Hallo medemoeders, Eigenlijk zegt de titel het al.. Ik maak altijd vers eten voor m'n dochter, maar met kerst heb ik haar een potje gegeven omdat dat makkelijker was. Nu heb ik spijt.. Mijn eigen gemaakte eten hoeft ze niet meer.. Ze is wel wat ziekig, dus ik hoop dat het daardoor komt.. Hebben jullie tips hoe ik haar mijn eten weer kan laten eten? Groetjes!
Stug blijven volhouden met het geven van vers. Ik ken het "probleem" helaas want onze meid van 8,5 maand weigert vers ze houdt haar lippen stijf op elkaar en smakt bij een potje en dan gaat haar mond wijdt open
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het ziek zijn dan dat het aan het eten ligt. Hier maak ik 90% van zijn eten zelf en af en toe krijgt hij een potje. Tot nu toe eet hij echt alles behalve als hij ziek is.
Ik lees even mee. Vraag me af of je met een keer een potje alles kan " verzieken". Ik wil namelijk met de vakantie potjes gaan geven (moet wel) maar verdr wil ik hem altijd vers blijven geven. Maar wil het natuurlijk niet verzieken door die potjes.... Al weet ik niet hoe ik t op vakantie in een hotel anders zou moeten doen.
hier geef ik ook eigen gemaakte verse potjes en voor het gemak als ik onderweg ben ofzo en op het kdv krijgt ze potjes uit de winkel. Maar daar reageert ze echt niet anders op. Haar poep stinkt wel onwijs van die potjes uit de winkel, maar dat terzijde haha. Maar maak je niet druk, is vast een fase. Gewoon blijven aanbieden en varieren!
Wij wisselden vers altijd af met potjes. Beide werden gegeten. Hopelijk komt het dus door het ziek zijn!
Overigens kan het ook aan de leeftijd liggen. Onze baby werd opeens kieskeuriger en wilde sommige dingen opeens echt niet en andere wel... We blijven gewoon aanbieden.
Ik denk eerder dat het aan het ziek zijn ligt.. Hier altijd beide gegeven, nooit geen probleem geweest.
Beetje een werk...maar als je nou je eigen eten in een potje stopt.. Dat ze denkt dat het potjes eten is... kijken of ze hmet dan wel accepteert.. Dan geef je har daarna je eten weer gewoon...werkte bij mij ook.. Moest ook afentoe potjes geven endaarna wilde ze mijn eten niet.. dan stopte ik het in een potje en ze at het allemaal op
Je baby van 8mnd weet echt niet meer dat ze een potje heeft gehad een paar dagen geleden hoor. Laat staan dat ze nu zover kan redeneren om te bedenken dat als ze nu vers eten weigert ze vast dat potje van een paar dagen geleden zal krijgen.
Meiden, bedankt voor de tips. Het had inderdaad niet te maken met dat ze een potje heeft gehad. Ze is gewoon hartstikke ziek. Sinds gisteren koorts en vanmorgen naar de dokter geweest, ze heeft bronchitis. Nu proberen zoveel mogelijk vocht naar binnen zien te krijgen en eem ab kuur en een puffer. Fijne jaarwisseling!