Dutjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Mijn dochter sliep eigenlijk amper in haar babytijd. Plotseling slaápt ze ineens veel overdag en door. Heel bijzonder en dolblij had de hoop al opgeven. Ik weet ook niet of het blijvend is. Nou, is ze wakker rond acht uur, normaal gaat ze 3,30 later in bed en 3,45 s middags in bed. Dat is dus haar wakkere tijd. Alleen door het laat uitslapen en overdag 2 en s middag 45 minuten te slapen wordt onze dag steeds later. Wat is handig om te doen?
    Toch twee dutjes blijven doen of een forceren ? Ik denk niet dat ze hier asn toe is omdat ze in de ochtend moe is. Ze slaapt ook niet altijd 2 uur maar meer 1,5 en nu ze zoveel slaapt lijkt mij dat weinig om daarop de dag rond te komen?

Wat zouden jullie doen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kindje volgen :)

Je hebt hier al zo veel topics geopend, waarin je steeds weer een ander ritme wilt dan hetgeen je kindje spontaan voorstelt. Vroeger sliep ze te weinig volgens jou, nu weer te veel... Echt, je gaat je zo veel beter voelen als je gewoon accepteert dat je kindje de slaap neemt die ze nodig heeft

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shakes,

Je reageerd altijd vrij negatief valt mij op, volgens mij ben jij degene die dingen anders wilt zien. Dit heeft totaal geen zier te maken met mij dochter z'n ritme NIet willen accepteren en al helemaal niet dat het niet goed genoeg is.

Ik vraag simpel weg advies (geloof dat daar het forum voor bedoeld was) omdat mij dochter moeilijk is om te volgen. En ik het als ouder dus niet goed weet wat te doen. Dus niet jouw negatieve interpretatie van dingen. Als het zo makkelijk zou zijn had ik de vraag ook niet gesteld;). Maar bedankt he! Reageer dan niet.:cool:

......pffff

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Als ze het er verder goed op doet zou ik haar volgen.
    Gaat het prima, laat je dochtertje het gewoon bepalen.
    dan kom je vaak uiteindelijk zelf in een ritme, of misschien ook helemaal niet, maar daar voelt zij zich het beste bij, en dat vind je ook erg belangrijk.
    Hier slaapt hij ook verschillend, de ene x 2 dutjes, de andere x 1, soms 3 kwartier, soms 2 uur.
    Mijn advies, laat het los en kijk maar waar het schip strand ;):)

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Sorry hoor maar vind shakes niet negatief....... Ze geeft je alleen maar goed bedoelde advies

6. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens, Shakes geeft mij eigenlijk al 9 maanden hetzelfde advies. De ene keer slaapt mijn meid niet en een andere keer kan ze spontaan drie uur achter elkaar slapen.

Absoluut niet te volgen, enorm drukkend op mijn al denderend aanwezige doe ik het goed gevoel en mijn dochter haar signalen veranderen soms in een second.

7. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Gewoon lekker naar je kindje luisteren en dan soms maar ff andere tijden ...

Onze 1ste dochter had vanaf haar geboorte een geweldig ritme en dat was super maar onze 2de dochter is nu 10 maand en nog steeds geen ritme en die ga ik ook niet krijgen denk ik haha de ene keer slaapt ze s' ochtends 2 uur en andere keer helemaal niet en ook weleens s' middags precies zo .. Ik kijk gewoon of ze moe is en dan gaat ze op bed .

8. gusto

gusto Niet meer actief

Gewoon je kind volgen inderdaad. Mijn zoontje slaapt ook smorgens de ene keer een half uur, en soms anderhalf of 2 uur. Afhankelijk van of hij lang of kort slaapt gaat hij smiddags tussen 1 en 3 weer naar bed. Hierdoor is ook elke avond de bedtijd verschillend. Prima toch?

Dochter slaapt soms wel en soms niet overdag. Afhankelijk van het slapen gaat ze 's avonds ergens tussen 19u en 20:30 naar bed.
    Ze geven zelf wel aan wanneer ze moe zijn en hoeveel ze willen slapen. Het hoeft toch niet elke dag hetzelfde te zijn?

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens. Ik vind Shakes niet negatief. Jouw reactie wel voor that matter. Je hebt al veel topics geopend waarin je allemaal advies kreeg en ook vragen. Maar zodra iemand kritiek heeft reageer jij niet meer... Tja.

Deel Deze Pagina