En weer gooit hij zijn voedingsritme om

Discussie in 'Voeding' gestart door Ukje1, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Laten we eerst voorop stellen dat mijn kindje geen gemiddeld kindje is qua eten en drinken.
    Gijs is nu 4 maanden en 1 week en krijgt al 3 weken een groente en fruithapje (2x 125 cc uit potje, of zelfgemaakt en dan is het wel wat meer.)

Nu zat hij altijd op 4 voedingen van 180/6 (dronk ongeveer 750 cc per dag) maar de afgelopen week wilde hij ineens 210/7 (blijven zeuren om de fles), nu ineens na zijn prikjes wilt hij ineens weer 750 cc max op een dag en laat hij er 5 a 6 uur tussen zitten tussen de flesvoedingen.

Net dus het CB gebeld met de vraag wat ik in godsnaam moet doen want dat zou betekenen dat ik om half 3!!! snachts moet gaan voeden als ik hem de 4e fles zou moeten geven in het uiterste geval. En dat is dan een nieuwe dag.

Nu heeft het CB gezegd dat het geen enkel probleem was om over te stappen op 3x210/7 omdat Gijs nu al 2 potjes van 125 cc leeg eet elke keer en zijn gewicht 6640 gram is.

Maar hoe moet ik nu zijn dag gaan indelen???
    (elke keer als we een ritme hebben gooit ie hem om whahaha)

Wie kan mij helpen??!!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou hem op zijn verzoek voeden. 5 a 6 uur tussen de flessen is wel erg lang met 4 maanden. Maar wat je zegt, als ze eenmaal een ritme hebben gooien ze dat met dezelfde vaart weer om.

Maar zou je hem midden in de nacht gaan wakker maken voor een fles? Dat hoeft toch niet meer met 4 maanden? Als hij honger heeft laat hij zich echt wel horen.

3. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

wakker maken doe ik sowieso niet, als ik hem na 21:00 uur wakker maak zit ik met een heel groot probleem want dan wilt hij ineens weer om de 4 uur.. dus daar beginnen we niet aan.

Zijn ritme is vandaag:
    8:30 uur wakker 210/7 (wel vanaf 7:00 uur aan het rommelen maar nog steeds in slaap vallen, geen gejammer om de fles)
    10:00 tot 11:00 uur geslapen
    11:00 uur fruithap met halve liga 125 cc
    12:30 tot 14:30 uur geslapen
    14:45 uur 210/7
    17:30 uur groentehapje
    19:00 a 19:30 uur laatste fles 210/7

(en dan maar hopen dat hij doorslaapt ;) )

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is inderdaad altijd afwachten;)

Geef je hem altijd een Liga? Ik wil niet betweterig doen, maar dat is echt niet nodig met 4 maanden. Af en toe is niets mis mee, om af te knabbelen bijvoorbeeld, maar standaard door de fruithap zou ik niet doen.

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Nee geef hem het niet standaard hoor, was vandaag de eerste keer ;)
    Kijken of hij het lekker vond..... en inderdaad ook dat lust meneer....

Er schijnen wel wat koolhydraten en voedingsstoffen in te zitten maar wil het als traktatie houden zeg maar ;)

Ik ga vandaag wel afwachten wat hij wilt gaan doen en kijk het gewoon deze week aan...

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat. Meestal is het dan even zoeken, maar zie je na een paar dagen dat er weer een ander soort ritme in is gekomen.

Hier was Liga ook een traktatie maar sinds een paar maanden is het interessante er wel vanaf. Ze lust wel rijstwafels ;)

7. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ik hoop ook zo dat hij snel weer een ritme heeft of dat nou met 3 of 4 voedingen is zal mij een worst wezen ;) als hij maar wel lekker slaapt snachts ;)

Ja rijstewafel mag hij helaas nog niet :( anders zou daar ook mijn voorkeur naar uitgaan is toch weer net iets gezonder dan liga koeken.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als hij dan 's nachts nog komt kun je hem toch nog gewoon een kleine fles geven?? Je zit nog lang niet aan het maximum aantal schepjes (=30)... Komt hij niet is het ook goed!

Liga: die jij gebruikt is alleen om te verkruimelen en niet om zo af te happen (staat ook op verpakking). De liga vormt zich een kleffe bal in de mond en er is al een kindje door gestikt, vandaar dat de waarschuwing nu op de verpakking staat.
    Kijk maar eens op de (http://webwinkel.ah.nl/product/AH/37614): er zit niks in wat er normaal ook in een liga zou zitten, behalve suiker! Zou ik persoonlijk nog niet nodig vinden bij 4 maanden, maar dat is ieder z'n eigen keus...

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ja hoor als hij komt vannacht krijgt hij gewoon een fles hoor :D zo erg ben ik nu ook weer niet ;)
    Nee Gijs bepaalt zelf wat hij gaat willen dus als hij 3 voedingen neemt van 750 cc in totaal (wat hij dus de laatste weken de hele tijd al dronk) dan vind ik het best ;)

Halve liga gaat helemaal verkruimeld door het fruithapje en is meer een soort traktatie zeg maar, absoluut geen blijvertje voor iedere dag (maar lekker vind hij het wel ;) )

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zit suiker in, dus ik zou het sowieso niet geven, zeker omdat hij zo lang tussen de flessen laat. Ze vinden de hapjes al tractatie genoeg toch?
    Wat hij nu aan liga eet, drinkt hij niet meer uit de fles, dus ik zou het echt weg laten. Als fruit te vloeibaar is, zou ik het indikken met wat rijstebloem, maar niet met liga.

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Op dit moment drinkt meneer bijzonder weinig. Heb al contact gehad met de kinderarts.
    Gijs drinkt nu nog maar 400 cc met moeite. Vannacht op de spoedpost geweest omdat hij ook koorts krijgt. Ze kunnen niets raars vinden.
    Vanmorgen weer gebeld met een kinderarts en die gaf aan zetpillen geven en morgen naar de kinderarts.
    Zo drinkt hij 1000 cc en 2 hapjes en zo drinkt hij met moeite 400 tot 600 cc met 2 hapjes. Mijn vermoeden is dat het komt door de inentingen.

Vannacht was er geen gevaar op uitdrogen ook omdat hij wel gewoon natte luiers blijft houden. Hetgeen ik als tip kreeg was alleen melk geven en de 2 hapjes misschien 3 om toch wat voedingsstoffen binnen te krijgen.

Als hij morgen nog niet gewoon drinkt denken ze na over een opname...

Wat is er toch met mijn ventje aan de hand :'( Normaal dronk hij 250 cc in 20 minuten weg en nu is het met moeite 60 tot 100 cc in 45 minuten ik maak me echt zorgeb. Ook slaapt hij ineens 4-6 uur op de dag terwijl we hem voorheen met moeite 2 uur op de dag konden laten slapen. :'(

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Heeft hij nog andere klachten? Vreemd dat hij ineens veel slaapt...
    Hoezo denken ze aan opname?

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als ik dit lees zou ik even helemaal stoppen met de hapjes. Hij laat daardoor veel te veel tijd tussen zijn flessen. 400 cc is met zijn leeftijd echt te weinig! En bijvoeding mag tot 6 maanden niet eens een fles vervangen.

Deel Deze Pagina