Het deponeren van vuilnis in buren hun container

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannehey, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehey

Sannehey Lid

16 jun 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sannehey, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
    Hey mede forummers!

Ik ben net geregistreerd op dit forum, omdat ik toch wel een nieuwschrierige vraag heb voor jullie.

Wij wonen hier namelijk in een buurt met redelijk veel buren met baby's en dit betekend dus ook veel luiervuilnis. (wij werken hier btw niet met betalen per leging en gewicht).

Nou had ik heel erg lang geleden eens mijn kliko buiten gezet terwijl die eigenlijk maar voor de helft vol zat. Nou heb ik er uiteraard geen problemen mee als buren hun vuilnis in mijn container stoppen. Alleen is toen dus een keer mijn kliko niet geleegd, omdat de klep half open stond. Hierdoor moest ik dus twee weken wachten voor ze weer zouden legen.

Later op de dag was ik wel nieuwschierig wat buren dan allemaal in mijn kliko gegooit hadden, en dit bleken dus drie volle(!) vuilniszakken met luiers te zijn en niet eens allemaal van dezelfde buur (te zien aan de soort zakken).

Nou vond ik dit dus wel merkwaardig, omdat dit niet bepaald het vuilnis zou zijn wat ik bij de buren in de kliko zou deponeren vanwege het nogal hoge gehaalte stinkvuilnis, als je begrijpt wat ik bedoel.

Uiteindelijk zat ik dus twee weken vast met al die stinkende luiers.

Nou vroeg ik mij dus af. Stel dat jullie te veel vuilniszakken zouden hebben om in de kliko te laten passen en het legen is ook niet betalen per leging en gewicht. Zouden jullie dan ook een volle vuilniszak met luiers bij de buren in de kliko gooien, of eerder bijv. een volle vuilniszak keukenafval. Of wellicht heb je dit als eens gedaan. (er vanuitgaand dat het deponeren van vuilniszakken in de buren hun kliko geaccepteerd is jouw buurt).

Hier ben ik toch wel erg nieuwschierig naar, haha.

groet,

Sanne

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

ik vind het aso als buren vuilnis bij andere in de container gaan stoppen...
    Ik wacht net zolang totdat de mijne vol is, en anders stamp ik hem nog even in en dan kan er nog wat bij.. Dan pas zet ik hem aan de weg..

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk dat het normaal zou zijn om het even te vragen.
    Wij wonen met vier huizen aan 1 oprit en als 1 van de vier vuilnis heeft wat niet meer past, dan wordt er gewoon even gevraagd of iemand anders nog ruimte heeft. Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. Mij zou het niet uitmaken of het dan luiers of iets anders betreft.
    Ik zou niet blij zijn als anderen ongevraagd zouden dumpen bij mij. Oa. om de reden die je nu zelf aangeeft (niet legen ivm te vol), maar ook omdat jij als eigenaar van de kliko verantwoordelijk bent voor de inhoud. Stel, je buren gooien er glas in en dat wordt ontdekt, dan loop je de kans dat jij de boete krijgt voor het niet scheiden van het afval...
    Misschien 's ochtends vroeg pas aan de weg zetten?

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hoeven eigenlijk nooit afval bij anderen in de kliko te doen (hebben zelf 2 grijze bakken en 1 groene, net als veel buren hier). Maar ja, het gebeurt hier wel dat mensen afval bij een ander er in gooien. Doen we zelf ook als het niet helemaal past (als we het huis hebben uitgemest enzo), maar dan wel op een manier dat de bakken wel geleegd worden. Er wordt hier niet zo moeilijk gedaan over een klep die niet meer helemaal sluit, bouwafval mag hier echt niet in de bak (bovenin althans ;)).

Tja, en luiers bij een ander er in gooien, als het zo uitkomt, why not? Als er niet per leging of per gewicht wordt berekend in de gemeente..

* edit*

Ik heb trouwens liever dat mensen het bij ons in de bak gooien of wij bij anderen, dan wat mensen hier bij ons in de straat nu hebben gedaan: 2 vuilniszakken er gewoon bij gezet, en die worden dus niet meegenomen. Dus die liggen er al een dikke week, en ondertussen met allemaal gaten er in, en de helft ligt er naast.. DAT vind ik pas aso..

