Mijn zoon is ziek en drinkt veel te weinig. Hij heeft wel een banaan gegeten vandaag en ik vraag me eigenlijk af voor hoeveel vocht die meetelt. Iemand een idee?
Volgens mij heeft banaan neit zoveel water hoor. Stopt ook in de darmen. Ik zou de banaan dus niet meetellen bij vocht persoonlijk. Perzik en mandarijntjes enz wel. Ook als je het pureert dat zit er bij banaan bijna geen vocht en bij andere fruitsoorten wel.
Dit is echt onzin. Iedere RIJPEfruitsoort bestaat bijna helemaal uit vocht. Een rijpe banaan stopt trouwens ook niet.
Klopt en als je een rijpe banaan pureert heb je gewoon een smoothie, dat gaat door een rietje. Zou moeilijk gaan als banaan weinig vocht bevatte.
Ja maar het bevat minder vocht dan 90% hoor. Vandaar.Maar ik zou het niet meetellen met de vochtinname persoonlijk.Als je kindje alleen een banaan opheeft dan vind ik dat niet gevoeg aan vocht.Daarom mijn antwoord.
Een grote rijpe banaan levert dus 180cc aan vocht en dat is hartstikke fijn als je kindje verder niet drinkt! @Beagle: hoe gaat het nu met je zoontje? Ala hij echt niet wil drinken, kan je hem ook ors geven. Ieder theelepeltje is meegenomen. En iedere banaan ook!
Volgens mij heeft ze het over haar zoon... On-topic, als je fruit pureert kun je er ook extra water door heen doen, om nog meer vocht te geven. Ik zou me niet heel snel zorgen maak, als je zoon voldoende plasluiers heeft, is er vaak nog niets aan de hand. Wel in de gaten houden natuurlijk!
Zoals gezegd: ook een rijpe banaan bestaat voor het overgrote deel uit vocht. Je mag hem dus voor meer dan de helft van z'n gewicht zonder schil (zit je ver aan de 'safe side') meetellen als vocht. Beetje water toevoegen kan sowieso, is wel een goed idee als er echt zo weinig naar binnen gaat.
Hoe kom je daar bij? Omdat ie niet 'sappig' uitziet? Banaan bevat inderdaad hartstikke veel vocht, mits rijp.
Tja dat vind ik dat er niet vele vocht inzit idd. En die mandarijntjes had ik idd over mijn zoontje.Die tel ik dan wel mee als vocht . Maar een banaan...nee. Maar even on topic gezien de sommigen dat niet doen: Als je kkindje alleen een banaan opheeft 1 dagje en voor de rest de andere dagen wel goed drinkt en genoeg binnenkrijgt dan zou ik me neit zo druk maken.Maar als je kindje de 2de dag ook niet goed drinkt dan zou ik toch even naar de arts gaan ofzo.Ze raken erg snel uitgedroogd en ik zou geen genoegen nemen met alleen 1 banaan op 1 dag als het de dag erna weer slecht gaat met drinken.
Ja! Jij kan wel iets vinden, maar ik heb het over feiten. Een rijpe tot zeer rijpe banaan bevat 85 tot 90% aan vocht.
Overal zit vocht in, alles is in meer of mindere mate van vocht, zelfs wij zelf en wij zien er ook niet altijd uit of we helemaal zijn natgeregend of dat je ons kan uitknijpen als een eh.... mandarijn (nou ja, ikke niet iig, hahaha! )
Ja maar lieve mamavanlucas, het gaat hiet niet om een mening maar om feiten en het feit is dat er veel vocht zit in een banaan en dat die gewoon meetelt als vocht, ongeveer 90% van het gewicht van die banaan.
Net zo iets als: Een tomaat is rood. Een tomaat rood? Nee hoor, paars! Over zo iets kan je inderdaad moeilijk "nee" zeggen. Het IS nmnlk gewoon zo. Wees blij, weer wat geleerd!