Hoeveel vocht per keer ca 1 jaar?

Discussion in 'Voeding' started by Druif78, Mar 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hoeveel drinken geven jullie je dreumes per keer?

In totaal geef ik meestal:
    ontbijt: thee (niet zo veel, lust ie niet graag en wrs nog vol van zn nachtfles?)heb ik al ingeruild, ik gaf eerst ook halfvolle melk of groeimelk.
    tussendoor: ca 150-180cc sap
    lunch: ca 120cc halfvolle melk
    tussendoor vaak ook 1-2 bekers diksap oid 120-180cc
    toetje: 150cc yoghurt en vaak nog wat sap
    Voor de nacht 200cc papfles. Dit wil ik er zsm afbouwen zodra ons zoontje weer goed avondeten eet.
    Als hij snachts wakker wordt is hij vaak alleen rustig te krijgen met en flesje. ik geef m dan 120cc water met een schepje groeimelk.

Geef ik mn zoontje teveel vocht? Ik kan hem minder vaak aanbieden natuurlijk, of minder grote porties. Wat is normaal?

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid drinkt ook erg veel (meer dan jullie zoontje denk ik..). Ze krijgt door de dag heen zo'n 4x 200cc water/sap. Ik heb ook echt het idee dat ze dan ook echt dorst heeft. En daarnaast nog zo'n 400-500cc melk.
    Was me afgelopen week ook aan het afvragen of dat niet erg veel is??

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje drinkt gewoon wanneer hij dorst heeft.

soms loopt hij rond met zijn drinken zodat hij het kan pakken wanneer hij wil, en soms staat hij voor de koelkast omdat hij weet dat daar het drinken vandaan komt.

maar hij drinkt ruim een liter per dag

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dus het is wel vrij normaal?
    Ons zoontje eet zo slecht en met name zn avondeten. Hij komt (daardoor?) ook snachts en dan krijg ik hem alleen rustig met een fles melk.
    Ik vraag me af of hij niet vol zit van al dat drinken en daarom slecht eet.
    Vandaag ben ik begonnen met het porties van 100cc aan te bieden.
    150-180cc drinkt hij ook gewoon op, vandaar dat ik hem dat ook aanbood, maar dat is eigenlijk voor ons al een flinke sloot, laat staan voor zo'n kleintje?!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Aanbevolen wordt 300cc aan melkprodukten he? Dus ook incl yoghurt. Daar zzitten wij ook zo aan.
    Ik heb de melk bij de ochtend al vervangen voor thee en tussen de middag wil ik dan 100cc doen ipv ca 150cc. Toetje van ruim 150cc hou ik erin want hij vindt het erg lekker en hij eet slecht zn avondeten. Ik heb dan oig het idee dat hij wat vulling binnenkrijgt (doe er vaak wat bambix en/of fruit doorheen als hij slecht gegeten heeft)
    En dan nog een fles melk voor het slapen gaan.
    Melkprodukten vullen ook vrij veel dus als ze al niet zo goed eten moet je met die hoeveelheden melk wel rekening houden! Als ze verder goed eet en niet dik is dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter drinkt ook bijna geen melk, maar de melkproducten zitten 'verwerkt' in d'r gewone eten zeg maar. 's Ochtends krijgt ze 200-250cc bambixpap (ze is geen broodeter). Bij d'r boterham tussen de middag krijgt ze idd sap/water. En dan ook een toetje na het eten (ongeveer 150cc denk ik). En dan soms een flesje voor het slapen gaan, afhankelijk van hoe goed en hoe laat ze gegeten heeft.
    Op het kdv eet ze bijna nooit brood, en dan krijgt ze tussen de middag ook pap.
    Ze eet verder wel redelijk goed (niet heel weinig, maar ook niet heel veel..). En ze is zeker niet te dik, ze zal nu tussen de 8 en 8,5 kilo wegen..:D.
    Ik vroeg me van de week alleen af of ze niet te vaak dorst heeft, omdat ze de hele dag wel wil drinken. Maar waarschijnlijk vindt ze het gewoon echt lekker..;). Ik lees hier nu dat meer kindjes het doen, dus...

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    @ emyD: ja, zo gaat t hier ook! Tijdje terug had ons zoontje oorontsteking en koorts en kreeg hij echt geen brood weg. maar geef je pap, dan zit je meteen aan je maximale aantal cc aan melkprodukten zo onderhand!
    Nu ook met een extra melkfles voor de nacht ivm doorslapen: is allemaal extra!

Ik heb vandaag de porties wat kleiner gemaakt en hij heeft tot het avondeten goed gegeten. Of het nu daaraan lag? Avond eten weigerde hij (weer). Dus wel wat yoghurt gegeven en daarnaast een flinke beker drinken. Zo voor de nacht dus nog een beker melk ivm het doorslapen. Ja, zo kom je wel over die liter heen!

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet ook niet precies wat het 'probleem' is van te veel melk(producten). Als het verwerk zit in het eten (pap, toetje) dan gaan ze er niet minder door eten lijkt me. Ik bedoel, ik kan onze dochter 's ochtends wel een boterham geven ipv een bord pap, maar daar worden we allebei niet gelukig van..;)
    Over een paar weken moeten we naar het cb, zal het daar ook even vragen. Maar ik vind het 'schema' dat we nu hebben eigenlijk wel prima!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Het heeft vlgs mij ook te maken met het aantal eiwitten wat je er mee binnen krijgt (vult veel) maar ik denk verder dat t niet schadelijk is?
    Ik heb het hier weleens gevraagd maar ben het antwoord vergeten....
    Blijkbaar was het niet iets schokkends!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het belangrijkste is inderdaad dat kindjes die veel melkproducten binnen krijgen sneller verzadigd zijn voor andere producten maar ook de samenstelling van zuivel is zondanig dat je het niet moet overdrijven. Melk is gezond maar wel een eenzijdig product. Het is dus belangrijk dat je naast melk goed varieerd

Aanbevolen richtlijn: 700 - 1000 ml vocht (groenten en fruit niet meer meerekenen). Veel meer is ook niet aan te raden ivm de werking van de nieren.

Share This Page