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is bij ons eigenlijk nooit nodig. Maar als ik het zou doen, dan zou ik gewoon de zak erin doen die ik 'over' zou hebben. Maar dan natuurlijk wel zorgen dat het past! Anders niet hoor.
    Ik denk trouwens dat ik het in onze huidige buurt gewoon zou vragen aan één van de buren. Bij de vorige buurt zou ik het wel gedaan hebben. Maar ja, daar waren er ook een hoop die hun container gewoon de hele week aan de straat lieten staan. Blijkbaar is ie dan ook voor algemeen gebruik. ;)

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Waarom vind je dat aso dan?!

Wij hadden ook wel eens een zakje over die we dan bij een andere container instoppe . Tegenwoordig scheiden we het plastic en is onze container dus niet meer vol.
    Niemand betaald er wat extra voor en ik ben de zak weer kwijt.
    Wel gooi ik de luiers in de eigen container maar nooit doe ik er zoveel in bij een ander dat de klep open staat. Het gaat heel af en toe eens om een extra zak wat we te veel hebben.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Eh?! Een boete voor het niet scheiden van afval?! Serieus?

Hier krijg je alleen een papiertje aan je bak met de mededeling dat je bak niet geleegd wordt als er bouwafval (dus echt bakstenen en stukken beton enzo) in zit..

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oh nou dat zou me nou werkelijk helemaal niets uitmaken.
    Heb mijn container bijna nooit vol en vind het geen probleem als anderen hier wat bij in zouden stoppen... echt niet!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eerst een papiertje ja, maar dat wordt wel geregistreerd en als het herhaaldelijk voorkomt, dan weten ze je te vinden...
    Ben heel serieus!

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat de bak om wat voor reden dan ook niet geleegd is.. Openstaande bak, ja en? Vreemd dat ze dat niet willen legen dan.
    Wij gooien ook wel eens wat in een andere bak.

Maar in jouw geval had ik denk ik die zakken die niet van jou zijn, gewoon eruit gehaald en teruggezet. Evt half open, zodat de eigenaar ze goed herkent!!

11. Sannehey

Sannehey Lid

16 jun 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, jij bent dus wel van mening dat je eerder een zak met keukenafval in andersmans kliko zou stoppen, dan een zak met luiers?

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, ik geloof je hoor, maar voor glas? Dat hier echt niet.. Wij gooien ook altijd de glazen potten enzo gewoon in de vuilnisbak, nog nooit problemen gehad (en ook geen briefje).

13. Sannehey

Sannehey Lid

16 jun 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet waarom hij eigenlijk die keer niet om die reden geleegd is, terwijl over het algemeen wel gewoon kliko's geleegd worden ondanks een half open klep.

Ik had die zakken natuurlijk ook naast de bak kunnen zetten, klinkt misschien nogal raar, maar dat zou ik zelf ook nogal aso vinden (ondanks dat ze mij ermee hebben opgezadeld), omdat ik weet dat die zakken er dan min. een paar dagen blijven liggen (net zoals een bij een post hierboven). Niet al te fris met die luiers.

Maar dan kom ik toch even terug op de vraag in de beginpost. Als jij dan dus een zak in andersmans kliko zou gooien, zoals je aangeeft, zou jou het dan uitmaken welke, of eerder keukenafval dan luiers?

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh hier loopt iedereen in de straat die nog wat weg moet gooien de bakken na. En als er plek is dan gooien ze het daar bij.
    Sommige zetten zelfs de bak in de ochtend op de hoek(dus andere straat) en in de middag voor hun eigen huis.

