Hoi mama's, Mijn dochter is 10 weken. Al vanaf haar geboorte heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Lastig uit te leggen, maar ik hou het op het moedergevoel. Via de huisarts is het vermoeden reflux vastgesteld. Ze heeft hiervoor zantac gekregen en reageert er Heel goed op. Toch is ze nog niet in haar hum. Ik twijfel op het KMA kan zijn. De symptomen zijn * onrustig drinken * voeding komt omhoog. Ze heeft vannacht op onze kamer geslapen en je hoort haar moeite doen om te slikken * weinig drinken. Ze drinkt gemiddeld 500 a 600 cc per 24 uur, Ze weegt 4300 gram. * slaapt overdag slecht. Korte slaapjes * na voeden heel onrustig, slaan met armpjes en beentjes *Veel klakken op de fles * veel de hik * Darmkrampen * dagen dat ze ontroostbaar is en zeker 6 uur op een dag huilt en krijst. Kan een van jullie vertellen of deze symptomen kunnen wijzen op KMA? Ook eigen ervaringen zijn welkom, misschien dat er iets herkenbaars inzit.
Klinkt vooral heel erg als reflux. Hoe lang krijgt er al zantac? Misschien heeft ze andere medicatie nodig?
Ik vind de hoeveelheid voeding niet echt weinig. Gemiddeld 150 cc x 4300 = 645 cc voeding per dag minimaal 120 x 4300 = 516 cc voeding per dag. Welke fles gebruik je? Hoe lang duurt een voeding? Hoe maak je de fles klaar? Ken je de leefregels voor reflux? En volg je deze op?
Ze krijgt de zantac nu weer sinds 2 dagen. Hiervoor 1,5 week. We zijn op advies huisarts overgestapt op nexium ivm verstopping. Nexium sloeg bij haar alleen helemaal niet aan. Nu dus weer 2 dagen zantac,.wat nu weer een beetje lijkt te gaan werken. Wat opvalt is dat ze vooral na de voeding onrustig is. Qua reflux leefregels, we hebben het bedje omhoog, in de box ligt ze omhoog, in de kinderwagen omhoog, verschonen doen we zoveel mogelijk schuin, pauze houden tijdens voeding en rechtop na voeding zodat het goed kan zakken. Overigens heeft ze sinds vandaag ook groene ontlasting. Iemand daar ervaring mee?
Groene ontlasting komt veel voor bij een dieetvoeding. Ik weet niet wat je geeft? En mijn andere vragen?
Gebruik je ook een fopspeen? Hier herken ik dezelfde symptomen, en toen we speen zijn gaan gebruiken na de voeding direct was hij stuk rustiger.
Wat mijn zoontje toen vooral had was hele erge eczeem en erge krampen toen ik overstapte van borst naar fles met bijna 4 maanden,testen gedaan,en toen over op de pepti en we hadden gelijk een rustiger kind en zijn eczeem werd rustiger,de ha zei dat hij er overheen kon groeien en dat is gelukkig gebeurd,hij word dit jaar 6 en geen last meer gehad,bij mijn andere 2 kids gelijk gestart na de bv met HA voeding en hun hebben nergens last van.