toch beter als ze rechtop zitten :D Als hij gewoon verder eet, dan verschoon ik hem na het eten. Gaat hij zitten jengelen dan verschoon ik hem tussendoor.
     
  5. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Haha hier gebeurt dat ook wel eens alleen kan Simone het heel stil doen en dan achteraf ineens raar gaan zitten wiebelen :) Dan weet ik dus weer hoe laat het is....
     
  6. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hier ook nog steeds hoor! Stop je er aan de bovenkant wat in, dan komt er aan de onderkant wat uit. Door het eten prikkel je de darmen ;) en idd, zittend gaat poepen een stuk makkelijker dan liggend!

    Ik verschoon de kleine grote man altijd vrijwel meteen na het eten, gelukkig vindt hij zijn luiers niet vies. Mocht dat wel zo zijn (of gaan komen), dan even tijdens het eten verschonen, ook lekker fris, hahaha ;)
     
  7. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ja hoor, hier ook :D
    Bij het brood en/of tijdens het avondeten hi hi hi.
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Irem doet dit ook vaak - wij vinden het juist wel grappig, haha! Maken er een grapje over en eten weer verder. Ik kan er geen probleem in zien.
     
  9. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hahahha, hier net zulk werk (zowel het poepen als de reactie van ons). Ik heb al ontelbaar keren met mijn snufferd boven een volgescheten luier gehangen, dus kan me er onder het eten echt niet druk om maken :D.
     
  10. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    hahaha hier ook geregeld. Zit je net lekker te eten en dan huppa persen maar. Het boeit mij ook niet. Kan er wel om lachen.
     
  11. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    En manlief is op dit moment weer met kind naar boven want ze was inderdaad tijdens het brood eten (dat dan dus wel even stilstaat, multitasken is er niet bij) lekker haar broek vol aan het poepen was.
     
  12. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Toen ik je topic titel las moest ik al een beetje lachen en dacht meteen nog zo eentje die dat doet. Haha!
    Mijn zoontje heeft dit 's ochtends altijd voor een handje. Zit hij aan zijn bordje pap en ondertussen dat kontje een beetje omhoog en jahoor je snapt hem... Hij is bijna 1 en doet het nog steeds...weinig aan te doen denk ik. Ze poepen helaas niet op comando.
     
  13. fafje

    fafje Niet meer actief

    haha grappig, ik las dit topic vanmiddag al...
    Maar zoontje zit nu 2 weken in d ekinderstoel en bijvoeden is pas begonnen, maar wat grappig..vanavond bij het avondeten, heeelrijk te smikkelen...ineens was ie stil...geen rood gezicht of persen ofzo...gewoon ineens van de wereld, om zich heen kijken..geen oog meer voor het eten...en ik hoor ineens pppprrrrttttsss...

    haha jahoor ook ff spuitpoepje :p...daarna wilde ie niet meer eten
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    hahahaha, ja kleintjes hebben allemaal zo hun eigen gewoontes. ( vrees dat er weinig aan te veranderen is) bij ons was het ook zo. ik heb er nooit een probleem van gemaakt vond het wel comisch
    ( hoe schrijf je dat) eigenlijk.nu is het standaard ( kwartiertje/ half uurtje ) na het ontbijt en na het avondeten.
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    ja het is ook wel komisch hoor. Maar ik vind de poepluiers sinds hij bijvoeding krijgt wel echt vies geworden nu.. en ik eet niet zo makkelijk weer smakelijk verder na een verschoning.
    Er zijn vast heel veel moeders die vinden dat de poepluiers van hun eigen kind naar bloemetjes ruiken, maar ik ben helaas niet 1 van die moeders :(
     
  16. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik vind het ook stinken, maar ik verschoon pas na het eten hoor, die 10 minuten maakt ook niet uit.
     
  17. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    weet je, poepluiers kun je ook best na het eten verschonen en je went eraan. bij je derde kind wordt je er niet warm of koud meer van.
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier ook een poeperd tijdens het eten. Wij moeten er ook altijd om lachen, dat geconcentreerde hoofdje en dat stinnen en kreunen. Hij heeft een ooievaarsbeet die helemaal oplicht.
    Ach joh, hoort er bij.
     
  19. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ooh, die ooievaarsbeet. mijn dochter heeft die ook ( midden op haar voorhoofd) je ziet hem eigenlijk nauwelijks nog normaal gezien ze wordt bijna 17. en nog als ze boos is of overstuur raakt licht hij helemaal op. ik zie altijd precies, voordat ik het hoor, wat er aan de hand is.
     
  20. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien voor het eten al even rechtop stil zetten? Dan heeft hij een rustmoment, kan hij dan poepen, en daarna eten.
     

Deel Deze Pagina