Merah Hier gaan standaard de lege potjes olvarit in de grijze bak. Nooit wat gehoord of gezien. In de groene bak gooien we soms nog wel een tasje met vuil. Als er maar gras boven op komt.
    Die kijken daar echt niet meer naar hoor. Ze hoeven zelfs de klep van de container niet meer open te doen, schuiven hem aan de vrachtwagen en dat was het dan.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, niet zo fris, maar anders zit jij 2 weken met volle vuilniszakken die je nergens kwijt kan. Ook niet fris..
    Tja, is beide aso. Maar als ik zakken ergens anders instop, let ik er wel extra op dat alle bakken geleegd zijn.. Ondanks dat het nog nooit heb meegemaakt dat ze er 1 niet legen (wel eens dat ze gewoon niet kwamen :cool:)

Hmm. Lastige keuze. Bij keukenafval heb je nog wel eens dat er door iets scherps een gat in de zak komt, zodat er mogelijk een vloeibare substantie uitdruipt. Dat heb je met luiers dan weer niet..:) Maar luiers van andermans kind is natuurlijk wel een supersmerig idee, van je eigen kind minder..
    Lekker onderwerp trouwens :D

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

daar hebben wij er ook een paar van in de straat, en het ellendige is dat die dingen nog vreselijk in de weg staan.

Hier past het eigenlijk ook net aan wel. de luierzakken zijn een stuk kleiner dan de gewone huisvuilzakken dus die zou ik eerder bij een ander in de bak proppen, wel zolang het past natuurlijk!
    Ik heb het 1 keer gehad dat we 1 of 2 zakken te veel hadden, ik ben dan eigenlijk nog eerder geneigd om ze in de schuur te zetten, daar kom ik toch bijna nooit

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze buurman is er NOOIT, echt misschien 3 dagen van de 30 in de maand.
    Dus wij hebben gewoon extra containers :D In overleg trouwens, want wij doen zijn post, geven de planten water, houden zijn huis in de gaten, accepteren minimaal 3 pakketjes in de week.
    Voort wat hoort wat :)

En trouwens, als mijn container aan de straat staat, en hij zit niet vol, zal mij mijn reet roesten als de buuf er nog wat bij gooit. Ben ik niet zo moeilijk in hoor. Het is hier een hele schappelijke buurt, zie het vaker gebeuren en niemand die er moeilijk over doet.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij appartementen hebben ze vaak van die ondergronds containers, weet je wel. Dat zou ik eigenlijk wel handiger vinden, nu ik geen konijnen meer heb. (Toen had ik zeker de gft-bak gewoon wel nodig om een beetje makkelijk schoon te kunnen maken.)

Wij hebben maar een heel klein achtertuintje. Daar staan nu al drie containers in. (papier, gft en rest) Als ik het goed heb begrepen komt daar nog een plastic-bak bij, in de toekomst. Ik zou niet weten waar ik die weer moet laten. Dan zou ik echt liever van die ondergrondse containers op loopafstand hebben. Die gft-bak wordt maar ééns in de twee weken geleegd. Die vreselijke stank en die smerige vliegen recht naast het terras. :(

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook geen probleem, beide kanten op trouwens.
    En het kan me ook totaal niets schelen wat erin gestopt word.

Wij zelf hebben best een tijdje gehad dat we af en toe een of meerdere vuilniszakken hadden die we niet meer kwijt konden in onze eigen container. De buurman kwam zelf naar ons toe met de mededeling als je nou een keer te veel hebt, dan stop je het er maar hier in hoor, zit toch nooit vol.

Inmiddels van 3 kinderen in de luiers naar 1 kind in de luiers, inmiddels mogen we ook plastic scheiden en nu houden wij zelfs plek over, wat weer word benut door andere buren die teveel afval hebben. Prima hoor, totaal geen probleem mee.

Buurvrouw kwam van de week nog om de groencontainer vragen omdat ze de heg geknipt had, nou prima hoor! Maar of het nu een zak luiers, een zak ander vuil of een berg groen afval is, het maakt mij totaal niets uit.

20. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou het aan de buren eerst vragen mag het niet loop ik hier om de hoek staat een grond container voor de bewoner van het pleintje voor de bovenwoningen en das een gezamelijke...

maar bij mij is het ook gebeurd al wel geen luiers maar met ander dingen erin... wij zagen de zak en hebben die eruit gehaald en gewoon ergens tussen de containers gezet... het is niet onze zak dus hoort het ook niet in onze container en de kla kon ook niet dicht dus ja...

Deel Deze Pagina