Slecht eten!

Discussion in 'Voeding' started by wendyp, Dec 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pfff, ik heb toch wel een beetje stress.

Sasha is nu 19 maanden en ze eet gewoon bijna niets!

's Ochtends misschien een half broodje, als we mazzel hebben.

's Middags niet eens een half broodje en dan hebben we ook mazzel!

Ik geef d'r altijd of een schaaltje met een bv appeltje of een schaaltje met daarin kiwi, peer en appel (vers) Maar daar eet ze 1 stukje van. Wel sabbelt ze zo een hele mandarijn leeg. (niet opeten, maar echt het vruchtvlees eruit zuigen)

s' Avonds misschien 1.5 aardappel, 5 blokjes vlees en ze weigert gewoon d'r groente! Van alles geprobeerd.
    Toetje eten we eigenlijk zelf nooit, maar als we dat hebben, dan eet ze er ook 4 happen van ofzoiets.

Tussendoor krijgt ze wel eens een doosje rozijntjes of een soepstengel of een evergreenliga (advies cb) Daar eet ze 1/2 op van 1 zo'n plakje.

Daarnaast krijgt ze melk en een bekertje thee.

Echt veelste weinig. Ze is ook in 4,5 maand tijd maar 400 gram aangekomen. Het CB zei, geen zorgen, want ze is ook superactief! (daarom maak ik me juist zorgen, want ze moet d'r energie toch ergens vandaan halen?

:(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk is het op het moment gewoon genoeg voor haar. Als haar behoefte toeneemt zal ze ook weer meer gaan eten. Je kunt al veel winst behalen via de tussendoortjes. Zorg dat die gezond zijn (dus geen koekjes enzo, maar 'echt eten')

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Echt eten? In de zin van brood oid? Fruit?

Nu is het vaak ook zo, dat ze niet wilt eten, alleen maar bv. Dan gooit ze letterlijk d'r eten op de grond en dan trekt ze daarna meteen mn shirt naar beneden voor bv.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    De vraag is krijgt ze dan ook haar zin en krijgt ze dus haar bv, want in dat geval kan het ook gewoon een machtspelletje van haar uit zijn.

Voor de rest zou ik me toch geen zorgen maken hoor, schijnbaar eet ze genoeg om er energie uit te halen en om aan te komen (al is die 400 gram in jouw ogen te weinig).

Even ter vergelijk Kylian is van 2 jaar naar 3 jaar precies 1 kilo aangekomen;) maar wel 10 cm gegroeid

Groetje sAnita

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee, ze krijgt absoluut niet altijd haar zin. Al wilt ze die wel hebben! ;)

Ze krijgt om 12 uur bv en heel soms na het eten nog. Sowieso voor het slapen gaan en opstaan.

En sommige dagen wat meer. Als ze niet lekker is of iets dergelijks.

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik zou me toch niet zo veel zorgen maken, Wendy. Het komt waarschijnlijk wel weer. Probeer je er niet te druk om te maken.

Hier wordt al een half jaar amper in de avond gegeten (omdat het zelf eten nog niet goed gaat en ze niet gevoerd wenst te worden). 's Morgens meestal alleen wat fruit (het liefst banaan), 's middags een boterham (hooguit een), en een paar gezonde tussendoortjes. Yoghurt en melk wil ze sowieso al niet meer, vla o.i.d. ook maar zelden. Alleen krijgt ze van Frank wel eens wat toegestopt. Echt veel eet ze dus ook niet en toch gaat het goed.

Wel maak ik me druk om haar drinken. Hier krijgt ze 's morgens bv (een volle borst) en overdag/'s avonds hooguit twee keer dat wat er overblijft nadat haar zusje heeft gedronken. Daarnaast drinkt ze hooguit 300cc vocht en dit verdeelt over de hele dag. We moeten er echt bovenop zitten dat ze drinkt.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja dat ken ik. Hier telkens aanbieden met d'r bekertje thee. Want Sasha heeft ook nog eens, dat als ze niet goed genoeg drinkt, dat ze niet kan poepen.

Met een bekertje gaat het wel goed, omdat ze dat zelf kan doen.

Ik zie nu ineens dat Camila op mijn geboortedag is geboren, leuk!

8. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Wat een toeval dat ze op jouw geboortedag geboren is! Ik wíst dat het een speciale dag was :).

De huisarts had wel een goede oplossing voor het slechte drinken: stop met de borstvoeding.... Uuh, not!!!!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow god.... Dat is een slogan die hoor ik dagelijks geloof ik. Vooral door me eigen moeder.

Dat schijnt trouwens ook de oplossing te zijn voor: Doorslapen, beter eten, de eenkennigheid, de verlatingsangst enz enz enz. Althans... dat heb ik me laten vertellen ;)

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    En als we ermee stoppen dan voorkomen we dat we ze verwennen en dat ze op hun zestiende nog steeds bij ons drinken, hihi!

Wat heerlijk, meid, dat ze heeft doorgeslapen, schrok je niet iedere keer wakker?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

16e? Mijn streven was 35, dan mag ze ook trouwen en uit huis. Als ze dan niet nog tussen ons in ligt ;)

Nou eigenlijk... Om je heel eerlijk te vertellen, ik weet het niet meer haha. Wel dat ze niet is geweest. Ze lag trouwens gezellig tussen ons in vannacht ;)

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Oh, oh, oh, die meiden toch van ons!

Het eerste wat Camila 's morgens gilt als ze wakker wordt is 'appt'! Dat betekent borst, ze praat nog niet zo veel! Verwend, strondverwend, hihi!

Wist je dat Rosalie erg goed slaapt 's nachts? Ze slaapt al weken door! Die maakt veel goed! Ik durf het alleen niet hardop te zeggen...

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha zegt als ze me ziet, tiet tiet, haha.

Ik vraag ook altijd, Sasha tiet. Moet daar misschien maar mee ophouden, maar het is zo'n makkelijk woordje.

Wauw, wat goed zeg van Rosalie! Dat doet me goed! Wij willen namelijk zomer 2010 ook voor een 2e gaan, maar af en toe met dat slapen, denk ik, is het wel verstandig?

14. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Misschien dat je haar beter niet meer (iedere keer) zelf de borst aanbiedt? Wellicht stilt ze toch wel honger door de borst? Ze is natuurlijk nu wel op een leeftijd dat ze meerdere voedingstoffen nodig heeft....

En maak je niet druk om een tweede, je kan altijd nog zo'n groot bed als wij maken!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het staat er een beetje raar. Maar eigenlijk wilt ze het zelf ;) Dan gaat ze miepen, trekt ze mn shirt naar beneden en zeg ik: Sasha tiet? En ik probeer haar overdag maar 1 keer te geven. (behalve als ze zich niet lekker voelt)

16. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Aha, nu is het duidelijk! Die melk zal echt geen ander voedsel vervangen, dus daar ligt het probleem echt niet.

Meid, ik weet niet hoe je haar meer kan laten eten. Geef haar op brood dan lekkere boter en goede tussendoortjes. Druiven, rozijntjes, een banaantje. Uit de tussendoortjes horen dreumes en peuters zo'n 25 procent van hun dagelijkse energiebehoefte te halen, dus die zijn echt belangrijk!

Share This Page